Mitä muita pieniä älyllisiä mummo tekemispähkinähommia on kuin sanaristikot, pasianssit, sudokut,
Olen pelannut älypää mahjongia jo tylsyyteen asti ja haluaisin löytää uusia rauhoittavia aivopähkinä tekemisiä ja harrastuksia elämään,mutta onko tämä todellisuus niin yksinkertainen,että näitä on vain sanaristikot, pasianssi, sudoku. Luulisi, että näillä fysiikan laeilla olisi keksitty jo paljon enemmänkin kaikkea mielenkiintoisempaa tekemistä ihmiselle kesäpäivien viettoon.
Voisitko kertoa oman jännän harrastuksesi johon voi uppoutua?
Kommentit (53)
Kunhan et aloita koukuttavia pelejä. Ennen oli tetris ja minun piti itseni kieltää pelaamasta sitä, kun se teki vielä hermostuneemmaksi.
Japanilaiset ristikot.
Jos kännykkä käy niin puzzle tyyppisiä pelejä on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Kuvioneuleen neulominen, aloita pienistä töistä kuten sukat, lapaset ja pipot. Etene sitten vaativampiin, eli villapuseroihin
Ohoh, joku muukin tekee tätä! En ole edennyt sukista ja lapasista, ne riittävät minulle. Olen neulonut mm.Yhteishyvästä kaikki maakuntasukat. Tekee kyllä aivoille hyvää. Koskaan en aikaisemmin ole kirjoneuleita tehnyt. Terv. mummo78.
Jonkun 16v provo.
Tämä 64v mummo opetteli shakin pelaamista chess.com. Kyllä on koukuttavaa! Voi pelata konetta vastaa ja kun taidot kasvaa, pelaa jotakin sanantasoitsta vastaan.
Ja kaikista peleistä saat arvioinnit. Kokeilkaa!
Japanilaiset ristikot. Vähintään 1000 palan palapeli.
Kansalaisopistot ovat käynnistelemässä kurssejaan uudelleen kesän jäljiltä . Kurssejakin on valittavaksi saakka.
Lintubongaus. Geokätköily. Pokemon Go.
Neulominen ja virkkaus, siinä aika vierähtää ja saa jotain näkyvää aikaiseksi eikä tule jatkuvasti vilkuiltua kännykkää kun tarvitsee molemmat kädet ja keskittymisen.
Erilaiset pulmalelut rubikinkuutiosta lähtien.
Jonkin salakielellä tehdyn tekstin suomentaminen.
Vierailija kirjoitti:
Voit pelata konetta vastaan vaikka Backgammonia, shakkia, kiinanshakkia, tammea, myllyä, laivanupotusta. Pelejä on rajaton määrä.
Tuolta löytyy eritasoisia shakkibotteja: www.chess.com
Acid tetris. Rocks'n'diamonds paketti jossa monia muitakin pelejä sisäänrakennettuina.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun 16v provo.
Tämä 64v mummo opetteli shakin pelaamista chess.com. Kyllä on koukuttavaa! Voi pelata konetta vastaa ja kun taidot kasvaa, pelaa jotakin sanantasoitsta vastaan.
Ja kaikista peleistä saat arvioinnit. Kokeilkaa!
Minä myös, Tuon Nelsonin(1300) kanssa aika 50-50 menee voitot. Sitte tuo Isabel(1600) ei oo jakoja,2 kertaa voittanut ja varmaan yli 100 kertaa hävinnyt. Ei riitätasomulla tuon korkeammalle.
Pelikorteilla erilaisia pasiansseja
Olen opetellut tunnistamaan lintuja.
Hyönteiset on myös kiinnostava ryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit pelata konetta vastaan vaikka Backgammonia, shakkia, kiinanshakkia, tammea, myllyä, laivanupotusta. Pelejä on rajaton määrä.
Tuolta löytyy eritasoisia shakkibotteja: www.chess.com
Kokeilin tuota Ben Finegoldia, joka oli paras minkä löysin. 2563. Ei mitään saumaa ollut kyllä voittoon.
Meillä kävi uskontolahkoisia ja varasti meiltä Keniasta ostetun shakki pelin.Kivestä tehty vihertävä vaalea ja pyöreä lautamalli.Onko näkynyt.Taivaassa ei ole varkaita.Terveisin Tulikivi järvi.
Palapelit, tietokone- ja puhelinpelit, dekkarit, askartelu, neulominen
Ainakin pappi tiedetään harrastaa sanaristikkoja.Myös tiedetään luku harrastukset että vanhukset vielä lukee ahkerasti elämäkertoja ja matkailukirjoja.Äänikirjoja sairaaloissa kuunnellaan ja musiikkia menneiltä ajoilta.Mitä nuoret edes tiedä.Tangoja tai humppaa.Sinfoniaa.Jazzia.Kuuluisat vanhat Jazz yhtyeet.
Bingoa pelattiin, siinä tarvitaan ajatusta.