Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oli syönyt kaverilla yökylässä kaksi kokonaista raakaa sipulia

Vierailija
23.07.2024 |

Hain yöllä kotiin kun oksensi ja maha oli kuralla ja kipeä. Nyttemmin kertoi että olivat nähneet tiktokissa oliko caprisunin mainoksen, jossa joku yllytti toista syömään raa'an sipulin. Että sellainen mainos leviää. Eihän tuo vaarallista ole, mutta vatsan saa ikävästi kipeäksi. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli hyvä opetus. Ettei kaikkeen hölmöön kannata osallistua.

Vierailija
22/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veikkaan että ihan vaan oksennustauti ja sipulihommat vaan sattumalta samaan aikaan paikalla. Raaka sipuli ei oo millään lailla myrkyllistä. 

Kyllä mun äidinvaisto sanoo, että sipulista tuo tuli. Ei ole yhtään väsynyt tai kuumeinen. Saattaa syödäkin vähän, mutta vatsaan sattuu. Olen samaa mieltä mitä joku jo laittoikin, että kaksi kokonaista raakaa sipulia on paljon. Ainakin kun ei ole sellaista tottunut syömään. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka sipuli on pahaa, mutta ei vaarallista, eikä sen tuollaisia oireita pitäisi aiheuttaa. Lapsellasi on vatsatauti ja kohta on myös sinulla. Ja tällä perheellä, jossa lapsi oli yökylässä.

Vierailija
24/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne yritti sipulia syömällä saavuttaa?

Vierailija
25/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIKTOK videoiden / haasteiden takia on kuollut paljon teinejä ja hyvä aivottomille.

Vierailija
26/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät maat on kieltänyt vaarallisen TIKTOKin.

Vierailija
27/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vatsanpurut menee itsekseen ajan kanssa ohi. Nyt olisi kasvatuskeskustelu paikallaan.

Vierailija
28/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIKTOK videoiden / haasteiden takia on kuollut paljon teinejä ja hyvä aivottomille.

Sipulihaaste on pyörinyt somessa jo yli 10 vuotta, alunperin youtubessa. Hae tuolla hakusanalla niin löytyy vanhoja videoita, ei ole tiktokin syy. 

Vierailija
29/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan kokemus, jota lapsi ei unohda pitkään aikaan, jos koskaan. Sanoisin, että tämä on teille ja erityisesti lapselle erinomainen kokemus. Paras mahdollinen. Siinä yhdistyy monta sellaista asiaa, joita on vaikea opettaa jälkikasvulle siten, että he muistaisivat sen tosipaikassa. Laitan tähän nyt havaintoni ja jos osaat artikuloida ne lapselle oikein, hän ottaa ne sydämeensä ja se pitää hänet turvassa, kun hän lähtee maailmalle.

- Kun joku yllyttää tekemään jotakin, ja sitä yllytystä seuraa, siitä voi joutua kärsimään itse tai joku muu.

- Kaikki neuvot eivät ole hyviä. Mieti rauhassa, mikä neuvo on hyvä, ennen kuin seuraat sitä.

- Internetissä yllytetään tekemään paljon eri asioita. Joskus ne tehdään vahingoittamistarkoituksessa. Mieti aina mahdolliset seuraukset itsellesi ja muille, ennen internetin ohjeen/neuvon seuraamista.

- Jos et tiedä, onko neuvo hyvä, kysy aikuiselta, mieluiten omalta vanhemmalta, jos mahdollista. Oma vanhempi ajattelee aina sinun parasta ja että sinulle ei tapahtuisi mitään pahaa.

- He, jotka yllyttävät sinua tekemään jotakin, eivät ole yleensä tehneet sitä itse. Mieti, miksi näin on.

Vierailija
30/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So not. Mä söin lapsena raakaa sipulia harva se päivä. 

Vierailija
31/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli pitää vampyyrit loitolla. 

Vierailija
32/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kilpailivat kumpi syö nopeammin sipulin ja kun voitti kaverin helposti niin ihan näytösmielessä oli syönyt toisenkin "ei tuntunu missään" kunnes heittikin vatsan sekasin. Ei kai siinä normi teiniuhoa enempää tarvita. ap

Vierailija
33/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla raaka sipuli mitään tee. Olisiko tullut kipeäksi....

Kaksi kokonaista raakaa sipulia on aika paljon 

Jos ne ovat olleet uutta sato, on ne silloin aikas pieniä ja mietoja. 

Ei kukaan täysjärkinen voi syödä raakana ns. kuivattua ruokasipulia.

On siis kyse myös siitä millainen sipuli.

Vierailija
34/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kilpailivat kumpi syö nopeammin sipulin ja kun voitti kaverin helposti niin ihan näytösmielessä oli syönyt toisenkin "ei tuntunu missään" kunnes heittikin vatsan sekasin. Ei kai siinä normi teiniuhoa enempää tarvita. ap

Eli sipulista tuli ripuli 

Vierailija
35/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulihaaste on pyörinyt somessa jo yli 10 vuotta, alunperin youtubessa. Hae tuolla hakusanalla niin löytyy vanhoja videoita, ei ole tiktokin syy. 

Kanervan Hannu, joka söi kilon sipulia haasteessa oli sentään jo 70 vuotias.

Vierailija
36/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, eli ihan normaalia teinien hassuttelua, eikä edes mitenkään olennaisesti liity someen. Vastaavaa tein itse 1990-luvulla. Noin voimakkaat vatsaoireet olivat melko odottamaton seuraus; suurimmalle osalle parin sipulin syöminen ei olisi aiheuttanut muuta kuin pahan maun suuhun. No, nyt poikasi tietää, ettei hänen kannata syödä suuria määriä raakaa sipulia. Ja elämä jatkuu.

Vierailija
37/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa sipulia, saakaa ripulia! 

Vierailija
38/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla raaka sipuli mitään tee. Olisiko tullut kipeäksi....

Samaa minäkin ihmettelin. Hamppareihin kioskeilla ennen vanhaan lisättiin raakaa sipulia kaiken muun hyvän lisäksi. Tietääkseni kukaan ei tullut siitä kipeäksi.

Vierailija
39/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap itse ripuloi?

Vierailija
40/40 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vatsa kestä sipulia, vaikka osalla kestääkin. Ja toisilla kestää kypsennettynä, mutta ei raakana ja toisilla voi olla toisin päin. Itselläni on IBS ja sipuli on aina turvottanut, pierut olleet aivan kuvottava hajuisia ja maha kipeänä. Lapsena oli vain syötävä sipulia, ei saanut nirsoilla. Vanhempana, kun pystyi itse valitsemaan syömisensä on sipuli jäänyt pois, kun kukaan ei ole pakottanut syömään. Vasta yli nelikymppisenä sain IBS-diagnoosin, vatsani oli aivan "rikki" ja ripuloin päivittäin ja oksentelin viikottain. Nyt saanut ruokavaliolla ja pätkäpaastolla suoliston rauhallisemmaksi. Jos nykyisin syön sipulia, vatsani turpoaa tunnissa ihan silmin nähtävästi ja kivut sekä ilmavaivat ovat sietämättömät. Että ei kaikkien vatsa kestä sipulia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi