Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako se jotain, jos pyytää huoltomiestä avaamaan kylppärin altaan tukoksen?

Vierailija
23.07.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, ettei vessanpönttöön tai viemäriin saa laittaa mitään ylimääräistä. Ainoastaan kakkaa, pissaa ja vessapaperia. Talouspaperi, kondomit, terveyssiteet, pumpulipuikot ja kaikki muu voivat tukkia viemärin hankalasta paikasta jonka avaaminen maksaa maltaita. 

Naiset tukkivat lavuaarien hajulukot pääasiassa hiuksillaan, kun jostain syystä niitä on pakko harjata juuri siinä yläpuolella naama peilissä kiinni.

Peruskansalaistaito on kyllä tavan hajulukon avaus ja putsaus. Ei pidä heittäytyä avuttomaksi, pahimmillaan vielä lapsillekin näytetään mallia kuinka nainen ei voi tehdä mitään itse ja aina tarvitaan mies apuun.

Vierailija
22/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut viemärinavaajaa, kodin putkimiestä tms. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva ne hiukset sieltä pois.

Vierailija
24/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut vuokralla, niin kysyt asiata vuokranantajalta. Jos taas omistat, niin isännöitsijältä, jos asut taloyhtiössä. 

Vierailija
25/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut vuokralla, niin kysyt asiata vuokranantajalta. Jos taas omistat, niin isännöitsijältä, jos asut taloyhtiössä. 

Näissä vastauksissa on oletuksena, että kysyjä asuu kerrostalossa.

Vierailija
26/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, jos se on taloyhtiön huolto, taloyhtiö maksaa siitä. Jos soitat yksityiseen firmaan niin maksaa. Voit kysyä huoltoyhtiöstä etukäteen maksaako vai ei. Jos poliinipönttö avataan ja viemärissä on jotain, se voi maksaa taloyhtiölle vähän.

Tämä. Tosin jos huoltomies tulee, se maksaa aina taloyhtiölle toimesta riippumatta.

Puhdistan vessan/kylppärin hajulukot itse. Näin olen tehnyt aina. Puhdistan säännöllisin väliajoin, niin aina vetävät eivätkä ole koskaan olleet tukossa.  Näin olen oppinut jo nuoresta saakka, nyt ikää 72. Lattiakaivot pesen kahden viikon välein. Mutta koittaa se mullekin päivä, etten niitä saa itse rassattua, sitten kutsun huoltofirman paikalle.

Vierailija
27/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ihan ite sen hajulukon auki ja otat ne topsit ja hiuspinnit pois sieltä, jotka olet sinne tunkenut.

Vierailija
28/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, ettei vessanpönttöön tai viemäriin saa laittaa mitään ylimääräistä. Ainoastaan kakkaa, pissaa ja vessapaperia. Talouspaperi, kondomit, terveyssiteet, pumpulipuikot ja kaikki muu voivat tukkia viemärin hankalasta paikasta jonka avaaminen maksaa maltaita. 

Naiset tukkivat lavuaarien hajulukot pääasiassa hiuksillaan, kun jostain syystä niitä on pakko harjata juuri siinä yläpuolella naama peilissä kiinni.

Peruskansalaistaito on kyllä tavan hajulukon avaus ja putsaus. Ei pidä heittäytyä avuttomaksi, pahimmillaan vielä lapsillekin näytetään mallia kuinka nainen ei voi tehdä mitään itse ja aina tarvitaan mies apuun.

Ei niitä altaiden hajulukkoja saisi taloyhtiössä itse nykyään avata, vaan kuuluvat vastuunjakotaulukossa taloyhtiön tehtäviin, koska jos ne ovat huonosti paikoillaan voi tapahtua vesivahinko. Osaan itse avata ja putsata hajulukon, mutta annan mieluummin mieheni tehdä sen. Hän on puoli-ammattilainen nuoruuden kesätöiden jälkeen. Tosin pari viime kertaa on jälkikasvu harjoitellut isänsä neuvoessa.

Hajulukkojakin on monenlaisia. Sukulaisen asunnossa on todella hankala ihmemallinen hajulukko, mihin kukaan ei halua koskea. Viimeksi huoltomiehet huolsivat sitä useamman viikon ja tilailivat välillä osia jne.

Vierailija
29/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isännöitsijä on kieltänyt viemärien avausaineet, koska ne hänen mukaansa siirtävät ainoastaan tukosta syvemmälle putkistoon.