Hyvät asuinalueet Helsingissä
Tietysti riippuu siitä mitä tuolla hakee, mutta lähinnä haluaisin kuulla muiden kokemuksia ihan yleisellä tasolla.
Kommentit (87)
Ihan makuasia, mutta itse olen viihtynyt parhaiten Pohjois-Haagassa. Erinomaiset kulkuyhteydet jokaiseen suuntaan, ei liian täyteen rakennettu, todella rauhallista, lähellä mm. Kaari ja Keskuspuisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Onko Hoasin kämppien läheisyys ongelma mielestäsi?
Asun hoasin kämpässä ja alue on rauhallista
Olisin harkinnut noita muuten, mutta en itse saa asuntoa heidän kauttaan. Vähän olen kieltämättä myös pelännyt mahd. rauhattomuutta, mutta kai se on osittain tuurista kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaupunginosat Kulosaaresta itään ovat hyvin... elämän makuisia.
Kulosaaresta länteen tiettyä vastakohtaisuutta edelliseen, ikään kuin hillittyä charmia, mutta kuitenkin tarvittaessa eloisaa menoa löytyy Bulevardin ja Erottajan ympäristöstä.
Näin päättelinkin aiemmista vastauksista!
Hyvä tosiaan tietää, niin osaa välttää muuttamasta ainakaan sinne suuntaan.
Ap
Monenlaista tyyppiä majailee Hoasin kämpissä nykyaikana. Koko ajan enemmän ja enemmän ulkkiksia. Karttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista tyyppiä majailee Hoasin kämpissä nykyaikana. Koko ajan enemmän ja enemmän ulkkiksia. Karttaisin.
Kiitos tiedosta!
Täytyy koittaa olla päätymättä ihan naapuriin. Harvassa vaan noiden hyvien alueiden asunnot...
Ap
Tästä löytyy stadin kaikkien koulupiirien ulkomaankielinen oppilaiden osuudet. Monien mielestä se korreloi negatiivisesti alueen turvallisuuden ja rauhallisuuden kanssa, jos sitä arvostaa.
https://yle.fi/a/74-20018233
Mellunmäki/Kontula -akselilla on kivaa luontoa. Ne jotka pitävät rauhasta niin sinne.
Jos olisi mahdollista, muuttaisin pois Helsingistä. Esim Tammisaareen tai Inkooseen. Ja ehdottomasti omakotitaloon hehtaarin tontilla.
Mitä kauempana julkisen liikenteen reiteistä alue on, sitä parempi. Helsinki se ei ole.
Paloheinä, Torpparinmäki olisi tämän dinkkupariskinnan 40+ suosikki, jos varaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Skatta?
Katajanokka
Minusta taas Helsingin parhaimmat alueet ovat Kulosaaresta itään. Tykkään mm.seuraavista: Vanha Herttoniemi, Tammisalo, Laajasalo, Marjaniemi, Karhusaari, Vartiokylä, Roihuvuoren vanha osa, Aurinkolahti. Kaikki merellisiä alueita.
Meilahti, Munkkivuori, Töölö, Eira, Lauttasaari, Pajamäki- kaikissa noissa olen asunut. Ovat viihtyisiä, rauhallisia alueita asua.
Meidän seuraava koti löytyy 100% sen perusteella, että lapset pääsevät kouluun missä on S2 edustettuna 0-1%
Ihan sama missäpäin Suomea.. Onkohan Rukan ala-asteella paljon Somaleita?
Vierailija kirjoitti:
Oulunkylä, Paloheinä, Pakila, Lauttasaari, Jollas, Marjaniemi
Marjaniemeen huristelee koko ajan nuoria maa hannuuttajia skuuteilla sekä Teinejä rantakännää. Kulkuyhteyksiltä itä-Helsingin huonoimpia vaikka onkin suht lähellä itäkeskusta
Kerro, että olet etuoikeutettu keskiluokkainen sanomatta, että olet etuoikeutettu keskiluokkainen.
Metronvarsi kannattaa unohtaa, metrosta ei ole seurannut mitään positiivista kyseisille asuinalueille.
Itäkeskus ympäristöineen. Värikäs paikka!