HS: Euroopassa vain sotaa käyvässä Kiovassa on matalammat hotellien käyttöasteet kuin Helsingissä
https://www.hs.fi/talous/art-2000010428785.html
(Kaavio artikkelin keskivaiheilla)
Paikalliset tai turistit eivät halua tai voi maksaa 160 euroa yöstä jossain bulkki-bunkkerissa, kun Ranskan Rivieralta saa viiden tähden hotellihuoneen 250 eurolla yössä.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on että suurin osa Suomen turisteista oli pycciä ja aasialaisia, jotka haettiin venäjän yli lentämällä. Molemmat resurssit on nyt EU:n vuoksi poistettu meidän käytöstä, eikä EU ole antanut mitään tilalle.
Tosiasia on että suurin osa turisteista on tullut koko ajan EU-maista, Saksa suurimpana. Lentokentällä konetta vaihtavat tai rajan toisella puolelle ostoksilla käyvät eivät ole turisteja. Helsingin kautta lentävät (ei Suomeen lennätetyt) on tosiaan usein yöpyneet Helsingissä yön tai pari. Ne on nyt menetetty Venäjän takia, mutta aasialaisia käy silti Suomessa.
Talvikaudella matkailevat käyttävät myös enemmän rahaa, kesäkauden eurooppalaiset taas viipyvät pisimpään.
Ihan oikeasti, resurssit on vähissä kyllä ihan siellä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisteille pitäisi enemmän tuoda esille, että meillä on hyvä hallitusohjelma. Näin saisimme porukkaa tänne.
Ongelma on Helsingissä itsessään, ei missään muualla. Helsinki on tylsä kaupunki, kun muualla Euroopassa on kauniita hansa-kaupunkeja yllin kyllin. Ja niitä ei ole pilattu 60-70-luvun kamalilla neukkobetonikuutio-rakennuksilla, vrt. Kauppatorin sokeripala.
Lapissa on muuten ennätyspaljon turisteja. Olin juuri kaksi viikkoa Lapissa, ja Rovaniemi suorastaan kuhisi ulkomaalaisia turisteja. Ja tähän vielä linkki, kun et muuten kuitenkaan usko:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-on-ennatyksia-takovan-lapin-ma…
Helsinki on hansa-kaupunki, suomi on ennen elänyt viennistä. Aika geneerisiä alkaa olla kaikki maailman kaupungit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mamujengiongelma on kiirinyt jo turistienkin korviin.
Tukholmassa käy tuplasti enemmän turisteja kuin Helsingissä ja kasvua vaan tulee. Eli siellä ei olekaan mitään ongelmia vai miten tämä pelottava Ruotsin tie tässä toimii?
Helsingissä on enemmän näitä ongelmiksi mainittuja.
Tukholma on niitä täynnä. Eihän Helsingin luvut ole mitään Tukholmaan verrattuna.
Höpö
Suomessa ei ollut Hansakaupunkeja keskiajalla.
Reval eli Tallinna kyllä kuului Hansaliittoon mutta kaupunki oli kalpaveljesten ja ristiretkeläisten hallinnoima.
Onko tuo naisjohtaja venäläinen vai Puolasta? Siis paraatipaikoilta hotellit Helsingissä ja muualla, pomo ei täältä. Olen majoittunut ja muistutti kovasti asuntohotelleja saksassa, sama moderni tyyli. Nuo ei ole tarkoitettu yleensä kuin hetken asumiseen. Loman, remontin tms. Ajaksi. Ja itse valikoin nyt aina halvempia jos voin, maksan yleensä 50-70e yö hotellista ja sillä pääsee ainakin espanjassa ja myös talvella italiassa.
Huomattiin tänään, ettei Oodin työskentelytiloja voi varata, ellei ole suomalaista identifikaatiota. Että kiva idea, mutta työskentelevät turistit (jotka saattaisi jopa tehdä juttuja Suomesta ulkomaisiin medioihin), eivät saa tiloja varattua, joissa voisivat palaveerata tms. Toki rappusilla voi istua läppärin kanssa.
Suomi on todella sisäänpäin kääntynyt loppujen lopuksi. Ei täällä ole juuri palveluja turisteille. Esim. jos haluaisi Helsingin lisäksi käydä suomalaisella mökillä järven rannalla, niin aika omatoiminen saa olla (vuokrata itse auto ja mökki). Ei mitään palveluja ns. suurille turistimassoille tehdä moisia juttuja, eikä mitään helppoja vaihtoehtoja vähemmän oma-aloitteisille turisteille.
Helsinki on liian pieni ollakseen vetovoimainen kaupunki turisteille, kalpenee isojen Euroopan kaupunkien rinnalla ja ei pysty kilpailemaan vetovoimaisena kaupunkikohteena.
Sitten taas Helsinki on liian suuri ollakseen sellainen kiva pieni ja idyllinen kaupunki, johon tultaisiin ulkomailta lomalle.
en itsekään kävisi turistina kaupungissa missä kadut täynnä arabeja ja afrikkalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on epäonnistunut oleellisessa asiassa markkinoinnissaan. Nimittäin siinä, että hintataso on Helsingissä Euroopan pääkaupunkien vertailussa keskitasoa. Euroopassa on nyt monta pääkaupunkia, jossa keskustan hotellit, pysäköinti, ravintolat, kampaamot/parturit, päivittäistavarat, julkinen liikenne, taksit, museot ja konsertit esimerkiksi on paljon kalliimpia. Nythän Helsinki on pinnalla kyllä sateenkaariväen keskuudessa, mutta kaupunki kaipaisi tulovirtaa myös muilta.
Helsinki ei todellakaan ole hintavertailussa keskitasoa. Helsinki on hintatasoltaan hyvin kallis kaupunki matkailijalle.
Helsinki on todellakin Euroopan pääkaupunkien hintavertailussa lähellä keskitasoa. Siitähän tuossa viestissä oli kyse. Euroopan pääkaupungeista.
Vierailija kirjoitti:
Huomattiin tänään, ettei Oodin työskentelytiloja voi varata, ellei ole suomalaista identifikaatiota. Että kiva idea, mutta työskentelevät turistit (jotka saattaisi jopa tehdä juttuja Suomesta ulkomaisiin medioihin), eivät saa tiloja varattua, joissa voisivat palaveerata tms. Toki rappusilla voi istua läppärin kanssa.
Suomi on todella sisäänpäin kääntynyt loppujen lopuksi. Ei täällä ole juuri palveluja turisteille. Esim. jos haluaisi Helsingin lisäksi käydä suomalaisella mökillä järven rannalla, niin aika omatoiminen saa olla (vuokrata itse auto ja mökki). Ei mitään palveluja ns. suurille turistimassoille tehdä moisia juttuja, eikä mitään helppoja vaihtoehtoja vähemmän oma-aloitteisille turisteille.
Missä maassa on ilmaisia työtiloja turisteille varattavaksi? Tai pääsee mökille ilman että hankkii itse kuljetuksen?
Yleensä työmatkalaiset voi työtiloja varata vaikkapa hotelleista, joissa majoittuvat. Auton vuokraaminen turistina on arkipäivää joka puolella maailmaa.
Huvittavaa, että näin pitkä ketju trollialoitukseen. Eikö kukaan vaivaudu edes lukemaan juttua, jota kommentoi? Siellä ei missään väitetä kuten ap kirjoittaa. Helsingin hotellien käyttöaste ei jutun mukaan ole toiseksi matalin Kiovan jälkeen.
Tampereella on hotellien täyttöaste huippuluokkaa ja niitä on paljon.
Itse en voi käsittää Suomen hintatasoa. Ei todellakaan ole varaa kotimaanmatkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa on ilmaisia työtiloja turisteille varattavaksi? Tai pääsee mökille ilman että hankkii itse kuljetuksen?
Yle
No siis pointti oli se, että voisihan työtiloista olla vaikka joku maksu, mutta kun ei kerta kaikkiaan pysty varaamaan, jos ei ole suomi-tunnistusta. Kuitenkin ehkä ne ns. tunnetuimmat työtilat, mitä Helsingissä on.
Ja kyllä ainakin itse olen monessa maassa päässyt kuljetuksella kohteeseen ilman, että tarvii itse ajaa. Mutta pointti siis, ettei ole mitään helppojen massojen mökkikokemusta tarjolla, vaan joko todella kallis taksimatka tai itse ajat.
Tässä olisi bisnesideaa jollekin, joka osaa kansainvälisen markkinoinnin. Ei sen ilmaista tarvitse olla (tietenkään, vaan pointti olisi saada rahaa turisteilta Suomeen), mutta että olisi edes palveluja, mitä turistit voisi ostaa. Charter-bussi mökkihommiin, suomalainen lämmittämään saunan ja olemaan tavoitettavissa (ns. respa), jos tarvii neuvoja. Toki pitäisi olla mökkikylä, eikä vain yksi mökki, että olisi kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on epäonnistunut oleellisessa asiassa markkinoinnissaan. Nimittäin siinä, että hintataso on Helsingissä Euroopan pääkaupunkien vertailussa keskitasoa. Euroopassa on nyt monta pääkaupunkia, jossa keskustan hotellit, pysäköinti, ravintolat, kampaamot/parturit, päivittäistavarat, julkinen liikenne, taksit, museot ja konsertit esimerkiksi on paljon kalliimpia. Nythän Helsinki on pinnalla kyllä sateenkaariväen keskuudessa, mutta kaupunki kaipaisi tulovirtaa myös muilta.
Helsinki ei todellakaan ole hintavertailussa keskitasoa. Helsinki on hintatasoltaan hyvin kallis kaupunki matkailijalle.
Helsinki on todellakin Euroopan pääkaupunkien hintavertailussa lähellä keskitasoa. Siitähän tuossa viestissä oli kyse. Euroopan pääkaupungeista.
Ei ole lähellä keskitasoa vaan hintatasossa kaupunkien yläpäässä. Helsinki on kallis kaupunki. Lähes kaikki muut Euroopan pääkaupungit on Helsinkiä halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä eräs vertailu, Helsinki sijalla 42/49, eli kahdeksanneksi kallein
https://matadornetwork.com/read/european-capitals-ranked-cost/
Julkisen liikenteen lippujen ostaminen liian monimutkaista. Helsingin sekava keskusta ilman vanhaakaupunkia ja tunnelmallisia katuja. Ei houkuttele ollenkaan.
Itse asun Helsingistä 100 km:n päässä, enkä käy siellä juuri koskaan. Matkat vie ulkomaille. Jos Helsinki olisi viihtyisä, viettäisin siellä aikaa, mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen liikenteen lippujen ostaminen liian monimutkaista. Helsingin sekava keskusta ilman vanhaakaupunkia ja tunnelmallisia katuja. Ei houkuttele ollenkaan.
Itse asun Helsingistä 100 km:n päässä, enkä käy siellä juuri koskaan. Matkat vie ulkomaille. Jos Helsinki olisi viihtyisä, viettäisin siellä aikaa, mutta kun ei ole.
Joo, käytännössä pakko ladata appi, että voi hypätä bussiin mistään muualta kuin lentokentältä tai steissiltä. Aika moni turisti ei varmasti ymmärrä itse etsiä oikeata appia maksaakseen bussin. Tai tule edes mieleen, että näin täytyisi tehdä, ennen kuin saa sen negatiivisen kokemuksen, kun ei pääse bussiin sisälle, vaikka olisi käteistä.
suomi ei vaan osaa tehdä palveluja turisteille, ketkä ei kulje täällä päivittäin, ja siksi tulee huonoja kokemuksia satunnaisille turisteille. Suomi on ns. extreme-kohde, jonne vain hyvin oma-aloitteiset ja paljon asioita selvittävät yksilöt voivat matkustaa. Siitä ei paljoa turismirahoja Suomeen jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, käytännössä pakko ladata appi, että voi hypätä bussiin mistään muualta kuin lentokentältä tai steissiltä. Aika moni turisti ei varmasti ymmärrä itse etsiä oikeata appia maksaakseen bussin. Tai tule edes mieleen, että näin täytyisi tehdä, ennen kuin saa sen negatiivisen kokemuksen, kun ei pääse bussiin sisälle, vaikka olisi käteistä.
suomi ei vaan osaa tehdä palveluja turisteille, ketkä ei kulje täällä päivittäin, ja siksi tulee huonoja kokemuksia satunnaisille turisteille. Suomi on ns. extreme-kohde, jonne vain hyvin oma-al
Jo lentokentällä pitäisi olla isot kyltit, että käyttääksesi julkista liikennettä lataa tämä appi. Ja tämä monella kielellä. Mut ei ole. Ihan vaan ideaa, jos joku asiasta päättävä sattuisi lukemaan.
Helsinki on valitettavasti äärimmäisen tylsä pääkaupunki. Jos itse tulisin tänne Euroopan laidalle niin suuntaisin mieluummin Tallinnaan tai Riikaan, jotka ovat kiinnostavampia, kauniimpia ja halvempia.
A propos, Suomi on kaunis maa ja täällä olisi paljon eksoottista nähtävää, mutta VisitFinlandin pitäisi osata markkinoida näitä helmiä Helsingin sijaan.
Tukholma on niitä täynnä. Eihän Helsingin luvut ole mitään Tukholmaan verrattuna.