Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuotteet joiden hinta on ylittänyt kipurajan

Vierailija
23.07.2024 |

Onko sinulla sellaisia tuotteita, joita et enää osta ollenkaan tai ostat vain jos on pakko?

Mainittakoon että itsellä tällaisia ovat mm.

- Kampaamot

** Vähän väriä hiuksiin ja lähempänä 200 eur! - ei kiitos **

- Pikaruokapizza

** Kotipizza yrittää normalisoida n. 15 eur / minipizza hintaa - lopetimme käytön kokoaan **

- Olut-/lonkerotuoppi tapahtumissa

** 0,3 litran muovituoppi n. 10 euroa - ei kiitos **

- Tuoreet kotimaiset mansikat

** Jotain 7-8 eur litra - ei kiitos **

Kommentit (459)

Vierailija
281/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvonliävero. 20% oli vielä hyväksyttävä kun oli vielä liikevaihtovero, mutta 25,5 ja vielä oikeistohallitukselta!

Nykyinen oikeistohallitus ei halunnut kiristää osinko-, varallisuus- tai tuloveroja, vaan mielummin liikevaihtoveroa, joka kohdistuu kaikkiin tuloista riippumatta.

Vierailija
282/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ben ja Jerry. Yli 8 eur alle 500 ml, nope. Onkin nykyään tosi usein kovassa tarjouksessa. 

Näitä saa joskus 3 kpl kympillä. Silloin ostan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ben ja Jerry. Yli 8 eur alle 500 ml, nope. Onkin nykyään tosi usein kovassa tarjouksessa. 

Koska viimeksi olet tuon tarjouksen nähnyt, itse en aikoihin...

Vierailija
284/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tänä kesänä harvinaisen vähän mansikoita, sillä edullisin hinta mistä maksoin oli 17 euroa 1,5 kilogrammasta mansikoita. Niitä perinteisiä 5 kg laatikoita taisi saada halvimmallaan 35 eurolla ja sitten niiden hinta taisi pompata 50 euron tuntumaan. Aiemmin kesinä muistan ostaneeni 5 kg laatikoita noin 25 euron tai ainakin alle 30 euron hinnalla.

Huvittavaa miten banaaneja saa ympärivuotisesti huomattavan halvalla vaikka niitä pitää rahdata jostain Keski- ja Etelä-Amerikasta. Esimerkiksi Chiquita-banaanit tulevat Panamasta ja Costa Ricasta.

Vierailija
285/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtojäätelö ja tuoreet marjat... 6€ on tainnut olla halvin mansikkalitra mitä olen tänä kesänä nähnyt ja nythän satokausi on jo pääosin ohi ja hinnat vain nousee. 

Vierailija
286/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivaristeilyt ja reittimatkat, hinta on moninkertaistunut.

Laivayhtiöiden hinnoittelupolitiikka on kummallinen.

Perusristeilyn saa hyvin halvalla, ainakin jos kyttää tarjouksia eli osaa välttää pahimpia sesonkiaikoja, jolloin myydään normaalihinnoilla.

Mutta jos haluat ottaa auton mukaan ja myös ajaa sillä matkakohteessa, niin sellainen autopaikallinen risteily, jossa auton saa ajaa matkakohteessa ulos ja lopusi takaisin sisään, maksaakin moninkertaisesti perusristeilyyn verrattuna.

Vikingillä taisi olla niin, että tarjouksesta perusristeily 20€, laivan käyttö myös parkkipaikkana, mutta ilman ulosajomahdollisuutta kohteesssa yhteensä 40€, ja jos oikeasti haluat ajaa autollasi matkakohteessa niin hinta on luokkaa 100€, eli tarjouksista ja matkapäivistä riippuen 99€ - 129 €.

Eli auton otto mukaan ja sen käyttö matkakohteessa viisinkertaistaa hinnan... onko Vikingin autokannella niin paha pula autopaikoista, että noin iso hintaero on perusteltu, vai onko kyse vain ahneudesta... eli kun lähdet ilman autoa, saat risteilyn halvalla, mutta jos haluat auton mukaan, maksat moninkertaisesti ?

Ainakin Tallinnan -risteilyn kohdalla näin, en tiedä, onko Tukholmaan sama juttu ...

Vierailija
287/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut tänä kesänä harvinaisen vähän mansikoita, sillä edullisin hinta mistä maksoin oli 17 euroa 1,5 kilogrammasta mansikoita. Niitä perinteisiä 5 kg laatikoita taisi saada halvimmallaan 35 eurolla ja sitten niiden hinta taisi pompata 50 euron tuntumaan. Aiemmin kesinä muistan ostaneeni 5 kg laatikoita noin 25 euron tai ainakin alle 30 euron hinnalla.

Huvittavaa miten banaaneja saa ympärivuotisesti huomattavan halvalla vaikka niitä pitää rahdata jostain Keski- ja Etelä-Amerikasta. Esimerkiksi Chiquita-banaanit tulevat Panamasta ja Costa Ricasta.

Ero varmasti satokauden pituudessa. Etelässä saa jatkuvasti satoa, Suomessa mansikkaa noin kaksi kuukautta maksimissaan.

Vierailija
288/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentänyt kulutusta kaikessa, tapahtumissa en ole käynyt vuosiin ja liian kalliit tuotteet jää kauppaan. Kuljen vanhoissa vaatteissani ja korjaan. Kampaajakäynnit jääneet kokonaan väliin leikkaan itse ja teen sen saamari soikoon paremmin. 

Asumisesta, lämmöstä (sähkö ja puut) ei voi tinkiä ja nämä ovat siksi ykkössijalla, samoin välttämätön ruoka mutta tässäkin olen valikoiva mitä ostan. Loput saa olla, laitan ennemmin rahat säästöön ja sijoituksiin.

Minkähänlaiset hiukset on, kun leikkaa itse ja vielä luulee, että on hyvät? Tietenkin, jos on vain potta päähän ja saksilla poikki niin ehkä sitten...

Vierailija
289/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi.

Paitsi tarjouksessa. Justiin oli kokonainen kirjolohi 8,90/kg K-supermarketissa. Muikut usein 4 €/kg. Namm. 

Kirjolohi ei ole lohta. Ihan eri kala vaikka nimi muistuttaakin. 

Kyllä minä syön mielummin kirjolohta kuin jotain pientä ruotoista kalaa. Onneksi tonnikalaakin on olemassa siististi purkkiin pakettuna.

Vierailija
290/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska viimeksi olet tuon tarjouksen nähnyt, itse en aikoihin...

Tänä kesänä minä olen nähnyt.

Eri

Vierailija
291/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvenliha on hirveen kallista kyllä.

Eipä tuosta tarvitse maksaa, kun hirviporukka antaa aina maanomistajalle lihat.

Vierailija
292/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähentänyt kulutusta kaikessa, tapahtumissa en ole käynyt vuosiin ja liian kalliit tuotteet jää kauppaan. Kuljen vanhoissa vaatteissani ja korjaan. Kampaajakäynnit jääneet kokonaan väliin leikkaan itse ja teen sen saamari soikoon paremmin. 

Asumisesta, lämmöstä (sähkö ja puut) ei voi tinkiä ja nämä ovat siksi ykkössijalla, samoin välttämätön ruoka mutta tässäkin olen valikoiva mitä ostan. Loput saa olla, laitan ennemmin rahat säästöön ja sijoituksiin.

Minkähänlaiset hiukset on, kun leikkaa itse ja vielä luulee, että on hyvät? Tietenkin, jos on vain potta päähän ja saksilla poikki niin ehkä sitten...

Pitkät suorat hiukset ja otsatukka. Helppo leikata itse jos ei ole ihan täysi tumpelo saksien kanssa. Liki 10 vuotta jo leikannut ja kampaajalta kysyin vasta että huomaatko että on itse leikattu. Ei kuulemma huomaa. Oliko sitten kohtelias tai ei. Ei ole kukaan koskaan sanonut huonoksi.

Vierailija
293/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mansikoita enemmän, jos ne pakkaukset olisivat sellaisia, että alimmatkin olisivat syömäkelpoisia eikä mehuna ja/tai homeessa.

Vierailija
294/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuin autostani jo viime vuonna. Kipuraja tuli verotuksessa vastaan. Harmittaa, mutta minkäs teet.

Jaa. Meillä on kaksi autoa vaikka emme käy edes töissä enää.

Jaa. Ovatko nekin 3l diesel bemareita?

Saksalaisia laatuautoja ovat ja eivät varmasti sähköautoja.

Eli 1000 e käyttövero/ vuosi ja dieselvero joka hiton litrasta ei ylitä teidän kipukynnystänne. No itse en aio maksaa sitä.

Vierailija
295/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maatiaiskissan pennuista pyydetään nykyään 600-900 euroa kun taas rotukissan pennusta 300-500 euroa. En ymmärrä miksi yleisempi maatiaiskissa pitäisi olla kalliimpi kuin jalostetut rotukissat?

Ei haluta antaa kissaa välinpitämättömään kotiin. Toki kissanpennun rokotukset eläinlääkärillä ja madotuksetkin maksavat. Siihen lisäksi muut kulut.

Jos on maalla asuvia sukulaisia tai tuttuja, niin sitä kautta voi saada edullisesti maatiaiskissan. Minä sain aikoinani oman kissani sitä kautta että asuin opiskeluaikana kolmen hengen soluhuoneistossa ja toisella kämppäkaverillani oli tyttöystävä, jonka vanhemmilla oli maatila,.Tuo kämppäkaveri toi soluhuoneistoon semmoisen pienen oranssin kissanpennun ja ajan kuluessa se päättyi sulassa sovussa minun haltuun ja hoidettavaksi. Sittemmin siitä kasvoi isokokoinen kollikissa, jolla oli rautainen itsetunto ja elin sen kanssa yli 13 vuotta.

Vierailija
296/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuin autostani jo viime vuonna. Kipuraja tuli verotuksessa vastaan. Harmittaa, mutta minkäs teet.

Jaa. Meillä on kaksi autoa vaikka emme käy edes töissä enää.

Jaa. Ovatko nekin 3l diesel bemareita?

Saksalaisia laatuautoja ovat ja eivät varmasti sähköautoja.

Eli 1000 e käyttövero/ vuosi ja dieselvero joka hiton litrasta ei ylitä teidän kipukynnystänne. No itse en aio maksaa sitä.

Olen se joku kirjoitti kommentin kahvista. Jos luomukahvi kallistuu vielä, niin lopetan kahvin ostamisen kokonaan. En aio ostaa mitään huonolaatuista ja halvempaa. Varmaan sama tässä autoasissa.

ps. Rikkaat eläkeläiset älkää vaivautuko kommentoimaan, menkää vaikka päiväunille. 

Vierailija
297/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustarpeista on tullut liian kalliita. Asuminen, sähkö ja laadukas ravinto.

Moni luokittelee ylellisyys ja luksustuotteita sekä turhakkeita perustarpeiksi. Se mitä ihminen tarvitsee on suojaa, vettä ja sen verran ruokaa että pysyy hengissä, sekä tietysti vaatteet jotta ei tarvitse olla alasti, mutta kaikki muu on ylimääräistä.

No kyllä sivistysvaltiossa tarvitaan myös huonekalut, petivaatteet, astiat, kulkuvälineet, lamput ym. Jos haluat leikkiä kerjäläistä, on se vapaa valinta.

Vierailija
298/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltermanni

Pirkan vastaava kermajuusto (1kg) on paljon parempaa kuin Oltermanni. Samoin Arlan kilon pakkaukset. Ja halvempiakin.

Rainbow kermajuusto 1 kg myös hyvää, valmistettu Tanskassa kuten Pirkkakin.

Hyvää ja halpaa ei ole. Ostan usein pecorino-juustoa kauppahallista.

Vierailija
299/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarit maksaa omaisuuden nykyään. Pitäisi ostaa silti isompi kotiin, kun vanha peittää vain puoli seinää.

Sitten olisi jo aikakin päivittää. Itselläni oli sama tilanne, kunnes huomasin toimivan laajakulmatelevision 10% alessa. Aina harmitti tihrustaa pientä tv-ruutua, mutta nyt elämä hymyilee.

Vierailija
300/459 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin mansikoita enemmän, jos ne pakkaukset olisivat sellaisia, että alimmatkin olisivat syömäkelpoisia eikä mehuna ja/tai homeessa.

Mikähän siinä muuten onkin että espanjalaiset mansikat on pakattu laakeaan rasiaan jossa ne pysyy hyvänä ja ne kotimaiset tuplasti kalliimmat on korkeissa purkeissa joista ei edes näe ennen avaamista että pohjalla on huonoja..