Olisi kyllä kamalaa olla kalalle allerginen. Tunnetko sellaisia ihmisiä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kamalaa siinä olisi? Itse en tykkää kalasta, joten mua ei haittaisi olla allerginen sille.
Tonnikala ja lohi ovat ainakin ihan syötäviä kaloja. Olisi suurempi ongelma jos ei voisi syödä leipää (gluteeni) tai käyttää maitotuotteita (laktoosi). Vegaanit eivät ymmärrä kunnon liha-aterian päälle, joka tuottaa miellyttävän kylläisyyden tunteen.
Laktoosi-intoleranssi on eri asia kuin maitoallergia. Laktoosi-intoleranssissa pystyy käytäämään vähälaktoosisia tai laktoosittomia maitotuotteita. Maitoallerginen ei voi käyttää lainkaan maitotuotteita. Leipää löytyy gluteenittomana.
Itsellä laktoosi-intoleranssi, vähälaktoosiset eivät minulle käy edes laktoosinpilkkojatablettien kanssa, ainoastaan täysin laktoosittomia voin syödä. Pahin muoto keliakiaa on sekä suolisto- että ihokeliakia samassa ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kamalaa siinä olisi? Itse en tykkää kalasta, joten mua ei haittaisi olla allerginen sille.
Tonnikala ja lohi ovat ainakin ihan syötäviä kaloja. Olisi suurempi ongelma jos ei voisi syödä leipää (gluteeni) tai käyttää maitotuotteita (laktoosi). Vegaanit eivät ymmärrä kunnon liha-aterian päälle, joka tuottaa miellyttävän kylläisyyden tunteen.
Laktoosi-intoleranssi on eri asia kuin maitoallergia. Laktoosi-intoleranssissa pystyy käytäämään vähälaktoosisia tai laktoosittomia maitotuotteita. Maitoallerginen ei voi käyttää lainkaan maitotuotteita. Leipää löytyy gluteenittomana.
Itsellä laktoosi-intoleranssi, vähälaktoosiset eivät minulle käy edes laktoosinpilkkojatablettien kanssa, ainoastaan täysin laktoosittomi
Niin? Mä huomautin tuota kirjoittajaa virheestään.
Tunnen pari ja se on paha allergia. Ei voi koskea kaloihin eikä olla edes samassa huoneessa missä on kaloja tai syödään kalaa. Vaikeaa jos tykkää matkustella ja liikkua rantapaikoissa, kauppahalleissa yms.
Koulussa oli aikoinaan kala-allerginen tyttö. Aika hankala sairaus näytti olevan.
Mulla on kala-allergia. Lapsena se oli pahempi. En voinut mennä edes kouluruokalaan kalapäivinä. Nykyään pitää olla tarkkana, ettei esimerkiksi aasialaisissa ruuissa ole kala- tai osterikastiketta. Kaikki kalat ja äyriäiset haisee pahalta, mutta ei aiheuta enää muita oireita.
Poikani - kun muutti pois söin pari ekaa viikkoa kalaruokia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kala-allergiat ovat ihan höpö höpön ja ainoastaan niistä kärsivän päässä.
Eräs shihan päässäsi on höpöjä. Äitini tuli allergiseksi kalalle ikäkkäänä. Ei lohikaloille. Ihan oli päässä vikaa, kun koko suu ja kieli turposi ja hirveä kutina suun ympärillä. Kerropa, miten hän pystyi esittämään nuo näkemämme oireet👿
Vierailija kirjoitti:
Taas joku silakkamarkkinafanaatikko
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
En ole allerginen ja tykkäänkin kaloista, mutta kyllä kalan haju on yksi ällöimmistä.
"Kannattaa" joskus poiketa jollain kalatorilla, missä ei siis ole muuta kuin erilaisia kaloja.
Itse käväisin joskus hollantilaisella kalatorilla ja sekä niiden kalojen näkeminen että varsinkin haju olivat🤮
Allergiat ovat aina kamalia.
Ap ilmeisesti kuvittelee, että ihmiset ihan "huvikseen" sairastuu ja "keräilee" niitä.
Jessus, mikä pösilö🤦
Näin ulkosuomalaisena aina hämmästyttää, että allergiset ovat aina suomalaisia. En tiedä yhtään kala-allergista asuinmaassani, jossa kalaa syödään tosi paljon.
Höpö höpön sä mikään sairaanhoitaja olet.
T: sairaanhoitajaksi opiskeleva lh