Voiko liiasta tupakoimisesta tulla aivojen jäätyminen?
Pohjustan tätä kysymystä vähän: Ystäväni saa usein baari iltojen aikana jäätymis kohtauksia, eli hän menee sellaiseen tilaan ettei pysty kommunikoimaan eikä liikkumaan. Tämä käy yleensä siinä vaiheessa kun hän on hyvin humalassa/tilanteissa joissa hän ei saa tarpeeksi huomiota. En löydä tälle mitään lääketieteellistä selitystä, joten olen alkanut epäilemään että hän esittää vain saadakseen sääliä ja huomiota. Onko kellään tietämystä tästä? Onko ihan keksitty juttu? Ystävä on muutenkin hieman epävakaa niin esittäminen ei olisi yllätys, mutta toki jos tuo on ihan todellinen vaiva niin pitäisikö huolestua..?
Kommentit (10)
Kyllä tupakointi voi jäädyttää aivot kun se täytyy nykyään suorittaa ulkona. Talvella voi olla 30 pakkasta ja jos ei muista laittaa pipoa päähän tupakalle mennessään niin saattaa pää jäätyä.
Onko hänellä kenties epilepsia? Kannattaa ottaa tämä terveysasia vakavasti, enkä suosittele alkoholia. Tupakka ei ole syy.
Ap:n tarina on keksitty juttu. 0/5
Voi. Mun exällä jäätyi ensin muna, ei toiminut. Nyt on sitten pääkin kuulemma samassa kunnossa. Röökiä ei silti lopeta ja naapurit kiittää..
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mun exällä jäätyi ensin muna, ei toiminut. Nyt on sitten pääkin kuulemma samassa kunnossa. Röökiä ei silti lopeta ja naapurit kiittää..
Oletteko te sairaita vai mitä kummaa te täällä palstalla oikein pelleilette näillä terveysasioilla? Kuulostaisi poissaolokohtaukselta, kannattaa käydä lääkärissä jos yhtään huolettaa.
Tärkeän kuuloinen aloitus. Nostan tätä hieman ylemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te sairaita vai mitä kummaa te täällä palstalla oikein pelleilette näillä terveysasioilla? Kuulostaisi poissaolokohtaukselta, kannattaa käydä lääkärissä jos yhtään huolettaa.
Kuka kumma kyselee oikeasti täällä palstalla jtn lääkärin neuvoja yhtään mihinkään asiaan?? Kai nyt jokaisella järki sen verran sanoo, ettei täältä mtn neuvoja saa, eikä kuulu saadakaan. Lääkärin pakeille, jos jtn terveysongelmia on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kumma kyselee oikeasti täällä palstalla jtn lääkärin neuvoja yhtään mihinkään asiaan?? Kai nyt jokaisella järki sen verran sanoo, ettei täältä mtn neuvoja saa, eikä kuulu saadakaan. Lääkärin pakeille, jos jtn terveysongelmia on!
Totta, mutta kyllähän täällä paljon terveysasioista kysellään. Olen kyllä samaa mieltä, että tämä ei siihen ole ehkä ihan oikea foorumi. Ja mitä noihin erektio-ongelmiin tulee, niin kyllähän tupakointi hidastaa verenkiertoa ja myös altistaa aivoinfarktille, että sinänsä hyvinkin totuudenmukaista asiaa joku kirjoitti exästään.
Liiasta juomisesta voi mennä koomaan ja kuolema on silloin hyvin lähellä.
Eikös loogisempi selitys olisi alkoholi eikä tupakointi?