Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni irtisanoutui vakituisesta työstä. Kun kuulemma on väsynyt tähän oravanpyörään.

Vierailija
22.07.2024 |

Mies ei aio enää mennä töihin. Vaan alkaa elämään "rennosti", vaikka meillä on siis yhteinen asuntolaina maksettavana ja vielä 3 lasta. Miehellä ikää vasta 46v.

Olen itse matalapalkkaisella naisvaltaisella alalla töissä. Enkä saa maksettua asuntolainaa mitenkään yksin pois... Ero olisi myös katastrofi, sillä minun palkalla ei pysty ylläpitämään tai saamaan asuntoa, jossa minä ja 3 lasta voitaisiin elää. Myös auto olisi välttämätön meidän perheessä, eikä palkallani autoa voisi ylläpitää.

Mitä minä nyt teen?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää pomon paimentamana lampaana. 

Ymmärrän. Joutilaisuus. 

Eläkeikään yli 20 vuotta. Kerkii relata ja kelata. Keskittyä päihteisiin. On kamalaa, puoli elämää mennyt tylsässä työssä ja toinen odottaa edessä, lainat, muksut.. Huh

Vierailija
22/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on pitää raha-asiat erillään. Sinä maksat vain oman osuutesi! Lasten kulut puoliksi, samoin yhteiset. Hankkikoon mies omaan osuuteensa rahaa miten parhaaksi näkee.

Olemme pitäneet raha-asiat erillään koko suhteen ajan. Mies on tienannut 3 kertaa enemmän kuin minä. Ongelma on juuri siinä, että mies voisi kyllä maksaa oman osuuden pois, jos hänen sukunsa auttaa siinä. Minä taas en, koska minun palkallani siinä menisi noin 40v, kun saan oman osani asuntolainaista maksettuna pois.

Ap

Ja juuri siinäkin teidän ongelmanne. Ei liitossa ole niin että raha-asiat ovat erillään, vaan kaikki hoidetaan yhdessä. Se maksaa, jolla sillä hetkellä on enemmän rahaa. Omat tilit ovat luonnollisesti täysin OK, mutta sellainen anaalínen kaiken kahtiajakaminen varmistaa ettei mitään liittoa oikeasti olekaan. Paljon enemmän tienaavalla miehellä on sellaisessa kuviossa ikuisesti toinen jalka lähdössä pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko säästöjä? Aikooko miehesi niillä rahoittaa elämäänne? Vai miten ajatteli et lapsille ostetaan ruokaa,  vaatteet... miten laina maksetaan? Hän ei saa työkkäristä varmaankaan mitään,  jos itse irtisanoutui.

Miehelläni taitaa olla masennusta, joka alkoi alkukesästä. Hän ei ole halukas menemään lääkäriin, koska hänen mielestä ei ole mitään masennusta olemassa ihmisellä. Kuulemma se on vain lääkärien "keksimä" sairaus, jolla otetaan rahat pois ihmisiltä.

Ap

Vierailija
24/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma väsyi. Kuulitko naapurilta vai mistä?

Vierailija
25/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on pitää raha-asiat erillään. Sinä maksat vain oman osuutesi! Lasten kulut puoliksi, samoin yhteiset. Hankkikoon mies omaan osuuteensa rahaa miten parhaaksi näkee.

Olemme pitäneet raha-asiat erillään koko suhteen ajan. Mies on tienannut 3 kertaa enemmän kuin minä. Ongelma on juuri siinä, että mies voisi kyllä maksaa oman osuuden pois, jos hänen sukunsa auttaa siinä. Minä taas en, koska minun palkallani siinä menisi noin 40v, kun saan oman osani asuntolainaista maksettuna pois.

Ap

Et ole selvästikään tukenut miestäsi hänen raataessaan epäitselkäästi perheen hyvinvoinnin eteen. Ei sitä kukaan loputtomiin jaksa. Vastahan tällä palstalla joku nainen kirjoitti menevänsä lakkoon kun ei jaksanut olla pelkkä piika. Teidän perheessänne on sama tilanne nyt.

No ei se mitään, rakkaus kaiken voittaa ja eihän raha ole kuin numeroita.

Vierailija
26/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy ottamaan joka neljännen vuoden palkatonta ja kela-tuetonta, ja käydä maailmaa, kyllähän väliaikainen oravanpyörän ulkopuolinen elämä siinä onnistuu. Mikä on nettovarallisuus? Töihin palatessakin tilit turvoksissa?

Vierailija
27/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko säästöjä? Aikooko miehesi niillä rahoittaa elämäänne? Vai miten ajatteli et lapsille ostetaan ruokaa,  vaatteet... miten laina maksetaan? Hän ei saa työkkäristä varmaankaan mitään,  jos itse irtisanoutui.

Miehelläni taitaa olla masennusta, joka alkoi alkukesästä. Hän ei ole halukas menemään lääkäriin, koska hänen mielestä ei ole mitään masennusta olemassa ihmisellä. Kuulemma se on vain lääkärien "keksimä" sairaus, jolla otetaan rahat pois ihmisiltä.

Ap

Rahattomuus ei auta masennukseen. Varma Tieto.

Vierailija
28/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja juuri siinäkin teidän ongelmanne. Ei liitossa ole niin että raha-asiat ovat erillään, vaan kaikki hoidetaan yhdessä. Se maksaa, jolla sillä hetkellä on enemmän rahaa. Omat tilit ovat luonnollisesti täysin OK, mutta sellainen anaalínen kaiken kahtiajakaminen varmistaa ettei mitään liittoa oikeasti olek

Mitäs naiset valitsee itseään reippaasti enemmän tienaavan miehen. Luuletteko oikeasti, että reippaasti tienaava mies jakaisi omiaan rahojaan naisen kanssa, jolla on monta kertaa pienemmät tulot? Naiset katsokaan vaan peiliin.

Vierailija
29/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ihan yhtäkkiä ilmoitti tämän ja jätti teidät kaikki pulaan? Keksi parempi provo.

Oletko ollut liian kauan palstalla? Onko sinulla liikaa aikaa?

Vierailija
30/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Johan olet ollut tyhmä, kun olet lisääntynyt tuon miehen kanssa.

Vierailija
31/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei jaksa loputonta työkuormaa ja saman toistoa, ehkä ollut koko elämänsä "juoksupyörässä". Ongelma tietysti on jos on lapsia, ja että kysytkö sitten äidiltäsi apua talouteen vai muilta sukulaisilta. Tuleeko asunnon vaihto ja auto pois tms. Ehkä mies myöhemmin tietää mitä tekee, nyt ei. On lomaa. 

Vierailija
32/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa enää pomon paimentamana lampaana. 

Ymmärrän. Joutilaisuus. 

Eläkeikään yli 20 vuotta. Kerkii relata ja kelata. Keskittyä päihteisiin. On kamalaa, puoli elämää mennyt tylsässä työssä ja toinen odottaa edessä, lainat, muksut.. Huh

Yksi tragedia lukuisista on polttaa elämä loppuun ja kun lopulta pitäisi elää, ei olekaan enää elämänvoimaa jäljellä. Rahat on joo mutta mittaamaton elämänvoiman lähde on imetty kuiviin. Aikaa on. Rahaa on. Mutta keho on kulutettu pois rahaa tienatessa.

Vierailija
33/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sieltä sitten karenssin jälkeen ihan normaalisti.

Vierailija
34/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen työ hänet uuvutti? Suunnitteleeko alan vaihtoa myöhemmin vai ihan kokonaan pois työelämästä?

Insinöörin työ ja lähinnä projektin vetäjä. Kuulemma aikoo jäädä kokonaan pois työelämästä.

Ap

Vierailija
35/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keskustelet miehesi kanssa että miten taloudelliset realiteetit nyt järjestetään.

Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan, mutta hän ei näe tässä meidän tulevaisuudessa mitään ongelmaa... Kaikki kuulemma järjestyy.

No jos kaikki kerran järjestyy, niin mitä sinä asioista stressaat. Miehellä on selvästikin suunnitelma olemassa. Kuulostaa siltä, että on saanut ison perinnön, josta ei ole vielä ehtinyt sinulle kertomaan.

Vierailija
36/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta naista jotka ovat jättäytyneet miehen ja valtion varaan taloudellisesti, kun tuli ahdistus töissä. Miltähän niistä miehistä järjestely tuntuu? 

Vierailija
37/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapatyöttömyys on yksi valinta. Rahaa on vähän mutta joka päivä on vapaa päivä. Monet eivät kestä tätä ja janoavat takaisin työelämään ja oravanpyörään hakemaan merkitystä.

Vierailija
38/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto sitten vain myyntiin ja muutatte vuokralle kun on myyty

Vierailija
39/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Johan olet ollut tyhmä, kun olet lisääntynyt tuon miehen kanssa.

Oppiipahan olemaan ap nytten! 😁

Vierailija
40/78 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rahattomuus ei auta masennukseen. Varma Tieto.

Mikään tapahtuma ei pelasta. Vain oma asenne koskien tapahtumia pelastaa. Tapahtumat eivät ole käsissämme. Se miten koemme tapahtumat, se on käsissämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi