Valtavankokoinen hämähäkkilaji leviää Suomessa
Varastohämähäkki voi kasvaa yli kymmenen senttiseksi.
https://www.verkkouutiset.fi/a/ts-suuri-hamahakki-leviaa-suomessa-jos-e…
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavan kokoinen? Ei tuo nyt kovin iso edes ole. Tuommoinen karvaton ruippana.
Kyllä 10 senttinen hämähäkki näillä alueilla on suuri
Ok, jos ei ole missään suurempia nähnyt, voi tuota pitää suurena. Karvaton ruippana kuitenkin.
Minäkin olen nähnyt ja myös minulla on ollut. Onhan se pieni mutta suomen luonnossa oleviin verrattuna suuri
Tottahan tuo on. On vaan kurjaa, kun ihmisiä pelotellaan hämähäkeillä, vaikka ne on todella hyödyllisiä, eivätkä vaarallisia, ainakaan nämä Suomen luonnossa elelevät. Mulla oli Theraphosa Blondi, se oli Iso.
Miksi haluatte viljellä noita Suomessa. Oli se outo myrkyllinen museohämähäkki myös.
Miten tuon saa hävitettyä?
Riittäkö Raid vai pitääkö palkata tuholaistorjuja?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hämähäkit eivät inhota. Sokeritoukat ovat järjettömän inhottavia. Voisin kuvitella, että tuollainen hämähäkki ihan lemmikkinä popsisi niitä iltapuhteina.
Hämähäkit napsivat kodin tuholaisia mielellään. Hämähäkit eivät viihdy kosteusvaurioisessa tai homeisessa asunnossa. Hämähäkki on hyötyeläin!
Suuressa omakotitalossani olen nähnyt noita useasti. Ei ne nyt ihan kymmensenttisiksi ole kasvaneet. Talossani vierailevat naiset ovat niitä kirkuneet. Itseäni lähinnä naurattaa. Harmittomia hyötyeläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hämähäkit eivät inhota. Sokeritoukat ovat järjettömän inhottavia. Voisin kuvitella, että tuollainen hämähäkki ihan lemmikkinä popsisi niitä iltapuhteina.
Hämähäkit napsivat kodin tuholaisia mielellään. Hämähäkit eivät viihdy kosteusvaurioisessa tai homeisessa asunnossa. Hämähäkki on hyötyeläin!
Päin vastoin: hämähäkit ja muurahaiset ovat homevaurion merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkit napsivat kodin tuholaisia mielellään. Hämähäkit eivät viihdy kosteusvaurioisessa tai homeisessa asunnossa. Hämähäkki on hyötyeläin!Päin vastoin: hämähäkit ja muurahaiset ovat homevaurion merkki.
Seuraavaksi alat varmaan väittää lähihoitajatutkinnollasi kuinka homekoirat korvaavat kaikki rakennesuunnittelijat homevaurioiden paikallistamisessa ja korjaamisessa.
Nuo on ihan kivoja otuksia vaikka pelkäänkin hämähäkkejä.
Meillä näitä ollut/on useampi. Yleensä elelevät huomaamattomasti, mutta joskus tulee nähtyä kun ovat matkalla jonnekin tai piilossa vaatemytyn alla tai pyykkikorissa.
Eteisen katto oli myös yhdelle mieluinen paikka oleilla mutta ellei ollut parhaillaan muuttamassa niin sitten säikähti minua kun pyyhälsin samaan aikaan käytävän poikki kun oli laskeutumassa seittinsä varassa.
Voi olla että oli seittiäkin tekemässä, minä kun en hämäkeistä paljoakaan ymmärrä. Tuon jälkeen kiipesi kyhjöttämään loppuillaksi katon rajaan eikä häntä nähty aikoihin.
Helpottaa kummasti kun antaa niille hämähäkeille jonkun kivan nimen. Ei se minulta pelkoa ole poistanut, mutta on tullut huomattua ettei hämähäkitkään pidä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v, tapan heti jos tulee vastaan.
t. AV-mamma
Ja toiset ihmettelee luontokatoa että mikä ihme niitä hävittää.
Ne sellaiset pienet lihavat mustat vikkelät hämikset on hankalia, kun vaikka sängyssä on, niin se juoksee vauhdikkaasti, ja kun ei halua tappaa hyödyllistä eläintä, niin mene kauan metsästäessä sitä hellästi ulos vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee, meinasin pyörtyä jo pelkän kuvan perusteella. Pelkään hämähäkkejä!!
Miksi? Yksikään Suomen hämähäkeistä ei ole vaarallinen. 99% ei pysty edes puremaan ihon läpi.
Olen asunut kerrostalossa jossa noita oli, ja voin kertoa, ettei ole miellyttävää ja ne ovat isoja, ihan eri kaliiberia kuin mikään suomalainen hämähäkki. Pelkkä kroppa on 2e kokoinen ja paksuja jalkoja riittää. Etenkin syksyllä oli karmeaa kun ne lähtevät liikkeelle pariutumisaikaan, asuvat siis esim. kivikellarin koloissa muutoin. Olen mm. saanut järkyttävän kokoisen varastohämähäkin niskaani ilmastointikanavasta. Jutussa ei mainittu sitä, mutta ainakin talomme varastohämähäkit myös purivat tarvittaessa, biologin mukaan vastaa ampiaisen pistoa kivultaan ja voi olla vaarallinen pienille lapsille. Ihan kaikki asukkaat myös inhosivat ja pelkäsivät noita hirviöitä, ei ole nähnyt aikuista varastöhämähäkkiä livenä jos väittää sen menevän normifaunasta. Koko talon myrkyttäminen oli käytännössä mahdotonta.
Siinä jäi pari saunakertaa väliin, kun varastohämähäkki lepuutti saunan ovessa kellarissa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkeistä ei ole mitään haittaa ihmiselle suomessa ja ne pelkää ihmistä. Hämähäkit häviää asunnoista kun siellä ole mitään syötävää.
Syökö ne luteita ja torakoita vai pelkkää vihannesta purevat?
Saalistaa elävää ravintoa. Tunnistaa saalistettavan liikkeestä tai tärinästä. Hämähäkin ilmestyminen on merkki siitä, että siellä on jotain muitakin hyöteisiä.
Hämähäkki ei ole hyönteinen.
Ai kauhee, meinasin pyörtyä jo pelkän kuvan perusteella. Pelkään hämähäkkejä!!