Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?

Vierailija
22.07.2024 |

Eikö kuulosta hiukkasen narsistiselta?

Kommentit (489)

Vierailija
441/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kristittyjen Jumala jossain kohtaa kertonut, että kaipaisin ihmisten palvontaa? Tai miten mahdollinen palvonta tulisi toteuttaa? Muistaakseni Jeesus puhui vain uskomisesta. Jumalan pitäisi olla kaikkitietävä, joten Hän oletettavasti tietää uskonko vai en. Tältä pohjalta en näkisi mitään tarpeita palvomiselle tai erityisille menoille osoittaakseni uskoani. Palvominen ja jäsennellyt uskonosoitukset ovat luultavasti tulleet kirkon myötä kuvioon. 

Ilm. 5:13 

Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti. [Fil. 2:9,10]

Ilm. 7:12 

sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemm

Ei noissa puhuta palvomisesta mitään.

Palvominen on ylistyksen (korkein )muoto.

Vierailija
442/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Epäileminen on syntiä. Niin on iskostettu.

Vain Jumalan tahdon epäileminen on syntiä.""

Entä jos haluaa muuttaa jumalan tahdon, onko se syntiä?

Jumalan tahto on aina hyvä. Kaikki Jumalan tahdon vastainen on syntiä, eikä onnistukkaan sellainen yrityksesi.

No niin, rukoilu on siis syntiä, sillä se on yritys jumalan tahdon muuttamiseen.

Miten "tapahtukoon sinun tahtosi" on yritys muuttaa Jumalan tahtoa? Hassu ajatus kaiken kaikkiaan. 

Olen kerronut saaneeni monen monta rukousvastausta. Tietenkään aina (todellakaan) asiat mene minun tahdon mukaisesti. Mutta lopputulos voi silti olla hyvä. Eli rukous on hyödytöntä. Asiat tapahtuvat joka tapauksessa siten kuin niiden on tarkoitus rukoilit tai et."

Kristinuskossa Jumala on sitoutunut vastaamaan rukoukseen. Kristinusko ei ole fatalismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäsi siis ihmisellä ei ole mitään tekemistä pahan tekemisen kanssa? Eli meillä ei olekaan vapaata tahtoa? Olemme vain marionetteja jumalan, joska ei siis ole myöskään hyvä ja armollinen, käsissä? 

Sinulla sit eri jumala, kuin kristityillä."

En ymmärrä yhtään mitä kommentoit.

Vierailija
444/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, voi oll hyvää. Se on vain sellaista hyvää, jota vain jumala ymmärtää.

Esimerkiksi lapsen syöpä tai väkivaltainen moottorisahamurhaaja voi olla hyvää - emme vain käsitä miksi:

Varas ei ole tullut muutakuin tappamaan ja tuhoamaan ,minä olen tullut että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.

Maailmassa teillä on ahdistus mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman.

Varas on tullut varastamaan, siksi hän on varas. Jos on tullut tappamaan, niin kyseessä on tappaja, eikä varas. 

Varas tarkoittaa tässä evankeliumin sanassa sielunvihollista perkelettä joka on kaiken pahuuden lähde.

Vierailija
445/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö jumala hyötyy minun palvonnastani?

Palvomalla minua jumala saa itselleen ikuisen elämään taivaassa, pääsee paratiisiin ja saavuttaa sielulleen autuuden, tietysti!

Vierailija
446/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se jumala muka palvoo sinua?

Vierailija
447/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän tuossa kysytään. Mitä jumala hyötyy minun palvonnasta?

Vierailija
448/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mitäkö jumala hyötyy minun palvonnastani?

Palvomalla minua jumala saa itselleen ikuisen elämään taivaassa, pääsee paratiisiin ja saavuttaa sielulleen autuuden, tietysti!

Tuo on tahallista väärinymmärtämistä. Jumalasta puhuminen on tahallista ymmärtämättömyyttä.

Vierailija
449/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, voi oll hyvää. Se on vain sellaista hyvää, jota vain jumala ymmärtää.

Esimerkiksi lapsen syöpä tai väkivaltainen moottorisahamurhaaja voi olla hyvää - emme vain käsitä miksi:

Varas ei ole tullut muutakuin tappamaan ja tuhoamaan ,minä olen tullut että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.

Maailmassa teillä on ahdistus mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman.

Varas on tullut varastamaan, siksi hän on varas. Jos on tullut tappamaan, niin kyseessä on tappaja, eikä varas. 

Varas tarkoittaa tässä evankeliumin sanassa sielunvihollista perkelettä joka on kaiken pahuuden lähde.

Johannes 10:10   Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. 

Vierailija
450/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Epäileminen on syntiä. Niin on iskostettu.

Vain Jumalan tahdon epäileminen on syntiä.""

Entä jos haluaa muuttaa jumalan tahdon, onko se syntiä?

Jumalan tahto on aina hyvä. Kaikki Jumalan tahdon vastainen on syntiä, eikä onnistukkaan sellainen yrityksesi.

No niin, rukoilu on siis syntiä, sillä se on yritys jumalan tahdon muuttamiseen.

Miten "tapahtukoon sinun tahtosi" on yritys muuttaa Jumalan tahtoa? Hassu ajatus kaiken kaikkiaan. 

Olen kerronut saaneeni monen monta rukousvastausta. Tietenkään aina (todellakaan) asiat mene minun tahdon mukaisesti. Mutta lopputulos voi silti olla hyvä. J

Kuten jo aiemmin totesin, rukoilu on ihmistä varten, ei jumalaa. Rukoilu on vuoropuhelua jumalan kanssa. Ilman sitä usko ei ole kovin "elävä". 

Toisaalta, emmehän me ihmiset tiedä, onko Jumalalla meidän elämälle vaihtoehtoja. Voihan se olla niinkin, että vaihtoehtoja on, jos vain ymmärrämme pyytää. 

Kaikenkaikkiaan ei Jumalan toiminta tai motiivit ole ihmisen tiedossa. Jos et usko, on ihan sama mikä on sinun tai minun käsitys Hänen logiikasta tai motiiveista. Konsepti on yksinkertainen, jos sitä ei yritä saada joksikin toimintakaavioksi, kuten jonkun yrityksen. 

Vierailija
451/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielestäsi siis ihmisellä ei ole mitään tekemistä pahan tekemisen kanssa? Eli meillä ei olekaan vapaata tahtoa? Olemme vain marionetteja jumalan, joska ei siis ole myöskään hyvä ja armollinen, käsissä? 

Sinulla sit eri jumala, kuin kristityillä."

En ymmärrä yhtään mitä kommentoit.

"Opettele lainaukset.

Kyllähän kiduttaminen ja kiusaaminen on jumalasta lähtöisin, sillä hän on ne kiduttajat ja kiusaajat luonut ja sallii sen. Päättely ei ole vahvin lajisi."

Jos kiduttaminen ja kiusaaminen ovat jumalasta lähtöisin, tarkoittaa se sitä, ettei ihmisellä olekaan vapaata tahtoa päättää, mitä tekee. Silloin ihminen on vain Jumalan marionetti. 

Eri

Vierailija
452/489 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kongretiaa ilosta,ylistämisestä ,palvonnasta julkkiksilta.

Vierailija
453/489 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllähän kiduttaminen ja kiusaaminen on jumalasta lähtöisin, sillä hän on ne kiduttajat ja kiusaajat luonut ja sallii sen. Päättely ei ole vahvin lajisi."

Ei ne Jumalan työt tähän pisteeseen lopu. Hän on luvannut lopettaa kaiken pahuuden lopullisesti.

No miksi se viivyttelee?

Vierailija
454/489 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole se palvonta, vaan yhteys, joka tuo hyvää ihmiselämään. Kiitollisuus aivan kaikesta. 

Vierailija
455/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se palvonta, vaan yhteys, joka tuo hyvää ihmiselämään. Kiitollisuus aivan kaikesta. 

Kuten sodista, nälähädistä, kuivuudesta, tsunameista, kulkutaudeista, maanjäristyksistä, tulvista ja taudeista. Kiitosta vaan.

Vierailija
456/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten keskikoulussa kuultua: "Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee ihmistä". 

Vierailija
457/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään Jumalaa ei imartele yhtään, koska ihmiset ovat hänelle kuin meille robotit. Hyvä juttu ihmisille oppia pitämättä itseään jonain ihmeellisinä.

Vierailija
458/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sodista, nälähädistä, kuivuudesta, tsunameista, kulkutaudeista, maanjäristyksistä, tulvista ja taudeista. Kiitosta vaan.

Kärsitkö tosiaan noista kaikista luettelemistasi asioista? Ihanko oikeasti et kirjoittanut kuivassa sisätilassa, mahdollisesti mukavahkosti istuen, ravittuna? Yösikin olet oletettavasti nukkunut sisätilassa olevassa sängyssä etkä sanomalehden päällä kadun kulmassa? Etkö löydä omassa elämässäsi yhtään kiitoksen aihetta? Luultavasti ihmiset, jotka tosiasiallisesti tälläkin hetkellä kärsivät luetteloimistasi asioista, löytävät jotain kiitollisuuden aiheita toisin kuin sinä, joka keksimällä keksit syitä, mikset kiittäisi siitä, mitä olet tänäänkin saanut.

Vierailija
459/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllähän kiduttaminen ja kiusaaminen on jumalasta lähtöisin, sillä hän on ne kiduttajat ja kiusaajat luonut ja sallii sen. Päättely ei ole vahvin lajisi."

Ei ne Jumalan työt tähän pisteeseen lopu. Hän on luvannut lopettaa kaiken pahuuden lopullisesti.

No miksi se viivyttelee?

Mahdollisesti siksi, että joku, jotkut, vielä löytäisivät Jumalan luo Herran Jeesuksen kautta. Kun se päivä tulee, jolloin Jumala pistää stopin kaikelle pahuudelle, silloin tosiaan kaikki paha loppuu ja saa palkkansa. Myös se paha, jota minä ja sinä, meistä jokainen, tekee ja on tehnyt. Emme voi ulkoistaa pahuutta itsemme ulkopuolelle, mekin olemme sitä tehneet. 

Vierailija
460/489 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö tosiaan noista kaikista luettelemistasi asioista? Ihanko oikeasti et kirjoittanut kuivassa sisätilassa, mahdollisesti mukavahkosti istuen, ravittuna? Yösikin olet oletettavasti nukkunut sisätilassa olevassa sängyssä etkä sanomalehden päällä kadun kulmassa? Etkö löydä omassa elämässäsi yhtään kiitoksen aihetta? Luultavasti ihmiset, jotka tosiasiallisesti tälläkin hetkellä kärsivät luetteloimistasi asioista, löytävät jotain kiitollisuuden aiheita toisin kuin sinä, joka keksimällä keksit syitä, mikset kiittäisi siitä, mitä olet tänäänkin saanut.

Et uhrannut ajatustakaan noille mainitsemistani vitsauksista kärsiville vaan kiiruhdit kunnon kristittynä minun kimppuuni. Et pysähtynyt miettimään kaikkea jumalan aiheuttamaa kärsimystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme