Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kertoa työpäivistänne?

Vierailija
21.07.2024 |

Olen ammatillisesti aika pohjalla, työpaikkakiusattu ja mennyt usko omaan osaamiseen. Jaksaminen vähissä. Voisitteko avata omia työpäiviänne, mitä teette niiden aikana? Olen kouluja käynyt ja töissäkin ollut, mutta en enää yhtään ymmärrä, miksen muka kelpaa minnekään (oman ajatteluni mukaan).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää?

Mun työ on pitkälle erilaiset dokumenttien lukemista, kirjoittamista ja täydentämistä. Päivät kuluvat Teams-palavereissa, joissa käydään läpi statusta tai tehdään yhdessä töitä. Voi olla myös asiakaspalavereita, joissa käydään läpi projektin tai palvelun tilanne tai esitellään uutta projektia tai palvelua. Kuunnellaan asiakkaiden huolia ja yritetään hälventää niitä. Jotta pysyy kärryillä, pitää koko ajan oppia ja opiskella uutta. On myös omien tiimiläisten kanssa käytäviä keskusteluja, kuten kehityskeskustelut kerran vuodessa. Tässä työssä tärkeintä on asiakasrajapinnassa viihtyminen, uuden oppiminen ja paineensietokyky. Toimin IT-konsulttina.

Vierailija
2/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tietää?

Mun työ on pitkälle erilaiset dokumenttien lukemista, kirjoittamista ja täydentämistä. Päivät kuluvat Teams-palavereissa, joissa käydään läpi statusta tai tehdään yhdessä töitä. Voi olla myös asiakaspalavereita, joissa käydään läpi projektin tai palvelun tilanne tai esitellään uutta projektia tai palvelua. Kuunnellaan asiakkaiden huolia ja yritetään hälventää niitä. Jotta pysyy kärryillä, pitää koko ajan oppia ja opiskella uutta. On myös omien tiimiläisten kanssa käytäviä keskusteluja, kuten kehityskeskustelut kerran vuodessa. Tässä työssä tärkeintä on asiakasrajapinnassa viihtyminen, uuden oppiminen ja paineensietokyky. Toimin IT-konsulttina.

Käytätkö paljon omaa aikaasi uuden oppimiseen?Vai saako työaikaa käyttää siihen, että selvittää jotain asiaa? Itsellä on ollut ongelmana se, että pitäisi kaikki osata heti töissä. En ole mielestäni tyhmä kuin  saapas, älliäkin on kirjoituksista kasa ja yliopistotutkintoa taskussa..Mutta päätynyt nyt sitten ehkä vääränlaisiin paikkoihin töihin. Sitten kaiken huonon kokemuksen myötä aivosumu vie välillä kyvyn muistaa mitään, kun pelkää haukkuja eikä osaa kaikkea heti sillä sekunnilla, kun asia tulee eteen. Ennenvanhaan uskoin pystyväni kaikkeen ja menestyinkin, koska ajattelin, että kyllä pystyn opettelemaan mitä vain (ja ajan kanssa pystynkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toinen kommentti oli ap

Vierailija
4/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita...? ap

Vierailija
5/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams kokouksia kokousten perään 

Vierailija
6/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisopettaja päiväkodissa. Klo 8-9 sähköpostit, puhelut ja akuutit asiat esihenkilön ja kollegan kanssa läpi, klo 9-12 lapsiryhmissä antamassa erityisopetusta ja klo 12-15.30 erilaisia palavereja, koulutuksia ja asiakirjojen/lähetteiden kirjailua sekä oman opetuksen suunnittelua. Tässä yhteydessä aikaa myös koko päiväkodin kehitystyölle. 

