Argentiinalainen Suomessa: "Suomalaiset juovat lounaalla maitoa! Miten voi olla?"
En nyt ymmärtänyt, mikä tuossa oli omituista? Mitä pitäisi juoda?
"Yöllä kännisten huutaminen ärsyttää"
Huudetaanko Seinäjoella paljon?
"Gascia ja Lezcanoa on hämmästyttänyt, että jopa jotkut naapurit eivät kohdatessa tervehdi vaan marssivat ohi ottamatta katsekontaktia. Yksi naapurimme on sellainen. Aina kun näemme hänet, yritämme luoda katsekontaktin ja sanomme moi. Hän vain kävelee tiehensä, Gasc hämmästelee."
Kuulostaa normaalilta suomalaiselta 😀
Kommentit (29)
Itse ihmettelen mehujen ja limsojen juomista. Eikä se viinin lipittäminenkään kovin terveellistä ole.
En tosin itsekään juo maitoa. Vettä ja kahvia kyllä kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa suomalaiset itse tajuaisivat, miten törkeää on olla tervehtimättä naapuria. Seinäjoella moinen käytös tosin ei yllätä, eikä maidonkaan juonti aikuisena.
Önönnönnönöönönönönönönön önlömlömömöömöööömöömömmö
Vierailija kirjoitti:
Kävelin grillin ohi ja nuorella miehellä oli verorahoin tuotettu litran maitopurkki pöydässä. Eihän tuo normaalia ole.
Niin. Olis varmaan parempi kun olis ollut litran pullo alkosta. Niinhän noiden natisijoitten kotimaassa on käytäntö
Höpöhöpö taas. Jotkut juovat maitoa, minä en, enkä tunne ketään yli kymmenen vuotiasta, joka joisi.
Kännissä moni on äänekäs. Kyllä maailmaan ääntä riittää.
Semmosta se on. Naapureiden tervehtiminen riippuu ihan taloyhtiöstä. Omassani ~90% tervehtii takaisin, ja se johtuu ihan yksinomaan siitä, että yhtiö on ns yhteisöasumiskohde. Kannataisko näiden ihmettelijöiden muuttaa semmoseen, jos tervehtiminen on niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri missään Pohjoismaiden ulkopuolella ei juoda ruokajuomana maitoa. Tämähän on nykyään jo yleistietoa. Maitoa käytetään lähinnä kahvin ja murojen kanssa, ja yleisimmin myytävä maito on iskukuumennettua, ei tuoretta niin kuin Suomessa. Kuumissa maissa tuore maito säilyy huonosti, joten on ymmärrettävää, ettei sen nauttiminen ole muodostunut tavaksi. Jos mieltää maidon joksikin, mitä vain vauvat juovat, totta kai aikuisten maidon juominen herättää ihmetystä.
Yleistietoa on sekin, että täällä pohjoisessa auringosta saatava D-vitamiini puuttuu talvella kokonaan. Maitoon alettiin Suomessa lisäämään D-vitamiinia, jotta lapsille ei kehittyisi riisitautia. Tästä syystä maidon juontiin kannustettiin ja kannustetaan yhä.
Itse en aikuisena ole enää maitoa juonut, mutta D-vitamiinia otan syksystä kevääseen purkista. Ruoasta saatava kalsium ei myöskään ime
Pienille vauvoillehan määrätään vitamiini-tipat jo heti synnärillä
Nyt ei argentiinan besserwisserit tiedä, mistä jäävät paitsi
Toivottavasti noista on sitten edes jotain muuta hyötyä. Yhden argentiinalaisen suomessa asuvan äijän olen tiennyt ja se oli ainakin kelan ahkera asiakas
Ihmeteltiin jutussa myös suomen turvallisuutta. Tai no seinäjoen turvallisuutta varmaankin lähinnä, kun kerran asuivat siellä.
Ja mitä maitoon tulee sopii se jonkun syömisen kanssa, kuten jonkun grilliruoan kanssa. Muuten paras ruokajuoma on kyllä vesi.
Asuin edellisessä talossa kuusi vuotta naapurina intialainen ja eteläamerikkalinen perhe. Kumpikaan ei koskaan tervehtinyt. Lopetin sitten itsekin jossain vaiheessa yrittämisen.
Yleistietoa on sekin, että täällä pohjoisessa auringosta saatava D-vitamiini puuttuu talvella kokonaan. Maitoon alettiin Suomessa lisäämään D-vitamiinia, jotta lapsille ei kehittyisi riisitautia. Tästä syystä maidon juontiin kannustettiin ja kannustetaan yhä.
Itse en aikuisena ole enää maitoa juonut, mutta D-vitamiinia otan syksystä kevääseen purkista. Ruoasta saatava kalsium ei myöskään imeydy ilman D-vitamiinia ja rasvaa.