Minulla on tarvetta puhua tabu asiasta mut missään ei saa tästä puhua. Ei oo paha asia.
Olen täällä jo 2 vuotta taistellut siitä et saisin Suomesta lähetteen viimeiseen matkaan Hollantiin tai Sveitsiin.
Kaipaan vinkkejä ja hyvää keskustelua.
Minulla on aidosti niin ratkaisemattomia ongelmia johon kukaan ei oo onnistunut auttaa. Elämäni on todella tuskallinen.
Ei myöskään terveyspuolen henkilöt reagoi tähän.
Kommentit (33)
Voitko kertoa mitä ne ongelmat on? Luulenpa että niiden kanssa pärjäämiseen täältä on mahdollista saada vinkkejä, mutta siihen itse eutanasiaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa mitä ne ongelmat on? Luulenpa että niiden kanssa pärjäämiseen täältä on mahdollista saada vinkkejä, mutta siihen itse eutanasiaan ei.
Miksi Suomessa ei saa lähetettä tähän? Miksi ihmisen oma tahto ei kunnioiteta?
Hollannin puolelta kaikki ok mutta eivät voi edetä ilman lähetettä.
Suomesta ei tosiaan saa yhteiskunnan piikkiin ulkomaille lähetettä ja maksusitoumusta Suomessa lainvastaisiin toimenpiteisiin.
Realisoi omaisuutesi ja osta palvelu Sveitsistä, hautaan et omaisuuttasi kuitenkaan saa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei tosiaan saa yhteiskunnan piikkiin ulkomaille lähetettä ja maksusitoumusta Suomessa lainvastaisiin toimenpiteisiin.
Realisoi omaisuutesi ja osta palvelu Sveitsistä, hautaan et omaisuuttasi kuitenkaan saa mukaan.
Voiko piikille kuitenkin lähteä omasta piikistä?
Vierailija kirjoitti:
Ööhh ei mul oo realisoitavaa omaisuutta?? Mistä sä noin päättelet? Inhottaa tommosta ennakkoluuloa.
Koska asun Suomessa niin mä en voi tosta vaa toisesta maasta ostaa niiden palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö eutanasian muka myös sellaisen maan kansalaisille joiden kotimaassa ei ole laillista?
Voi olla, että aloittajan täytyisi ihan konkreettisesti muuttaa Hollantiin ja aloittaa prosessi sielä kun on saanut kansalaisuuden.
Ehkä omatoimisuus ratkaisee ongelman.
Muakin kiinnostaa. Miten tätä voisi toteuttaa? Mä luulin et rahalla voi vaa mennä sinne?
Voi sen kyllä ostaa, jos itse maksaa.
Ota joku pikavippi ja käytä siihen. Pikavippifirmat ovat niin moraalittomia että joutavat saada hieman tappioita.
Luulisi että 5000 e saa jo nirrin pois.
Missähän hinnoissa liikkuu tommoset palvelut?
vainaja pitänee kuljettaa sitten takaisin kotimaahansa. millä? lentoruumaanko laitetaan vai varataan tavallinen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö eutanasian muka myös sellaisen maan kansalaisille joiden kotimaassa ei ole laillista?
Voi olla, että aloittajan täytyisi ihan konkreettisesti muuttaa Hollantiin ja aloittaa prosessi sielä kun on saanut kansalaisuuden.
Huoli pois. Jos rahaa löytyy niin kyllä sä saat samanlaisen palvelun kuin paikallisetkin. Ota säästöpossu mukaan ja ei kun rohkeasti matkaan. Älä osta paluulippua.
ei kai sinne lähetettä tarvita: potilas saa valita hoitopaikkansa eu:n sisällä.
https://eurooppatiedotus.fi/sina-ja-eu/hoitoon-toiseen-eu-maahan/
joudut ehkä olemaan yksityispotilas, koska tuota hoitoa ei suomessa saa, mutta on sinen muitakin mennyt
Vierailija kirjoitti:
Auton pakokaasu on tehokas. Tarvitset vain tankillisen bensaa, pölynimurinletkun ja syrjäisen metsäautotien.
Turha ostaa tankillista bensaa kun vähempikin riittää.
Vierailija kirjoitti:
vainaja pitänee kuljettaa sitten takaisin kotimaahansa. millä? lentoruumaanko laitetaan vai varataan tavallinen paikka?
Ei sitä mihinkään tarvitse kuljettaa eikä palvelun ostajaa edes tuskin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen itsariin pitää sotkea muita ihmisiä? Kai sinä jonkun korkean paikan tai teräaseen jostain löydät? Kaupasta saa vahvaa köyttä.
kyllä itsemurhayrityksestä on usein riskinä jäädä vammaisena henkiin.
eutanasia pitäisi laillistaa täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tekevät! Sveitissä Dignitas-klinikalla on ollut satoja brittiasiakkaita, ja Britanniassa ei todellakaan ole laillista antaa minkäänlaista aktiivista kuolinapua.
Joudun nostaa kun tää hukkui