Vierailija
7/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäiväni? Menen töihin. Vastassa meteliä, kylkeen liimautujia, riitojen ratkomista, tuhat asiaa mitä pitää muistaa ja muistaa välittää koko tiimille, koneelle pitäisi ehtiä tekemään paperitöitä, vahtia että kaikki on turvallista sekä fyysisesti että henkisesti, rauhoitella villejä tapauksia levähtämään edes 20min, juosta tylsään ja turhaan palaveriin jossa pikkutärkeää jargonia maalaisjärjen asemesta, palella pihalla 2h/pv, kuunnella valituksia ja vaatimuksia, opastaa kielitaidotonta/kielitaidottomia työkavereita, opastaa kielitaidon omaavia mutta oma-aloitteisuutta vaille jääneitä sijaisia, pitää huolta pedagogiikasta että toteutuu, koettaa edes jotain punaista lankaa luoda arkeen ja tavoitteellisuutta eikä vain selvitä päivästä toiseen.

Syödä teollisuuskeittiön jo jäähtynyttä ruokaa nopeasti samalla hypäten auttamaan muita. Koetan pysyä ylhäältä tulevien käskyjen ja ohjeiden, kyselyjen ja uusien toimintamallien perässä, lukea Teams-viestit ja vastata puheluihin/viesteihin, selvittää eroperheiden välisistä tietokatkoksista johtuvia ongelmia jotka näkyy arjessa, koettaa puutteellisilla resursseilla toteuttaa mielekästä ja tavoitteellista sisältöä arkeen. Pitää keskusteluja syksyin ja keväisin, joihin kumpikaan osapuoli ei ole oikein halukas mutta on pidettävä. Täytettävä lappuja ja monen sivun suunnitelmia, joita kukaan ei lue. Erityistapaukset kuormittavat henkilöstöä kun aistit ylivirittyvät puutteellisissa/hänelle sopimattomissa tiloissa. 

Tukea ei pomotasolta tule, helppo olla ovien takana koneella ja syödä muualla kuin meidän alhaisimpien joukossa. Kevätjuhlan muutama sana äärettömän tärkeästä työstä lämmittää toki.

Palkkapäivänä ei kostutus muu kuin silmät. Onneton korvaus onnettomasti työstä.

Joo oon väärällä alalla. Tai sitten resurssit on mitoitettu aivan alakanttiin.

Olemme yhteiskunnan perusta, täältä kaikki lähtee, lapsissa on tulevaisuus. Vai miten se meni... paskasta ei saa kultaa vaikka miten vääntäisi, joten tuhon tiellä ollaan. Alkaa jo näkyä tämä pahoinvointi yhteiskunnassa.

Siinä mun työpäivä. Jäi kyllä paljon sanomatta. Tervetuloa alalle! 

Vierailija
8/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin. Riippuu kohteesta, mutta pahimmillaan siellä on puolet nuorempia ihmisiä työyhteisönä. Raskasta. Joskus saan olla töissä yksin. Leikin aspaa ja hoitelen toisten ihmisten asioita. Matalapalkka-alan hommia. Muuhun en pääse.

Vierailija
9/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpäiväni kiinnostaa, niin suurin piirtein näin se menee.

Työskentelen kotikonttorista, jäin tähän koronan aikana ja sen jälkeen jatkoin koska siihen ennetttiin mahdollisuus. On mahdollisuus mennä myös työpaikalle mutta paljon mukavampaa näin. Säästyn mm. ruuhkissa ajamiselta joka vei ison osan työpäivääni.

Aamulla laitan kahvin tulemaan, vien koiran ulos ja annan sille ruoan.

Työaika alkaa 8.30 - 9.00.  Avaan koneen, luen sähköpostit ja vastailen niihin.  Välillä tulee puhelinsoittoja,  etäpalavereja jne. Työskentelen ruotsalaiselle firmalle jolla asiakkaita ympäri maailmaa joten englannin taito on oltava hyvä.   

Puolen päivän aikaan pidän lounastauon, vien koiran päivälenkille ja sitten taas työskentelen vaihtelevasti  yleensä 16.30 asti tuonne kuuteen ja ylikin voi joskus mennä, riippuen siitä kuinka paljon työtä on. 

Sitten on ilta vapaa.  Tässä työssä olen ollut kuusi vuotta ja viihdyn tosi hyvin. Ennen tätä pankissa mutta pidän ylivoimaisesti enemmän nykyisestä.

Vierailija
10/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin aamuvarhaisella, kohteesta riippuen työpäivä alkaa viiden ja kuuden välillä. Kohteesta riippuen myös työtehtävät vaihtelee tai ainakin niiden järjestys, mutta suurin piirtein se on rehujen siirtelyä, lannan kolaamista, vasikoiden juottamista, lehmien lypsämistä, kaikkien eläinten makuualustojen kuivittamista, ruokintaa, erilaisten koneiden käyttämistä, ongelmien ratkomista, poikivien lehmien kätilöimistä, tarkkailua. Työtä tehdään usein yksin. 

Päiväksi lähden kotiin ja iltapäivällä takaisin töihin ja suunnilleen samat työt teen uudestaan. Kotiin noin seitsemältä illalla.

Vierailija
11/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko avata vähän enemmän? Siis ihan siitä työtehtävästä. Miten osaatte tehdä mitään? Mistä tiedät mitä opettaa?Mistä etsit tietoa,jos et osaa jotain? Ei pelkkä "työskentelen" ihan hirveästi vain aukene minulle, kun tuntuu etten ymmärrä miten kaikki muut osaa tehdä töitä ja minä en osaa mitään.

Vierailija
12/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko avata vähän enemmän? Siis ihan siitä työtehtävästä. Miten osaatte tehdä mitään? Mistä tiedät mitä opettaa?Mistä etsit tietoa,jos et osaa jotain? Ei pelkkä "työskentelen" ihan hirveästi vain aukene minulle, kun tuntuu etten ymmärrä miten kaikki muut osaa tehdä töitä ja minä en osaa mitään.

No noissa navettahommissa olen oppinut asiat ensin koulussa ja sitten työn ohessa olen oppinut lisää. Ja olen oppinut senkin, että mitä joissain tiloilla tehdään, ei päde toisilla tiloilla. Sen mukaan tehdään miten kullakin tilalla neuvotaan ja yhdelläkin tilalla voi olla useita mielipiteitä siitä mikä on oikein. Teen sitten sen neuvojan mukaan, joka oletettavasti suuttuu vähiten jos teen väärin. Jos ei olla jotain neuvottu tekemään tietyllä tavalla, niin teen sitten oman tuntuman mukaan, eli lopulta useimmiten väärin. Jos on aivan uusi tilanne, niin soitan jollekin joka tietää ja hän sitten neuvoo. En minäkään aina ymmärrä miten jotkut osaavat ja minä en. Välillä palaute on sellaista ettei kelpaa mikään mitä teen ja ensi viikolla toisessa paikassa kaikki sujuukin täydellisesti.

Vierailija
14/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noissa navettahommissa olen oppinut asiat ensin koulussa ja sitten työn ohessa olen oppinut lisää. Ja olen oppinut senkin, että mitä joissain tiloilla tehdään, ei päde toisilla tiloilla. Sen mukaan tehdään miten kullakin tilalla neuvotaan ja yhdelläkin tilalla voi olla useita mielipiteitä siitä mikä on oikein. Teen sitten sen neuvojan mukaan, joka oletettavasti suuttuu vähiten jos teen väärin. Jos ei olla jotain neuvottu tekemään tietyllä tavalla, niin teen sitten oman tuntuman mukaan, eli lopulta useimmiten väärin. Jos on aivan uusi tilanne, niin soitan jolleki

Kuulostaa tutulta...mitenhän tuollaista oppisi sietämään -ap

Vierailija
15/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä vähän aika sitten 12h vuoro. Teen työtä jossa on vastuu iso, hyvä palkka, mutta ei aina tarvitse tehdä mitään .

Vierailija
16/16 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitoimistossa rytmittäen työpäivän ja työviikon niin kuin haluan kovalla palkalla. Tohtori sellaiselta alalta, että voi aika vapaasti sanella palkkavaatimukset ja työehdot. Jos ei työnantajalle kelpaisi niin saman päivän aikana suunnilleen voi valita uuden ja paremman työpaikan tai tehdä itsenäisenä konsulttina töitä, kuten olen paljon aiemmin tehnytkin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi