Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku ostanut ulkomaan matkoilta kuninkaallista matkamuistotavaraa? Kuppeja ym? Käytättekö niitä vai onko koristeena?

Vierailija
22.07.2024 |

Onko jotain harvinaista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko esim. Victorian aikaisilla kruunajaismukeilla mitään arvoa vai onko jotain satasen "rihkamaa"?

Tiedän että niitä valmistettiin ainakin satoja tuhansia mutta mietityttää. Äidillä on tuollainen.

Käytännössä ei. Niistä saa juuri joku 50-100 euroa. Toki pienituloiselle iso summa mutta keräilymaailmassa aika vaatimaton esine.

Vierailija
22/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 15vuotiaana kävin briteissä englannin kielikurssin Isle of Wrightilla ja sieltä saakka on jotain kippoa ja kuppia mukana tullut. Se eka kuppi ja tassi Elisabethin kuvalla ovat yhä paketissa. Ei mitään arvokkaita vieläkään. Eikä ole tarkoituskaan ollut.

Siitä se ajatus sitten lähti. Alkuun se oli ikäänkuin hupsu harrastus, sisäpiirin vitsi. Joku tuttavista, kun Briteissä käy tuo tuliaisen. Ei nyt jatkuvasti, mutta silloin tällöin. Tai kun itse käyn. Etenkin niinä vuosina kun jotain tapahtuu. Harry ja William syntyi, Andrew ja Sarah meni naimisiin, kuka vaan meni naimisiin... tai syntyi.

en ole mikään monarkisti, mutta yhä tämä idea on voimissaan. Mulla on hyvä käyttöastiasto kuppeja ja tasseja. Itse käytän koko ajan ja kun vieraita käy. Ne on näppäriäkin, kun on erikokoisia ja on olemassa kahvi- ja teekuppeja.

En mä niitä kummosesti edes vaali, mutta hyvin on aikaa ja käyttöäkin kestänyt. Rikkikään ei ole moni mennyt. Yllättävän laadukkaita noin turistikrääsäksi.

Tutuille vaan terveisiä. Yhä puuttuu Charlesin kruunajaisista kuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin v. 2011 Lontoon Harrodsilta kuningatar Elisabetin Diamond jubilee-koristeisen kassin. No tuolla se on säilössä kuriositeettina ja matkamuistona, käyttänyt vain pari kertaa.

Onko se paksua kangasta vai millainen? Mulla on M&H häälaukku, olalla kannettava todella tulevaa kangasta

No se on sellanen aika paksua muovia oleva pienehkö kassi lyhyillä kahvoilla, kuin joku kauppakassi. (Ja vuosi oli siis 2012  kun kävin Lontoossa ja juuri silloin oli nuo juhlat.)

Vierailija
24/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina jättänyt tuon krääsän omaan arvoonsa ja etsinyt jotain muuta matkasta muistoksi.

Vierailija
25/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tykkäsi kuninkaallisista, toin hänelle Sarahin ja Andrewin kihlajaismukin joskus tuliaisiksi. Palautui myöhemmin perintönä takaisin ja toimii nykyään kynäpurkkina.

Vierailija
26/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin Victoria ja Danielin häärihkamaa hieman, kun olivat niin symppiksiä. Ja brittiläisiä keksirasioitakin on tarttunut mukaan, Elisabetin kuvilla. Tällaista tyypillistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi