Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva muutto ahdistaa

Vierailija
21.07.2024 |

Siirtymävaihe on tää haastavin. Mieliala vaan laskee päivä päivältä. Ihan sokkona selaan noita muuttofirmoja. Että mitä maksaa, ja mitä sillä saa. Hyvää vai huonoa.

Pakkaamiset vielä tekemättä. Paljon tullut myös poisheitettävää tarpeetonta tavaraa nurkkiin ihan huonekaluista lähtien. Uuteen eivät mahdu, joten kuka kuljettaa pois, koska uuteen asuntoon eivät mahdu.

Elettyä elämää myös vuosia takana, joten sitä sekalaista settiä on nurkissa.

Voimat vähissä. Niin henkinen kuin fyysinen. Yksin koitan tätä organisoida, ja tuntuu etten selviä tästä urakasta.

Pakkausapua ei ole. Ja tuntuu että käytännön asioita tullut liikaa vastaan.

Muuttopäivänä pitäisi olla katsomassa että asunto tulee tyhjäksi, ja kuitenkin pitäisi olla ottamassa tavaroita vastaan uudessa paikassa, että raskaimmat tavarat tulevat paikoilleen.

Henkilöautoa ei ole, eikä ajokortillisia tuttuja joiden kyydissä voisi viedä särkyviä tahi tuota elektroniikkaa. Millä siis suojata herkimmät esineet ja laitteet.

Stressaan ja olen aivan solmussa. Pieni eläke, ja mietin jo etukäteen tulevia kuluja.

Hyviä vinkkejä kaipaan. Ja muutan siis yksiöstä yksiöön muutaman kilometrin säteellä.

Huh, johan helpotti kirjoittaa tää vuodatus. 😓

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muuttanut ilman apua n.10 kertaa ihan omatoimisesti. Liisannut pakun ja myöhemmässä vaiheessa muuttofirman, jotka voi kilpailuttaa. Netistä vaan haet muuttofirmahaulla tietoja niin löytyy varmasti useampia ja näillä on olemassa nämä tarjouspyyntölomakkeet. Toimittavat pakkausmateriaalit, muuttolaatikot/-pakkausmateriaalit ja jopa pakkauspalvelunkin, jos ei itse pysty pakkaamaan omia roiniaan. Muistelen kun aikanaan muutin Hesasta Ouluun, niin olivat ihmeissään, että kamat pakattuna ja merkattuna valmiiksi. Monesti heille tullut asiakkaita, että mitään ei olla tehty, kun tulleet hakemaan kuormaa, joutuneet pakkaamaan kamat ja aikataulut menneet uusiksi tämän vuoksi. Melko uusiavutonta sakkia tänä päivänä. Itse olen myös hoitanut loppusiivoukset ja toimittanut avaimet ajoissa huoltoyhtiöön. Tosin tänä päivänä monet eivät taida tietää mikä on loppusiivous, varsinaisia lääviä jätetty jälkeen. Jääkaapit, pakastimet, hellat paskaisia ja

Ajokortin puute on iso ongelma monelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä