Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen hyväksyy lievästi autismin kirjolla olevan, vaikkakin hyvätuloisen miehen?

Vierailija
22.07.2024 |

Monet akateemiset/kouluttautuneet miehet ovat enemmän tai vähemmän autismin kirjolla. Aalto-yliopistossa heitä on enemmänkin. Tietyt nichealat jopa suorastaan vetävät heitä. Osa heistä on jopa parisuhteessa naisen kanssa.

Kysymys kuuluukin, että miten ja missä nainen on edes kohdannut tämmöisen miehen ja kumpiko siinä on aloitteellinen ollut? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä Aalto-yliopistossa ollaan kohdattu

Vierailija
2/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä. Reipas nainen pitää olla. Ja itsekin autismikirjon piirteitä. Samat kiinnostuksen kohteet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne Aaltoon niitä haastattelemaan. Tuskin ne aaltolaiset täällä vauva.fi:ssä vastaa. Ne on ylilaudalla trollaamassa korkeintaan.

Vierailija
4/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä

Vierailija
5/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tällaisen miehen kanssa naimisissa, yhdessä oltu pian 20v. Hyvin olen viihtynyt hänen kanssaan. Ja pieni kirjo ei vaikuta miehisiin kykyihin. :) 

Meillä on kolme lasta. Älykkäitä ja pärjäävät hyvin, eivät anna painoarvoa muiden mielipiteille tai stressaa somesta, heilläkin ehkä vähän erityisyyttä. 

Sanoisin, että elämä on ollut mukavaa ja helppoa. Miehen ja lasten luennointia mitä ihmeellisimmistä maailmankaikkeuden ihmeistä on kiehtovaa kuunnella. Olen itsekin kehittynyt tässä ja jotenkin hiffasin mitä opiskelu on. Vastoin  kaikkia odotuksia tein maisterin+väitöksen Aaltoon. 

Lapsuuden ja nuoruuden konteksti oli aika sivistymätön ja minulla on ollut pitkä normaaliin olemiseen. Mies ei ole piitannut puutteistani, ihana on. 

Vierailija
6/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene sinne Aaltoon niitä haastattelemaan. Tuskin ne aaltolaiset täällä vauva.fi:ssä vastaa. Ne on ylilaudalla trollaamassa korkeintaan.

Minä olen aaltolainen (faculty, nainen), kauppiksen puolelta. Voin vastata jos on tarkempia kysymyksiä. 

Vierailija
7/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoa on myös huonotuloisissa koulupudokkaissa. Ja myös amitsun tai amk:n käyneissä.

Julkinen salaisuus lienee, että suomalaisista melkein 85% osuu johonkin kv-luokitusten kirjohaaviin. Olemme omituinen, onnellinen kansa. 

Vierailija
8/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen itse olet? 

Millainen. Nainen. Mies. Akateeminen. Hyvä tuloinen. Hyväksyy. Autismi. Vaikkakin.

Vierailija
9/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tapasimme siis opiskelijatapahtumassa ja oltiin vähän otettu, salamarakastuimme, lähdimme harrastamaan.

Sillä tiellä ollaan. Itse olin humanistiopiskelija silloin, mies tekn. tohtoriohjelmassa. 

Vierailija
10/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tällaisista tutuista suurin osa löysi puolison samasta opiskelijaporukasta, larppikerhosta tmv harrastusjutusta, vaihtovuodelta tai netistä. Pitää itse olla aktiivinen kertomaan, että etsii kumppania. 

Vierailija
11/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan humalassa, ja nainen on koko ajan humalassa muutenkin. Ei tuollaista miestä selvin päin kestä. Näistähän jotkut naiset bloggaavatkin kauhukertomuksia, kun vallanhimoinen mies kontrolloi koko naisen kalenteria, jne.

