Mä on aivan järkyttävä kateellinen yhdelle tutulle ja inhoan itseni sen takia.
Mieskaverin sisko. Se elämä on oikeasti kuin jostain täydellisestä elokuvasta. On aina saanut töitä mahtavista yrityksistä suhteiden kautta, uskomattoman kaunis, sympaattinen, avulias, taitava.
Osaa soittaa viulua, vapaalla ajalla auttaa muita sisustuksessa ja lastenhoidossa. Sil on ihana mies.
Hänessä näkee kuinka häntä on tuettu, kannustettu. Ei koskaan ollut yksin asioiden kaa.
Siis en oo koskaan nähnyt noin onnekas ihminen koko elämäni aikana.
Noh koko miehen perhe on kyl upea. Ahdistaa olla heidän juhlissa.
Itse olen kaunis ja mukava mutta elämässä ollut pelkkää työttömyyttä, kiusaamista, yksinjämistä, ikäviä ihmisiä, sairautta.
Nyt saikulla ollut jo koko vuoden.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mene automaattisesti niin että jos joku näyttää ulos päin täydelliseltä niin jotain ongelmaa tai mätää siinä silti on. Joidenkin elämät vain on todella helppoja ja hyviä eikä niissä ole mitään sen kummempia puutteita. Elämä ei ole tasapuolista. Joillakin menee paremmin, toisilla huonommin ja tasan tarkkaan se ei mikään asennekysymys ole vaan objektiivinen fakta.
Mutta niillä korteilla on pelattava mitkä on saatu.
Yksi asia minkä itse voi tehdä on lopettaa kauniiden ihmisten ihailun, sillä sen takia kauniit ihmiset saa helpommin kaikkea kun ympäristö hyysää heitä. Ap:kin kaunis ja ainakin osittain sen takia lienee saanut hyvän miehensä.
Mitä ihailua, helppoutta ja hyysäämistä tarkoitat? Kateutta ja sitä myötä ilkeyttä ainakin saavat kauniit paljon osakseen.
Googlailepa joutessasi kauniiden ihmisten kokemuksia. Siellä kerrotaan miten kaikki ihmiset ovat mukavia, haluavat tehdä palveluksia ja luottavat automaattisesti vaikka kaunis ihminen olisi ventovieras. Työelämässäkin kauneudesta on hyötyä.
Tuo siis livessä. Somehuutelu asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko avautua :, ( jopa lääärit ovat sanonnet et mul on ollut harvinaisen paljon huonoa tuuria ja vakavia puutteita elämässä.
Elämäni ei vaa saa tulta alleen.
Sulla sentään rakkautta ja parisuhde ja ilmeisesti perheetkin läsnä elämässä? Miksi sun piti erikseen mainita että hänellä on ihana mies? On ihmisiä, jotka eivät avaudu vaikeuksistaan tai haasteistaan ulkopuolelle, kenties vain muutamalle läheisimmälle ihmiselle. Loppujen lopuksi et voi päätellä pintapuolisesti totuutta, se on vain sun mielikuva.
Hänen ihana miehensähän voi olla sarjapetturi! Ja kaikki pelkkää kulissia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuohon nro 18 viestiin, oisko parempi olla ruma ja elämässään epäonnistunut josta kukaan ei tykkää, niin ei tarttis miettiä miksi onkaan niin suosittu...
Niin, tai jos ruma elämässään epäonnistunut ihminen saa parisuhteen ei voi koskaan olla varma halusiko puoliso juuri hänet vai tyytyikö vain kun ei saanut sitä mitä halusi. Siihen verrattuna tuo kauniiden ihmisten ulina on ihan naurettavaa.
Lasten kanssa olemme paljon puhuneet nykyään siitä, kuinka hyvä on ollut myös se, etteivät lapsena saaneet kaikkea, mistä kavereita kadehtivat. Meidän perhe on kyl ihan hyvä, se on tietty hyvä perusta. Mutta toisilla se menee myös niin, että jos lapsuus ja nuoruus ovat todella vaivattomia ja ihmisinä aina vain menestyvät, ei kasva sietokyky vastoinkäymisiin myöskään. Parasta mitä voimme tehdä, kun elämässä tulee vaikeuksia, on miettiä, mitä voimme niistä tilanteista oppia. Tämä oli myös yksi teema lastemme lapsuudessa. Sitä oppimista joutuu kyllä harjoittamaan läpi elämänsä. Mutta siinä kasvaa myös suhteellisuudentaju. Ja oppii itsestään, hyviäkin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä, jos on joku kaunis, menestyvä ja mukava ihminen, saa osakseen paljon kateutta. Se ei varmastikaan ole aina helppoa, kun osa näistä kateellisista näyttää sen esim. kohdellen ikävästi. Eli en usko, että näillä täydellisillä naisilla on elämä pelkkää ruusuilla tanssimista, vaikka se joillekin voi siltä vaikuttaa.
