Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikoista maksetaan poimijalle 2 e/kg

Vierailija
22.07.2024 |

siivoamattomista. Kuka menee vapaaehtoisesti kyykkimään ötököiden syötäväksi tuolla hinnalla? Riistoa sanon minä. Itse keräsin tänään puoli ämpärillistä omaan käyttöön, ja selkä ihan kipeänä ja kintut syötynä. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perkaaminen nykyään kaikille vieras sana? Mustikat perataan. Ei siivota. 

Perataan, puhdistetaan tai siivotaan.

Jos siivoaa mustikoita, niin kai siivoaa sitten mansikoitakin? Siivosin mansikoita kakkua varten??? 

😂😂

Vierailija
62/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten möin netissä mustikkaa. Hintana 25e 5l. Kaikki meni tuolla hintaa.

Nykyään varmaan jo 5l sanko maksaa 30-40e.

Ainakaan sen alle en möisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perkaaminen nykyään kaikille vieras sana? Mustikat perataan. Ei siivota. 

Perataan, puhdistetaan tai siivotaan.

No ei tosiaan siivota marjoja. Kertoo vain kielitaidon köyhtymisestä. 

Kertoo vain eri paikkakuntien murteista.

Vierailija
64/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla todella hyvät apajat että ihan sangoittain mustikkaa keräilisi ja rahaa tekisi. Itse pyörin tunnin tai pari ja ei edes puolta ämpäriä tullut.

Eihän niitä marjapaikkoja lähdetä nyt ämpäri kourassa hapuilemaan sokkona jos haluaa varman saaliin saada. Olisi kannattanut liikkua metsissä jo aiemmin kesällä. Ainoastaan jos tuntee metsät niin voi jo vanhasta muistista mennä niihin entisiin kohtiin. Toki siellä on saattanut tapahtua vaikka hakkuut sitten viime kesän tai muut poimijat aina voineet jo käydä. 

No mitä siellä metsissä nyt muuten hortoilee ellei marjoja keräilemässä.

Vierailija
65/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun selkä ei enää kestä kyykkimistä, mukava olisi olla mustikassa.

Talven mittaan ostan pakasteena marjat tarpeen mukaan.

Meillä lapsuudenkodissa marjojen puhdistusta sanottiin rikkomiseksi- siis poistettiin niistä rikat.

Vierailija
66/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt sitten itse na marjat kun lisätienestit nykyhullutus halusi karsia. tyhmää hallitusporukkaa. pää on tyhjä sellaisilla kuin ..

Vierailija
67/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn 45e/hyvin puhdistettu 10l sangollinen. Kovaa hommaa se poimiminen on. Jokainen voi käydä ihan itse kokeilemassa.

Vierailija
68/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän hyvä mustikkapaikka pitää olla että ämpärikaupalla poimii päivässä. Ei meillä päin ole niin hyviä paikkoja. Tunteja menee että saa yhden ämpärin täyteen. Ja siihen vielä marjojen perkaus.

Vierailija
69/69 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä seuduin ei kyllä paljon mustikkaa riitä paikallisille. Marjayrittäjien kerääjät putsaa koko tienoon marjoista, näin ollut jo vuosia. Ja joka sato huononee, kun poimijat raastaa kasvustot pilalle.

Koko päivän homma oli tuon ämpärillisen kerääminen ja neljä kertaa piti vaihtaa paikkaa kun ei ollut enää kerättävää.