Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.
Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?
Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.
Tämä ajatus on ihmisen miekiluvituksen tuotetta, jolla yrität todistelal minulle ja vakuutella itsellesi, että Jumala on olemassa. Ei vakuuta minua.
Ei minun tarvikaan vakuuuttaa sinua. Minä vain
No on ne annettu kaikille. Ja oikeasti kiinnostuneille enemmän. Se on se vapaa tahto. Oma uskoni aika ajoin on horjunut. Paljonkin. Mutta lopulta aina kun olen apua pyytänyt, sen olen myös saanut.
Ihmisellä on vain se vika, että hädässä ollaan tietoisia oman elämän kurjuudesta, kun sitä hyvää emme sitten huomaa. Se on ikäänkuin itsestäänselvyys. Siksi usein ihminen pyytää kyllä apua, kun avun saa, unohtaa sitä edes pyyytäneensä.
Tämän takia rukoilu on hyvästä, ja kiitosrukoukset erityisesti. Ne ovat psyykkeelle myös hyvästä. Niiden avulla tulemme tietoiseksi hyvästä.
Jos tuo on sitä palvomista, niin siksi. Mielestäni se on vain vuoropuhelua Jumalan kanssa. Onko hän pyytänyt palvomaan?
Vierailija kirjoitti:
"Tämä kristinusko on ollut voimassa jo 2000v ja seuraajia 1/3 maailmaa."
Miljardit kärpäset syövät kaiken aikaa kaikkialla pas*aa. En silti halua syödä sitä.
Entäpä mehiläiset, jotka syö mettä ja tuottaa hunajaa? Olisitko mehiläinen?
Vierailija kirjoitti:
"Ei Jumala ole riippuvainen ihmisestä, eikä tarvitse ihmistä neuvomaan. "
Mitä tarkoitusta varten ihminen edes luotiin? Tyydyttämään jumalan tirkistelyhalua ja sadismia?
Haluaahan jotkut lapsia. Onko sekin tirkistelynhalun ja sadismin takia?
Tai sitten koko maailman luominen, sehän on kuin lapsi tekemässä hiekkalinnaa. Miksi ihmeessä lapsi sellaiseen vaivautuu?
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppa asiaa näin. Rakennat hienon lomahuvilan, jonka laitat vuokralle. Jätät seinälle ohjeet, miten vuokralaisten on käyttäydyttävä, jotta kaikki sujuu hyvin. Hyödyt siitä, jos vuokralaiset noudattavat ohjeita ja mikä tärkeintä, vuokralaiset hyötyvät siitä itse. Ohjeita noudattamalla, he eivät aiheuta vahinkoa, eivätkä vaaratilanteita, lopputulos on hyvä.
Miksi jumala moisesta piittaisi? Kaikkivaltiaana hän voi rakentaa koska tahansa uuden maapallon ihmisten tuhoaman tilalle. Huono vertaus siis.
Jumalaa palvotaan siksi, että uskonnot perustuvat pelkoon ja uhkailuun. Pelosta kalpeana tekohymyä vääntäen nuollaan jonkun mielikuvitusolennon hanuria, ettei kyseinen "rakkauden jumala" vaan suutu ja rankaise. Sääliksi käy uskovaisten kohtalo, yhtä pelkoa, toiveajattelua ja perseennuolentaa koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala siitä hyödy. Etkä sinäkään. Me kristityt, joksi sinutkin luultavasti on katsettu, emme katsos palvo Jumalaa. Me palvelemme häntä, mikä on aivan eri asia.
Ymmärrät asian, jos mietit, mitä koira hyötyy siitä, että noudattaa isäntänsä ohjeita? Sillä on ihan hitokseen parempi elämä, kuin jos yrittäisi itsekseen pärjäillä. Lisäksi koira saa tutkitusti suurta mielihyvää kun katselee isäntää silmiin tai on sen paijattavana. Uskovalle rukous on vähän samaa kuin se, että koira nojailee isännän sääreen.
Ja ihan kuten me koiranomistajat annamme koiralle heti oitis anteeksi tyhmyydet, kun se tulee siihen nojailemaan ja killittämään silmiin, niin Jumalakin antaa meille horjahduksemme anteeksi heti, kun liitämme kätemme rukoukseen. Koska sitä on rakkaus ja armo.
Tämä on hienoin vertaus aikoihin. Kiitos tästä, näinhän se on!
Ihminen luotiin ikuiseksi ilokumppaniksi'.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmillaan uskonto auttaa säilyttämään moraalin. Et ole eläin.
Se sama moraali löytyy lakikirjasta ja paljon monipuolisempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.
Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?
Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.
Tämä ajatus on ihmisen miekiluvituksen tuotetta, jolla yrität todistelal minulle ja vakuutella itsellesi, että Jumala on olemassa. Ei vakuuta minua.
Haluaminen ja tietäminen eri asioita. Me ihmiset emme tiedä, kuka sinne helvettiin joutuu. Kukaan meistä ei tiedä, mitä toisen kuoleman hetkellä hänelle tapahtuu. Siksi voimme korkeintaan jakaa sitä hyvää, jota elämässämme olemme saaneet. Ja olla tuomitsematta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 vuotta sitten kukaan ei tienny jumalasta, ni kukaanhan ei siihen voinu uskoakaan eli kaikki joutu helvettiin.
Ihminen on tiennyt Jumalasta jo paratiisissa. Mutta siellä tehty synti erotti ihmisen Jumalasta. Sen jälkeen Jumala on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa valitsemansa kansan eli juutalaisten kautta.
Miten noin primitiivisiä tolloja voi olla vielä 2020-luvun Suomessa?! Paratiiseja ja valittuja kansoja... Pakko olla jotain pahasti vialla korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tekee parhaimmillaan sinusta nöyremmän ja ettet luulisi itsestäsi liikoja. Kannattaa miettiä...
Ei tee. Vaan entistä uhmakkaamman ja vapaudenhaluisemman. Otan Helvetin haasteena sitten kuoleman jälkeen.
Saatanakin tulee olemaan ikuisessa Helvetissä kärsimässä ( Raamattu), ihan kun sinä. Saatana ei ole Helvetin "pomo", eikä siinä hengailla ja tehdä kapinaa Jumalaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala siitä hyödy. Etkä sinäkään. Me kristityt, joksi sinutkin luultavasti on katsettu, emme katsos palvo Jumalaa. Me palvelemme häntä, mikä on aivan eri asia.
Ymmärrät asian, jos mietit, mitä koira hyötyy siitä, että noudattaa isäntänsä ohjeita? Sillä on ihan hitokseen parempi elämä, kuin jos yrittäisi itsekseen pärjäillä. Lisäksi koira saa tutkitusti suurta mielihyvää kun katselee isäntää silmiin tai on sen paijattavana. Uskovalle rukous on vähän samaa kuin se, että koira nojailee isännän sääreen.
Ja ihan kuten me koiranomistajat annamme koiralle heti oitis anteeksi tyhmyydet, kun se tulee siihen nojailemaan ja killittämään silmiin, niin Jumalakin antaa meille horjahduksemme anteeksi heti, kun liitämme kätemme rukoukseen. Koska sitä on rakkaus ja armo.
Tämä on hienoin vertaus aikoihin. Kiitos tästä, näinhän se on!
Kyllä! Lisätään tuohon vielä se, että heitetään tietenkin se rakas koira liekkeihin tai tuotetaan sille ääretöntä kärsimystä muuten, jos se ei älyä nojailla ja killittää tarpeeksi. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalaa palvota vaan rakastetaan. Jumala kaipaa vastarakkautta, kuten ihminenkin.
Ei kuulosta kovin kaikkivoivalta, jos on riippuvainen tällaisesta asiasta, tai ylipäätään tarvitsee yhtään mitään.
Mitä on kaikkivoipaisuus? Se ymmärretään usein väärin. Oman käsitykseni mukaan se on vain rajattomuutta, joka voi toteutua vain ajan ja materian "ulkopuolella", koska aika ja materia ovat rajalisia käsitteitä. Ihmisen ajattelu taas rajoittuu vain tunnettuihin käsitteisiin kuten rakkaus ja elämä, joista kaikki eivät ole edes samaa mieltä, mitä ne ovat. Kaikki käsitteet ovat rajallisia, koska ihmisen tieto on rajallista. Rajatonta kuten kaikkivoipaisuutta on mahdoton käsitteellistää, koska ihminen ei tiedä kaikkea. Kaikki ei myöskään toimi ihmisen logiikan mukaan. Kaikki on myös rajallinen käsite. Onko "kaikkea" edes olemassa? "Kaikkihan" muuttuu / muuttaa muotoaan kokoajan. Jos Jumala on elävä/elämä niin se vaatii tarkkailijan ollakseen elävä. Ilman tarkkailijaa se lakkaa olemasta elävä, koska eihän kukaan silloin näe sen elävän. Eihän ihminenkään tiedosta olevansa elävä, jos kukaan ei näe ihmistä ja kerro sitä tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voisi tehdä maailmasta hyvän, muttei tee. Kiduttaa lapsia ja sairaita ihmisiä.
Ihmiset kiduttaa.
Kyllä ihan sairaudet, vammat ja onnettomuudetkin kiduttaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 vuotta sitten kukaan ei tienny jumalasta, ni kukaanhan ei siihen voinu uskoakaan eli kaikki joutu helvettiin.
Ihminen on tiennyt Jumalasta jo paratiisissa. Mutta siellä tehty synti erotti ihmisen Jumalasta. Sen jälkeen Jumala on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa valitsemansa kansan eli juutalaisten kautta.
Miten noin primitiivisiä tolloja voi olla vielä 2020-luvun Suomessa?! Paratiiseja ja valittuja kansoja... Pakko olla jotain pahasti vialla korvien välissä.
Miten voi 2020 luvulla vielä olla sellaisia jotka uskovat että kaikki syntyi tyhjästä? Miten ei älyllinen materia voi luoda älykkyyttä? Miten kivi voi luoda ihmisen?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppa asiaa näin. Rakennat hienon lomahuvilan, jonka laitat vuokralle. Jätät seinälle ohjeet, miten vuokralaisten on käyttäydyttävä, jotta kaikki sujuu hyvin. Hyödyt siitä, jos vuokralaiset noudattavat ohjeita ja mikä tärkeintä, vuokralaiset hyötyvät siitä itse. Ohjeita noudattamalla, he eivät aiheuta vahinkoa, eivätkä vaaratilanteita, lopputulos on hyvä.
Miksi jumala moisesta piittaisi? Kaikkivaltiaana hän voi rakentaa koska tahansa uuden maapallon ihmisten tuhoaman tilalle. Huono vertaus siis.
Ajatellaan sitten toisella tavalla. Vaihdetaan vuokralaisten tilalle lapset. Ihmisethän on Jumalan luomina Jumalan lapsia, joita Jumala rakastaa. Kuten isä tai äiti, Jumala haluaa lapsilleen pelkkää hyvää. Jumala haluaa, että ihmiset kohtelevat toisiaan hyvin ja pitävät huolta toisistaan. Jumala on luvannut auttaa tässä, mutta vastuuta on ihmiselläkin, kuten aikuisella lapsella on vastuuta elämästään vaikka vanhemmat auttaisi ja tukisi. Ihmisille kerrotaan miten elää, niin että hyvä elämä on mahdollinen, sellainen elämä, jossa ei satuteta, rikota tai loukata muita ihmisiä, siihen pitäisi jokaisen sitoutua. Jos yksi lapsi alkaa väkivaltaiseksi sisaruksiaan kohtaan, hänet pitää eristää eli viedä pois huvilalta, koska muita on suojeltava.
Tolloksi ym. haukkuminen ei kyllä mitään auta eikä vaikuta. Ne on kuulutu omastakin suusta ennen uskoontuloa.
Totuus valkenee jokaiselle viimeistään kuolemassa. Vastustajillekin. Asiasta kerrotaan siksi, että se valkenisi ihmisille jo aiemmin, koska kuoleman jälkeen on myöhäistä tehdä parannusta.
Eläin ei joudu Helvettiin. Vain ihmisellä on kuolematon, ikuinen sielu.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä kristinusko on ollut voimassa jo 2000v ja seuraajia 1/3 maailmaa."
Miljardit kärpäset syövät kaiken aikaa kaikkialla pas*aa. En silti halua syödä sitä.
Hyönteiset tekee mitä tekee, nyt on kysymys ihmisistä.
Ihmisellä on kyky tuntea syyllisyyttä jos tekee väärin. Ihminen saattaa voida pahoin, jos näkee jollekin tehdyn pahaa. Nämä on merkkejä sisäsyntyisestä moraalista, mistä se sitten on lähtöisin, siitä voi toki kiistellä. Tavallaan voi ajatella niin, että jos ei olisi Jumalaa, ei olisi myöskään moraalisesti oikeaa ja väärää, silloinhan kaikki teot olisi vain tekoja vailla moraalista arvoa.