No helpompaa on ottaa vastaan hyvän elämän aiheuttama kateus kuin huonon elämän aiheuttama ylenkatse ja sääli.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mene automaattisesti niin että jos joku näyttää ulos päin täydelliseltä niin jotain ongelmaa tai mätää siinä silti on. Joidenkin elämät vain on todella helppoja ja hyviä eikä niissä ole mitään sen kummempia puutteita. Elämä ei ole tasapuolista. Joillakin menee paremmin, toisilla huonommin ja tasan tarkkaan se ei mikään asennekysymys ole vaan objektiivinen fakta.
Yksi asia minkä itse voi tehdä on lopettaa kauniiden ihmisten ihailun, sillä sen takia kauniit ihmiset saa helpommin kaikkea kun ympäristö hyysää heitä. Ap:kin kaunis ja ainakin osittain sen takia lienee saanut hyvän miehensä.
Ei seurustella ollaan kuin veli ja sisko. Otti perheeseen mukaan vaa koska oon niin ihana tai sit ei taju et oikeasti ollaan yhdessä. Mies huutaa joka viikko mulle kuinka ei oo tunteita mua kohtaan eikä oo kiinnostunut.
Tässä näkee mun huono tuuri. Sain perheen sekopää poikaystäväksi. Sen veljen on ihan toista maata.
Joudun aina turvakotiin turvautua henkisen väkivallan takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä, jos on joku kaunis, menestyvä ja mukava ihminen, saa osakseen paljon kateutta. Se ei varmastikaan ole aina helppoa, kun osa näistä kateellisista näyttää sen esim. kohdellen ikävästi. Eli en usko, että näillä täydellisillä naisilla on elämä pelkkää ruusuilla tanssimista, vaikka se joillekin voi siltä vaikuttaa.
No helpompaa on ottaa vastaan hyvän elämän aiheuttama kateus kuin huonon elämän aiheuttama ylenkatse ja sääli.
Mistä tiedät, jos et ole kokenut molempia?
Nyt sinulla on mahdollisuus päästä samaan energiaan adaptoimalla häneltä asennetta ja suhtautumista elämään. Minä olisin iloinen kun saisin elämääni hyviä asioita, hänestä voi jopa tulla ystävä vuosien varrella. Mieti ensin millaisen ihmisen hän mielummin päästää elämäänsä: katkeran ja kateellisen vai tyytyväisen ja sellaisen joka osaa iloita ystävän onnesta.
Nämä ovat muuten hankalia asoita. jokainen on varmaan mikroilmeistä nähnyt kaverin tai perheenjäsenen myhäilleen tyytyväisenä kun avautuu jostain itselleen epämieluisasta sattumuksesta ja näyttäneen happamalta kun kertoo jostain positiivisesta asiasta elämässään. Voitte kubitella miten näitä haluaa pitää lähipiirissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko avautua :, ( jopa lääärit ovat sanonnet et mul on ollut harvinaisen paljon huonoa tuuria ja vakavia puutteita elämässä.
Elämäni ei vaa saa tulta alleen.
Sulla sentään rakkautta ja parisuhde ja ilmeisesti perheetkin läsnä elämässä? Miksi sun piti erikseen mainita että hänellä on ihana mies? On ihmisiä, jotka eivät avaudu vaikeuksistaan tai haasteistaan ulkopuolelle, kenties vain muutamalle läheisimmälle ihmiselle. Loppujen lopuksi et voi päätellä pintapuolisesti totuutta, se on vain sun mielikuva.
Hänen ihana miehensähän voi olla sarjapetturi! Ja kaikki pelkkää kulissia.
Voi myös olla olematta ja kaikki on juuri niin hyvin kuin ulos päin näyttää. Juuri tuo kuulostaa myrkylliseltä kateudelta ettei voida vaan hyväksyä sitä toisen onnea vaan siihen on vähintäänkin omassa mielessään liimattava päälle jotain onnettomuutta. Sitten kun jotain pientä likaa paljastuisi niin oltaisiin vahingoniloisia, että arvasinhan minä, haha! Ja ihan oikein sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seurustella ollaan kuin veli ja sisko. Otti perheeseen mukaan vaa koska oon niin ihana tai sit ei taju et oikeasti ollaan yhdessä. Mies huutaa joka viikko
Ahaa anteeksi, niin hän on siis tosiaan miespuolinen kaveri. Ymmärsin väärin.
Kateus on ihan normaali tunne, turha sitä on demonisoida. Se näyttää, millaisia arvoja sinulla on ja mitä itsekin voisit tavoitella. Ongelma on, jos kadehdit toisen onnellista lapsuutta: sellaista kun ei voi enää saada vaikka tavoittelisi, mutta terapiassa voi ymmärtää omaansa. Sen sijaan, jos vaikka kadehtii toisen uraa tai perhe-elämää, voi pyrkiä siihen suuntaan, ja sen onnellisen lapsuudenkin hetkiä voi kokea antamalla omille tai lähipiirin lapsille sellaisia hetkiä, joiden on havainnut kateuden kautta olevan tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
"Hänessä näkee kuinka häntä on tuettu, kannustettu. Ei koskaan ollut yksin asioiden kaa. "
Just :D ihan itte päättelet kaiken. rauhoitu!
Tuon kyllä näkee aina , hyvinki nopeesti. Kannustus ja tuki näkyy koko elämän ajan. "rohkea ja uskaltaa yrittää"-tyypit tietää ettei ne koskaan putoa tyhjn päälle kun on aina se perhe tukena.
Onneksi olet kaunis, sehän kuittaa loppupeleissä kaiken muun tässä elämässä.
No asian tiedostaminen on askel eteenpäin, mitä voisin tehdä jotta saisin elämääni samanlaisia asioita kuin hänellä mielestäni on ja joita arvostan? Aina tai usein kateus ei ole siitä kyseisestä asiastakaan, vaan esim. sosiaalisesta palkinnosta jota tuon asian saavuttaminen tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, jos et ole kokenut molempia?
Oletpa naurettava saivartelija. Joo ihan varmasti kauniilla on vaikeampaa kuin rumalla, kyllä kyllä
Aina tulee vastaan itseään parempia ja huonompia ihmisiä. Kummatkin äärilaidat nostattavat tunteita ja ajatuksia, kateuttakin, joten parasta siinä kaikessa on tiedostaako ne tunteet itsessään. Pahin vaihtoehto olisi kieltää totuus itseltään ja kanavoida rumiin, alentuviin puheisiin. Ja mistä kumpuaa se käsitys, että kateus olisi vain huono asia? Se tunnehan voi toimia moottorina ymmärtää jotakin itselleen tärkeää elämästä tai auttaa muita tai lähteä tavoittelemaan jotakin samaa oman elämänlaatunsa parantamiseksi. Kyllä kateellinen saa olla, jos sillä ei muita vahingoita.
Kateus syntyy myös elämänarvoista. Haluaako elää siinä samassa jargonissa kuin muut vai kyseenalaistaa enemmänkin sitä , että jos oikeasti haluaisin elää tällaista elämää haluaisinko myös olla siinä täydellisempi, parempi. Kateus voi viestittää, etten ole vielä ihan siinä elämässä mitä minä aidosti tarvitsen ja jossa voin hyvin. Ja se voi olla ihan muuta kuin se kälyn unelmaelämä, josta ap kirjoittaa. Rohkeus toteuttaa itseään puuttuu ja sitten turhautuneena miettii, miten joku toinen elelee tässä jargonissa kuin kala vedessä. Ettei minusta ole samaan, koska en edes kuulu koko kuvioon niillä ehdoilla kuin nyt joudun elämään. Ikiomat, syvällä olevat arvomme väistyvät muiden arvomaailman tieltä.
En siksi lähtisi taistelemaan kateuden tunnetta vastaan, vaan kuuntelisin rauhassa mitä se haluaa oikeasti kertoa minusta. Kälyn rooli kateuden suhteen tuskin on niin suuri kuin ap uskoo. Käly vain otsikoi sen, mitä ap joutuu nyt etsimään itsestään.
Kauniit ja mukavat ihmiset voivat kokea myös ikävää käytöstä, mutta suurin osa ihmisistä kohtelee heitä kyllä hyvin ja jopa paremmin kuin taviksia. Tästähän on tutkimuksiakin olemassa. Paremman näköiset ihmiset saavat enemmän tilaisuuksia elämässään, koska kaikki haluavat olla heidän seurassaan. Jos sinua lähestyy ruma ihminen vaikka baarissa, niin kauhistut ajatusta, että tämä rumilus ajattelee sinun olevan hänen tasollaan. Kaunis ihminen nostaa profiiliasi ja lisää mahdollisuuksia. Olemme apinoita.
Ap täällä. Hänen mieli on niin selvää, osaa selkeästi puhua, henkisesti oikeasti terve ihminen ja aikaansaava terveellä tavalla.
Harvoin sellaisia nykyään näkee.