Ärsyttää tuttavan helppo elämä
Hän suree kauheasti 85v vanhempiensa toisen kuolemaa ja toisen lähestyvää kuolemaa. Samalla valittaa kun hänellä on pieni lapsi ja lastenhoito on raskasta kaiken muun keskellä. Tuon ikäisenä pitäisi olla luonnollista että vanhemmat kuolee mutta hänellä on ollut niin helppo elämä että hänelle se on ensimmäinen vaikea asia koko elämässä. Omat vanhempani on kuolleet kun olin 15 ja 26v eli kauan sitten.
Kommentit (68)
Jos on yli 85 vuotiaat vanhemmat, niin varmaan ystäväsi on joutunut paljon hoitamaan heidän asioitaan ja luultavasti sen toisen hautausjärjestelyt. Sinun ei tarvinnut huolehtia kymmeniä vuosia heikkokuntoisista ja monesti vaativista vanhemmista. Ystäväsi voi miettiä, miten on epäreilua, että sinä olet päässyt niin helpolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä siitä ärsyyntymään.
Toisen elämä on helppoa ja oma ei.
Et voi tietää millaista toisen elämä on, koska et elä sitä. Keskity omiin asioihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mieleesi tullut, että joku toinen on voinut ajatella sinun elämäsi helpoksi, koska olet "vapautunut" vanhemmistasi nuorempana? He eivät ole olleet komentelemassa ja painostamassa sinua ja vaatimassa sinulta palvelua.
Pikkasen jo huono.
Kyllä minulle ainakin oli vapauttavaa että sekakäyttäjä isäni kuoli jo silloin kun olin lapsi. Kaameaa jos olisi tarvinut sietää sen sekoilujen vielä aikuisenakin.
Eikö omat vanhempasi jaksaneet sinua kauempaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun mun äiti oli 85 niin minä olin 56. Ei ollut pieniä lapsia. Aloituksen matematiikassa mättää.
Lapsen voi tehdä vielä joissakin tapauksissa 40 vuotiaana ja hoidoilla 45 vuotiaana.
Vaihda vaikeen elämän ystävään. Jos jonkun kanssa ei ole mitään yhteistä, edes yhteisiä harrastuksia niin alkaahan sellainen ärsyttämään ajan kuluessa.
Joskus vaan pitää tunnustaa että voi ne ystävyys suhteetkin muuttua ja hiipua eikä koittaa väkisin vääntää. Ihmisetkin muuttuvat niin muuttuvat suhteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mieleesi tullut, että joku toinen on voinut ajatella sinun elämäsi helpoksi, koska olet "vapautunut" vanhemmistasi nuorempana? He eivät ole olleet komentelemassa ja painostamassa sinua ja vaatimassa sinulta palvelua.
Aika törkeää sanoa näin. Mieti vähän .
Ei ole törkeää. Itsekin toivoisin jo että noin.75v. Vanhempani kuolisivat pian, että pääsisin perinnön kimppuun. Minulla ei vain enää ole mitään tunnetta kylmiä vanhempiani kohtaan. Pelkäänpä vain että he vielä 15 sinnittelevät hengissä. Tähän etten heistä pidä on omat syyni. Ja olen heidän kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Luulen etten mene edes heidän hautajaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mun äiti oli 85 niin minä olin 56. Ei ollut pieniä lapsia. Aloituksen matematiikassa mättää.
Lapsen voi tehdä vielä joissakin tapauksissa 40 vuotiaana ja hoidoilla 45 vuotiaana.
Äitini sai pikkusiskoni 42-vuotiaana, käsittääkseni ihan helpostikin. Isoäitini sai isäni ollessaan 46-vuotias. Tuskin 50-luvulla missään lapsettomuushoidoissa käytiin.
Vierailija kirjoitti:
Se ,että vanhemmat kuolevat nuorina on hyvä asia, sillä silloin he eivät rasita taloutta nostamalla eläkkeitä vaan eläkkeisiin menevät rahat jäävät meille työttömille ja rahattomille nuorille. Eläkeläisten syytä, että tukia on jouduttu leikkaamaan mm lapsiperheiltä ja varsinkin meitä yksinhuoltajia nuo leikkaukset haittaavat kaikkein eniten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole törkeää. Itsekin toivoisin jo että noin.75v. Vanhempani kuolisivat pian, että pääsisin perinnön kimppuun. Minulla ei vain enää ole mitään tunnetta kylmiä vanhempiani kohtaan. Pelkäänpä vain että he vielä 15 sinnittelevät hengissä. Tähän etten heistä pidä on omat syyni. Ja olen heidän kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Luulen etten mene edes heidän hautajaisiinsa.
Mutta heidän rahansa sinulle kelpaavat kuitenkin, ne ovatkin jo melkein sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini sai pikkusiskoni 42-vuotiaana, käsittääkseni ihan helpostikin. Isoäitini sai isäni ollessaan 46-vuotias. Tuskin 50-luvulla missään lapsettomuushoidoissa käytiin.
Isoäitisi sai siis lapsen isällesi isäsi ollessa 46 vuotias? Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ,että vanhemmat kuolevat nuorina on hyvä asia, sillä silloin he eivät rasita taloutta nostamalla eläkkeitä vaan eläkkeisiin menevät rahat jäävät meille työttömille ja rahattomille nuorille. Eläkeläisten syytä, että tukia on jouduttu leikkaamaan mm lapsiperheiltä ja varsinkin meitä yksinhuoltajia nuo leikkaukset haittaavat kaikkein eniten!
Totta, yhteiskunnan etu on että ihmiset eivät elä liian pitkään. Tämä pitäisi jokaisen älytä ja antaa nuoremmille tilaa. Eutanasia otettava käyttöön. Yli 65 vuotiaille, halukkaille vain itsari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta heidän rahansa sinulle kelpaavat kuitenkin, ne ovatkin jo melkein sinu
Tottakai, mitäs tekivät minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä pitäisi pienentää että kaikkien vanhemmat saisivat max 600 euroa kuukaudessa. Isovanhemmille riittäisi 500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kuolet ajoissa.
On aika luonnollista että sen vanhemman kuolemaa suree. Toinen vanhemmistani kuoli kun olin 12 mistä jäi kyllä trauma ja kyllä se toisen tuleva kuolema on ainakin itselle kova paikka.
Ja mitä sinä tiedät toisen elämän helppoudesta? Jokaisella on oma ristinsä kannettavanaan eikä moni niitä vaikeuksiaan julki tuo. Vaikka sen toisen elämä saattaa ulospäin näyttää niin helpolle, voi taustalla olla todella isoja vaikeuksia.
Ap elää kateellista ja katkeraa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä siitä ärsyyntymään.
Toisen elämä on helppoa ja oma ei.
No eikö silloin kannattaisi ärsyyntyä siitä omasta vaikeasta elämästä mieluummin kuin toisen helposta? Jos lampun henki antaisi sinulle yhden toivomuksen, niin toivoisitko hyvää itsellesi vai pahaa muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, yhteiskunnan etu on että ihmiset eivät elä liian pitkään. Tämä pitäisi jokaisen älytä ja antaa nuoremmille tilaa. Eutanasia otettava käyttöön. Yli 65 vuotiaille, halukkaille vain itsari.
Harvat todella ajattelevat yhteiskunnan etua, jos ajattelisivat tekisivät hulluna töitä ja kuolisivat 65v. Osalle toki käykin näin?, mutta vahingossa.
Ethän sinä voi koskaan tietää onko helppoa vai ei. Kaikilla meillä on omat hankaluudet.