Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.
Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?
Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.
Tämä ajatus on ihmisen miekiluvituksen tuotetta, jolla yrität todistelal minulle ja vakuutella itsellesi, että Jumala on olemassa. Ei vakuuta minua.
Ei minun tarvikaan vakuuuttaa sinua. Minä vain kerron, Jumala on se, joka vakuuttaa ihmisen. Tai sitten ei.
Jeesus(kin) yritti opettaa meille, miten täällä voitaisiin elää kosketuksissa syvempään tietoisuuteen tavalla, joka muuttaisi maailman paratiisiksi. Ei sitä, että voidaan perseillä entiseen malliin, kunhan aina mumistaan anteeksipyyntöjä jonnekin. Hän olisi kauhuissaan jos näkisi, miten hänen opetuksiaan on vääristelty ja ne on valjastettu ihmisten peloitteluun ja hallitsemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et palvo, saat vihat niskaasi ja joudut helvettiin. (joka sekin jumalan luoma)
No tuo on sairasta alistamista. En hyväksy.
Joko rakastat jumalaa tai hän tekee elämästäsi helvettiä. Hyväksytäänkö tätä yhdeltäkään ihmiseltä maan päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatikaanissa on vedelty kuoropoikia pyllyyn jo kohta pari tuhatta vuotta Jumalan nimeen. Koskaa kaikki pahat teothan saa anteeksi kun muistaa vain katua ja anoa tekojaan anteeksi.
Ei riitä katumisen muistaminen, vaan aito katumus ja parannuksenteko.
Joo joo mutta voit aitoa katumusta ennen tehdä ihan mitä tahansa. Vaikka vetää tuhatta lasta pyllyyn. ;)
Se riittää anteeksiantoon, jos tekee aidon parannuksen, eikä jatkossa enää tee niin. Oli synti mikä vain.
Jos taas ajattelee niin, että voin tässä vielä kaikessa rauhassa tehdä pahaa, ja parannuksen teen sitten joskus, niin silloin on vielä erittäin kaukana pelastuksesta. Ja voi jopa käydä niin, että kuolo korjaa ihmisen tääl
Kyllä kyllä. Mutta siis kerran voi tehdä ihan mitä haluaa, jos sitten katuminen on aitoa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.
Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?
Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.
Tämähän on ihmisen päästä keksittyä.
Kun pelotellaan pienestä lähtien helvetillä ja kivulla
Monet tulevat vasta aikuisiällä uskoon ja niin sanotusti pystymetsästä eli eivät ole ennen kuulleetkaan ko. asioista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus(kin) yritti opettaa meille, miten täällä voitaisiin elää kosketuksissa syvempään tietoisuuteen tavalla, joka muuttaisi maailman paratiisiksi. Ei sitä, että voidaan perseillä entiseen malliin, kunhan aina mumistaan anteeksipyyntöjä jonnekin. Hän olisi kauhuissaan jos näkisi, miten hänen opetuksiaan on vääristelty ja ne on valjastettu ihmisten peloitteluun ja hallitsemiseen.
Jeesus itse oli se, joka kertoi, että hänellä on valta antaa syntejä anteeksi. Ja sitten hän kehotti anteeksi saanutta jatkossa olemaan syntejä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen osaisi tehdä alkeellisia hyönteisiä, niin aika outona pitäisin ihmistä, joka odottaisi näiden hyönteisten palvovan ja rukoilevan luojaansa ja tekevän erikoisia rituaaleja tiettyinä aikoina tietyissä paikoissa. ja sitten päättäisi, että parhaiten palvovat jäävät henkiin ja kapinoitsijat tapetaan.
Kyllä sellaista ihmistä pidettäisiin outona ja henkisesti melko pienenä.
Niin luulisi että tuolla on paljon isompaakin elämänmuotoa ja enemmän. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatus on ihmisen miekiluvituksen tuotetta, jolla yrität todistelal minulle ja vakuutella itsellesi, että Jumala on olemassa. Ei vakuuta minua.
Tämä kristinusko on ollut voimassa jo 2000v ja seuraajia 1/3 maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvikaan vakuuuttaa sinua. Minä vain kerron, Jumala on se, joka vakuuttaa ihmisen. Tai s
Miksi jumala sitten ei vakuuta kaikkia, vaan tietyn osan ihmisistä? Missä ne minulle vakuuttelut viipyy?
Ei Jumala siitä hyödy. Etkä sinäkään. Me kristityt, joksi sinutkin luultavasti on katsettu, emme katsos palvo Jumalaa. Me palvelemme häntä, mikä on aivan eri asia.
Ymmärrät asian, jos mietit, mitä koira hyötyy siitä, että noudattaa isäntänsä ohjeita? Sillä on ihan hitokseen parempi elämä, kuin jos yrittäisi itsekseen pärjäillä. Lisäksi koira saa tutkitusti suurta mielihyvää kun katselee isäntää silmiin tai on sen paijattavana. Uskovalle rukous on vähän samaa kuin se, että koira nojailee isännän sääreen.
Ja ihan kuten me koiranomistajat annamme koiralle heti oitis anteeksi tyhmyydet, kun se tulee siihen nojailemaan ja killittämään silmiin, niin Jumalakin antaa meille horjahduksemme anteeksi heti, kun liitämme kätemme rukoukseen. Koska sitä on rakkaus ja armo.
..eli jumala siis tarvitsee palvojia saadakseen manaa, millä taas pystyy tekemään asioita. Erikoista että kaikkivoipa jumala tarvitsee jotain latausta akkuihinsa, mutta näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvikaan vakuuuttaa sinua. Minä vain
Koska Jumala haluaa, että sinä kärsit ikuisesti Helvetissä. Hän on jo ennen luomistyönsä aloittamista tiennyt, että sinun osasi on kadotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvikaan vakuuuttaa sinua. Minä vain kerron, Jumala on se, joka vakuuttaa ihmisen. Tai s
NIin sinä kerrot minulle asioita, jotka olet kuullut toisilta ihmisiltä tai lukenut kirjoista. Ne on sinne kirjoihin päätyneet aiemmilta ihmisiltä. Ei Jumalalta. Muutenhan Aku Ankka on se todellinen Jeesus ja Ankkalinna Paratiisi kuoleman jälkeen. Jos et usko sitä niin joudut Helvettiin kuuntelemaan Hessu Hopon hörötystä, Mikki Hiiren kimitystä ja Hannu Hintin ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kristinusko on ollut voimassa jo 2000v ja seuraajia 1/3 maailmaa.
Juu ja ihminen on ollut lajina 300000 vuotta olemassa. Mutta merkillisesti tupsahtelee uskonnot esille ympäri maailmaa samaan aikaan kirjoitustaidon kanssa. Ufotkin alkoi esiintyä Amerikassa 40-luvun jälkeen kun kamerat kehiteltiin ja avaruutta tutkittiin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala siitä hyödy. Etkä sinäkään. Me kristityt, joksi sinutkin luultavasti on katsettu, emme katsos palvo Jumalaa. Me palvelemme häntä, mikä on aivan eri asia.
Ymmärrät asian, jos mietit, mitä koira hyötyy siitä, että noudattaa isäntänsä ohjeita? Sillä on ihan hitokseen parempi elämä, kuin jos yrittäisi itsekseen pärjäillä. Lisäksi koira saa tutkitusti suurta mielihyvää kun katselee isäntää silmiin tai on sen paijattavana. Uskovalle rukous on vähän samaa kuin se, että koira nojailee isännän sääreen.
Ja ihan kuten me koiranomistajat annamme koiralle heti oitis anteeksi tyhmyydet, kun se tulee siihen nojailemaan ja killittämään silmiin, niin Jumalakin antaa meille horjahduksemme anteeksi heti, kun liitämme kätemme rukoukseen. Koska sitä on rakkaus ja armo.
Ja jos se koira ei nojaile ja killitä silmiin, sittenkö on ok kiduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalaa palvota vaan rakastetaan. Jumala kaipaa vastarakkautta, kuten ihminenkin.
Ei kuulosta kovin kaikkivoivalta, jos on riippuvainen tällaisesta asiasta, tai ylipäätään tarvitsee yhtään mitään.
Ei Jumala ole riippuvainen ihmisestä, eikä tarvitse ihmistä neuvomaan.