Vierailija
12/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan humalassa, ja nainen on koko ajan humalassa muutenkin. Ei tuollaista miestä selvin päin kestä. Näistähän jotkut naiset bloggaavatkin kauhukertomuksia, kun vallanhimoinen mies kontrolloi koko naisen kalenteria, jne.

Näin kerrot ettet tiedä mitään autismista kertomatta ettet tiedä mitään autismista. 

Vierailija
13/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tällaisen miehen kanssa naimisissa, yhdessä oltu pian 20v. Hyvin olen viihtynyt hänen kanssaan. Ja pieni kirjo ei vaikuta miehisiin kykyihin. :) 

Meillä on kolme lasta. Älykkäitä ja pärjäävät hyvin, eivät anna painoarvoa muiden mielipiteille tai stressaa somesta, heilläkin ehkä vähän erityisyyttä. 

Sanoisin, että elämä on ollut mukavaa ja helppoa. Miehen ja lasten luennointia mitä ihmeellisimmistä maailmankaikkeuden ihmeistä on kiehtovaa kuunnella. Olen itsekin kehittynyt tässä ja jotenkin hiffasin mitä opiskelu on. Vastoin  kaikkia odotuksia tein maisterin+väitöksen Aaltoon. 

Lapsuuden ja nuoruuden konteksti oli aika sivistymätön ja minulla on ollut pitkä normaaliin olemiseen. Mies ei ole piitannut puutteistani, ihana on. 

Tässä myös hyvä vinkki. Naisen kannattaa olla täysin pihalla miehen alasta, sillä jos ymmärtäisi siitä sentinkin, tajuaisi myös miehen arrogantin valheenpuputuksen. Lisäksi naisen kannattaa olla monta vuotta nuorempi ja työväenluokkaisesta taustasta, missä tutkinto on wow-factor. Eli käytännössä apina. Mieluiten myös ruma sellainen

Vierailija
14/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä vastaavaa. On ollut kohta 15 vuotta rakastava ja hyvä aviomies ja hyvä isä. 

Vierailija
15/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisin kirjolla itsekin, jos sitä meistä tutkittaisiin. Tyttärelle koulupsykologi mainitsi että hän saattaa olla, silloin sitä googlailin.

Teknisellä alalla olemme, tytär aikoo lukemaaan matikkaa. Sopii oireisiin ;)

Mä tienaan kyllä paremmin kuin mies, joten kysymys ei sittenkään koske mua.

Baaritiskillä tavattiin vuosituhannen alussa, miehellä oli suloinen hymy, alettiin vaan siinä jutella.

Vierailija
16/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla mennyt näin pahasti tunteiseen se, että monet autistitkin saa parisuhteen mutta itse ei saa? Useampia jankutuksia aiheesta parin päivän sisään. 

Vierailija
17/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoa on myös huonotuloisissa koulupudokkaissa. Ja myös amitsun tai amk:n käyneissä.

Julkinen salaisuus lienee, että suomalaisista melkein 85% osuu johonkin kv-luokitusten kirjohaaviin. Olemme omituinen, onnellinen kansa. 

Julkinen salaisuus on myös se, että diagnostiikkaa tehtaillaan eugenisin perustein tiettyjä heimoja syrjiviksi. Keskiluokka on vaan vähän liian keskinkertaista tätä tajuamaan, ja ottavat vihamielisen jenkkipuputuksen totuutena

Vierailija
18/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kerrot ettet tiedä mitään autismista kertomatta ettet tiedä mitään autismista. 

Veikkaan että tiedän enemmän kuin sinä, ja myös pariutumisesta. Vain absoluuttinen idiootti uskoo vallanhaluisen kusipäisyyden sepittämiseen ymmärrämua-diagnoosilla

Vierailija
19/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi ei ole sairaus, vaan ominaisuus, ja monet autistit ovat älykkäitä. Miksi siis eivät parisuhteeseen kelpaisi?

Vierailija
20/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sekoilet? Autisteista tässä puhuttiin, ei vallanhimoisista kontrolloijista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme