Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalta varastaminen on nykyään sallittua

Vierailija
22.07.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c09092c8-b80f-4e08-943c-aa31f99f9998

Nainen vei kotiinsa myymättömiä kasveja ja pisti ne hävikkiin. Syyksi kertoi että niiden sesonki oli jo mennyt. Potkut saatuaan valitti oikeuteen ja voitti kanteen. Eli työpaikalta varastaminen on nykyään sallittua eikä siitä voida antaa potkuja.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon meneviä kasveja. Onko varastamista niin vähän niin ja näin. Itse en ottaisi ilman esimiehen lupaa, mutta aika rajua on antaa kenkääkin jos vaihtoehto oli heittää roskiin.

Vierailija
2/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat viedä tietokoneet ja firman autot. Perustelet vaan sen tällä toisella yksittäistapauksella. 

Ei ole silloin muuta mahdollisuutta kuin antaa ne sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä kasveja myyvissä liikkeissä näkee todella paljon huonokuntoisia kasveja. Moni todella kuivunut ja niitä ei kastella lainkaan tai muutenkaan hoideta. Mielestäni ihan ok ratkaisu, sillä pelasti ne kasvit kuolemasta. En ymmärrä, että onko kasvien roskakoriin heittäminen sitten hyvä asia? Miksi yrittäjä ei huolehdi niistä kasveista lainkaan ja jättää ne kuihtumaan ja kuolemaan? Ja miksi ei palkkaa lisää henkilökuntaa huolehtimaan niistä? Ja miksi ei sitten yrittäjä voisi antaa niitä henkilökunnalle ilmaiseksi, jos eivät mene kaupaksi? Itse huomasin, että Plantagen jätti oven eteen hyasintteja ja saa ottaa ilmaiseksi, kun eivät menneet kaupaksi, kun sesonki oli jo päättynyt. Mielestäni mitä parhain käytäntö, kuin heittää roskakoriin. 

Vierailija
4/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon meneviä kasveja. Onko varastamista niin vähän niin ja näin. Itse en ottaisi ilman esimiehen lupaa, mutta aika rajua on antaa kenkääkin jos vaihtoehto oli heittää roskiin.

Pitää muistaa, että ei se esimieskään omista poistettavia tavaroita, vaan yritys.

Vierailija
5/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat viedä tietokoneet ja firman autot. Perustelet vaan sen tällä toisella yksittäistapauksella. 

Ei ole silloin muuta mahdollisuutta kuin antaa ne sulle.

Kuihtuuko ne tietokoneet ja firman autot? Vaatiiko ne ihan jatkuvaa kastelua ja lannoitusta? Eli siis, jos auto on ilman vettä ja ravinteita, niin toki saa ottaa ilmaiseksi. 

Vierailija
6/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä. Aivan naurettavaa oli laittaa joka ilta paljon ruokaa roskiin, kun olisi voinut syödä itse ne ruuat. Työnantekijöiden leimaaminen automaattisesti rikollisiksi ja pahoiksi (= hävikkiin laitettaisiin sinne kuulumattomia asioita siksi, että itse haluaisi ne) on väkivaltaa työntekijää kohtaan. Suomen talous ei sakkaa työntekijöiden puutteen vaan kusipäisten kiusaajayrittäjien vuoksi

Vierailija
7/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myyjä itse vastuussa kasveista valitsi itse mitkä vei kotiin oikein miehensä avustamassa varkautta. roskis täynnä "ei voi oikein luontoonkaan heittää" jopa on puollustus.  VARKAUS TUO OLI. härski myyjätär

Vierailija
8/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllin työpaikalta aina jotain jos tarvitsen. En mitään vessapaperia tms, mitä pitää ostaa muutenkin, mutta vaikka palan kontaktimuovia (ettei tarvitse ostaa koko rullaa, jos tarvitsee vain vähän) tai pyyhekumin.

Kyllä se työpaikkakin varastaa minun aikaani. Kaiken maailman viestejä tulee työajan ulkopuolella eikä niistä mitään korvausta tule. 

Vierailija
9/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole varastamista jos huonon palkan takia joutuu jotain lainaamaan.

Vierailija
10/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää. kesäpaikan naapurissa on kirkon kattoremppa menossa. Restauroijien työpaikalta varastan siis lastin kuparia.

Auto on jo tilattu.

T: Urpo

Vierailija
11/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientähän tuo on, paljon suurempia varkauksia tekevät mm. sähköyhtiöt ja keskusliikkeet varastamalla ihmisten rahat eivätkä saa mitään tuomioita.

Vierailija
12/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastaako pankki neidit pankista "huonot" poistoon menevät setelit.

Vierailija
13/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla varastaminen on ihan yleistä. Jos meinaa tehdä mökillä remonttia, niin haetaan varastosta paketti hanskoja ja lava kemikaaleja. Eikä todellakaan mitään roskiin meneviä tai puoliksi kaluttuja, vaan ihan uusia!

Mutta tällaiseen moraaliseen rappioon se johtaa kun kansakunta unohtaa terveet kristilliset arvot. Ei varmaan kukaan ole lapsena opettanut kymmentä käskyä. 

Vierailija
14/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään eräät eivät ymmärrä eroa elävien KASVIEN  ja autojen, tietokoneen, laastin ym. eroa? Myös hoitajana aikoinaan tehneenä, niin sitä ylimääräistä ruokaa ei saanut syödä ja mielummin heitetään roskiin? Mitä järkeä tässä on? Heitetään kasvit ja ruoat roskakoriin, ettei kukaan vain niistä jotenkin hyödy? Senkin ylimääräisen ruoan voisi jakaa köyhemmille ja laittaa ilmoituksen, että nyt jäi ylimääräistä ruokaa tälle päivälle. Ja kasvit mielummin roskakoriin, hävettäisi olla yrittäjä ja potkaista pellolle työntekijä, kun lähes kuolleet kasvit eivät käy kaupaksi. Saavat paremman kodin, josta huolehditaan kasveista. 

Vierailija
15/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen on osa palkkaa.

Vierailija
16/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista uutisista paistaa läpi, että on vain etsitty syy laittaa hankala, epärehellinen ja tuottamaton työntekijä pihalle. Nykyään kun ei oikein muuten voi sitä tehdä. Tuokin oli palaamassa sairaslomalta, moneskohan oli menossa.. Lopulta aika halvalla Hankkija pääsi, vaikka IL muuta hehkuttaa.

Vierailija
17/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella Tokmannilla oli joulun jälkeen kaikki joikukukat ilmaisia jos osti jotain muuta. Kassa aina sanoi asiakkaille. Tämä on ihan kiva systeemi vähentää hävikkiä mutta kauppa saa kuitenkin jotain tuloa. 

Vierailija
18/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksen makua. Kai hän varmaan sitten vie firman sekajätteetkin kotiinsa hävitettäväksi, jos firman roskis täynnä.

Vierailija
19/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisella Tokmannilla oli joulun jälkeen kaikki joikukukat ilmaisia jos osti jotain muuta. Kassa aina sanoi asiakkaille. Tämä on ihan kiva systeemi vähentää hävikkiä mutta kauppa saa kuitenkin jotain tuloa. 

Nunnukka nunnukka, loilaa loilaa :)

Vierailija
20/34 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut töistä pikkujuttuja ihan kysymällä. Kerran kysyin pomolta mistä hän on ostanut asian z niin kaiveli mulle samanlaisen kaapista ja sanoi että vie pois, näitä on ylimääräisiä. Muistitikun pyysin myös kun niitä on kaapissa sija paljon. Pomo sanoi että vie niin monta kuin tarvitset kunhan muutaman jätät. No en tarvinnut kuin yhden. Muutakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi