Mustikoista maksetaan poimijalle 2 e/kg
siivoamattomista. Kuka menee vapaaehtoisesti kyykkimään ötököiden syötäväksi tuolla hinnalla? Riistoa sanon minä. Itse keräsin tänään puoli ämpärillistä omaan käyttöön, ja selkä ihan kipeänä ja kintut syötynä.
Kommentit (69)
Kauanko poimimiseen meni ja paljonko puoli ämpäriä mustikoita painaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset laittaa päälleen metsään, jos jalat syödään?
Hyttyset pistää kankaan läpi ja paarmat purevat myös kankaan läpi. Käy kokeilemassa jos et usko.
45 euroa 5 kg putsattua ja hyvin näyttää menevän kaupaksi suoranyynnillä.
Onneksi monet myyvät netissä itse keräämiään. Hinta näyttää olevan 50€/sanko. Kyllä siinä jo verotonta tienestiä on.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millä alueella. Etelässä on parikymppiä kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset pistää kankaan läpi ja paarmat purevat myös kankaan läpi. Käy kokeilemassa jos et usko.
Kun laittaa kunnon vaatteet ei pistä eikä pure. Leggingsit on väärä valinta. T. Kokenut poimija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset pistää kankaan läpi ja paarmat purevat myös kankaan läpi. Käy kokeilemassa jos et usko
Ohuet sukkahousut jalkaan, niin punkit ja paarmat ei pure kinttuja.
Vierailija kirjoitti:
Eli niiden mustikoiden siivoamisesta maksetaan enemmän kuin poimimisesta?
Koska moni tykkää olla metsässä ja kerätä marjoja ja sieniä. Mutta ei sen jälkeen jaksa suoria mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millä alueella. Etelässä on parikymppiä kalliimpaa.
Unohdin laittaa että halvin näkemäni. Täällä on hyvä mustikkasato tänä vuonna.
Siinä kun mustikat menee monen välikäden kautta ja kaikki osapuolet ja valtio ottaa siivun välistä niin ei poimijalle voi paljoa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko poimimiseen meni ja paljonko puoli ämpäriä mustikoita painaa?
N. 2,5kg tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Riistäjä!
Eipä nää pakasteenakaan oo kuin 2e 200g suunnilleen. Eli 10e kg ja 50e 5kg. Miksi ostaa tuoreena samaan hintaan?
Mies maksoi tutulle poimijalle 80 euroa kahdesta sangosta puhdistettua mustikkaa. Oli tosi hyvin siivottu ja ihan valtavan hyvää marjaa.
Kuka myy orjafirmalle kun on muitakin mahdollisuuksia? Tilasin äsken naapurin teiniltä kaksi ämpäriä ja 100 euroa hinta eli 50 euroa ämpäri. Puhdistamattomana olisi saanut 70 eurolla. Ämpärissä on viisi kiloa. Lupasi tuoda ovelle asti eli ei tarvitse edes heiltä hakea.
Itse saan kymmenen litran ämpäristä 40 euroa puhtaana käteen. Se on n. 7 kg. Tuollaisen kerää hetkessä. Päivssä neljä tuollaista, niin teen ihan hyvää tiliä. Jää säästöönkin.
Ääni suoramyynnille täältäkin. Siivotusta marjasta maksan mielelläni itse poimijalle. Se on kuitenkin kovaa duunia.
Vierailija kirjoitti:
Saman verran. Siivoitusta maksetaan 4 e/ kg.
Linkki juttuun: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579883.html