Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökerö hääjuhla kutsu?

Vierailija
20.07.2024 |

Mitä tekisitte tälläisessä tilanteessa:

mun kaveri meni tänään naimisiin. Aikaisemmin tammikuussa, sanoi että minä ja avec ollaan tervetulleita. 

nyt kesäkuussa sanoi että lähettää kutsut kirjeissä ja minunkin kutsu tulisi siinä sitten.

no ei tullut kutsua. Olin jo arvellut että kutsua ei tule ollenkaan. Pari viikkoa sitten hän soitti. Meidän pitää rajata häitä. Eli sulhasen ja morsiamen puolelta tulee vaan yksi vieras kummaltakin.Sukulaisten lisäksi siis.

No olin jo mielessäni tätä arvellut.

Olin aikaisemmin sanonut pari perusteltua kommenttia ystävälle narsisti-sulhasen käytöksestä.

hääpäivänä eli tänään, laitoin vielä ystävälleni onnittelu viestin, ja kerroin, että hänen ei ole pakko mennä naimisiin jos tulee sellainen olo. 

No häät pidettiin menivät naimisiin. 

sain tekstiviestin siitä siis. 

Kiitos, naimisiin mentiin. Haluatko tulla täällä juhlapaikalla käymään?

täältä on yhden ja puolen tunnin matka juhlapaikalle.

Mitä hemmettiä??????

mitäpä ite tekisit. Minusta tuo oli äärimmäisen tökeröä. Tietää hyvin missä asun. Ja että minusta olisi ollut kiva tulla häihin, mutta miksi hemmetissä kutsua mukakiltisti häihinsä HÄÄPÄIVÄNÄÄN?? Vihkimisen ja ruokailun jälkeen??😳🤔

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ystävä oli ehdottanut helmikuussa miehelle että menisivät 2025 naimisiin. Mies ei suostunut niin menivät nyt heikolla budjetilla eli velaksi.

ap.

Tämäkö oli nyt sitä narsismia?

Vierailija
42/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä koko saagassa tökeröintä oli tuo, että vielä hääpäivänä yrität saada kaverisi perumaan aikeensa avioliitosta. Melkoista sekoilua kyllä oli muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs arvostelit sulhasta ja vielä varoittelit naimisiinmenosta.

En minäkään tuollaista pahanilman lintua olisi kutsunut.

Lapsuuden ystävä aikoinaan varoitteli poikaystävästä, jota ei siis edes tuntenut. "Jätä ennen kuin se jättää sinut."

- Itsellään oli ollut petturi, josta oli juuri eronnut.

Ystävä jäi taakse, poikaystävän kanssa ollaan oltu naimisissakin jo 49 vuotta.

Vierailija
44/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ystävä oli ehdottanut helmikuussa miehelle että menisivät 2025 naimisiin. Mies ei suostunut niin menivät nyt heikolla budjetilla eli velaksi.

ap.

Tämäkö oli nyt sitä narsismia?

Ahaa ei mitään, olitkin jo kirjoittanut tarkemmin asiasta aiemmin.

Vierailija
45/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun yritit herätellä ystävääsi narsistista. Mutta kokemuksesta tiedän, että se ei tehoa. Edellisessä suhteessa olin narsistin kanssa. Minua varoiteltiin hänestä, mutta en rakkaushuuruissani kuunnellut. En kuunnellut edes omaa ystävääni. En onneksi päätynyt vihille asti. Suhteen päätyttyä minulla meni varmaan kahdeksan vuotta päästä tuon ihmisen aiheuttamista traumoista yli. Olin yhdessä kohtaa sen verran masentunutkin, että toivoin etten enää heräisi aamulla..

Ystävälläsi tulee olemaan rankat ajat edessä. Toivottavasti ymmärtää lähteä ennenkuin alkavat lisääntyä. Voi kamala.

No nyt! Siis ensinnäkin AP muka tietää, että ystävänsä puoliso on narsisti, vaikka tuskin on viettänyt aikaa hänen kanssaan kahdestaan ja tuskin on psykiatrian asiantuntija. Ja sitten vielä sinä, joka et ole koskaan koko ihmistä edes tavannut, tiedät tämän kun luit AP:n juttuja anonyymiltä keskustelupalstalta! Nyt mietipä hetki.

Vierailija
46/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen tökeröä laittaa hääpäivänä viesti älä mene naimisiin 😑

Oletko mustasukkainen ystävästäsi? Tällaisiin ihmisiin törmää välillä. 

On se kyllä, mutta emme kyseistä pariskuntaa tunne. Emme tiedä mitä tämä ystävä on nimenomaan puhunut miehestä ja tai nähnyt sivusta seuranneena heidän parisuhdetta. Ymmärrän, että törkeää hääpäivänä asiasta, mutta jotkut ystävät ovat suojelevia. Ei kyse välttämättä ole mistään mustasukkaisuudesta. Puolueettomana ihan vain ajattelin tuoda asian ilmi.

Niin, kyllä tuon ystävän outo käytös voi johtua siitäkin että mies on oikeasti narsisti ja tää ystävä pahemman kerran tossun alla alistettuna. Mutta eipä tuo ap:n käytöskään oikein hyvää ole. 

Vierailija
47/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on todellinen huoli ettei toinen tiedä mitä tekee.

Mistä tämä ystävä tietää.yhtään sen paremmin kuin naimisiin meneväkään, lähinnä huonommin. 

-ohis

Vierailija
48/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden ystävä aikoinaan varoitteli poikaystävästä, jota ei siis edes tuntenut. "Jätä ennen kuin se jättää sinut."

Jätit lapsuuden ystäväsi taakse?

Vierailija
49/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tarvitsee minua ja toista ystäväänsä erotessaan 

Minä jopa suorapuheisempana mielessäni ajattelin että täräytän kaikki totuudet pöytään ja yritän jotenkin varoittaa ystävää perustellusti. Pidinkin sellaisen palopuheen puhelimessa ystävälle, ja hän kuunteli ja puhuimme aiheesta. 

ei ottanut onkeensa. 

onneksi toinen ystävä ei ole tämmöinen paasaaja niin jos minun suorapuheisen kanssa avioituneella menee välit, niin on rauhallisempi ystävä siinä lähempänä

Mutta niin, me ystävät ei poistuta rinnalta vaikka hullu-ukko on yrittänyt monin tavoin häätää.

Onko tämä joku ikäneitojen kriisi? Vai miten tämä naimisiinmeno herättää tällaista kuhinaa ystävissä? 

-ohis

Vierailija
50/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tökeröä mutta vastaus myös sinun tökeröön käytökseen. Unohda.

Vierailija
51/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri (hyvätuloinen pariskunta meni naimisiin) nuukaili häissään siten, että kutsui vain lähisukulaiset jonnekin syömään. 

Meille muille oli sellainen kutsu, että tulkaa yleiseen maksulliseen tilaisuuteen itse sisäänpääsymaksun kustantaen. Siellä hekin ovat juhlimassa. Siellä voidaan tavata ja juhlia. 

Kyseessä siis hotellin järjestämä kaiken kansan pääsymaksullinen juhla. Ei mikään halpa. 

No menin vain kirkkoon ja annoin (kalliin) häälahjan. En tosiaan alkanut mitään pääsymaksua maksella. 

Vierailija
52/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten te sitten varoittaisit ystävääsi, joka on menossa naimisiin sellaisen miehen kanssa jonka piirteitä on :

-eristäminen

-huijaaminen

-puolitotuuksien kertominen

-hyväksikäyttö

-hyppyyttäminen

-valvonta

-mustasukkaisuus

-halveksuminen

-lupailee suuria, mitään ei tapahdu

-kiusaaminen

-valvottaminen

yms. Yms.

Vierailija
53/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten te sitten varoittaisit ystävääsi, joka on menossa naimisiin sellaisen miehen kanssa jonka piirteitä on :

-eristäminen

-huijaaminen

-hyväksikäyttö

-hyppyyttäminen

-valvonta

-mustasukkaisuus

-halveksuminen

-kiusaaminen

-valvottaminen

yms. Yms.

Siis ei ole pakko käyttää narsisti nimitystä, vaan voidaan puhua esim. huijari-miehestä.

ap.

Vierailija
54/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä uskomaton🤣

Vierailija
55/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eristäminen

-huijaaminen

-hyväksikäyttö

-hyppyyttäminen

-valvonta

-mustasukkaisuus

-halveksuminen

-kiusaaminen

-valvottaminen

yms. Yms.

En mitenkään.

Vierailija
56/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eristäminen

-huijaaminen

-hyväksikäyttö

-hyppyyttäminen

-valvonta

-mustasukkaisuus

-halveksuminen

-kiusaaminen

-valvottaminen

yms. Yms.

Siis ei ole pakko käyttää narsisti nimitystä, vaan voidaan puhua esim. huijari-miehestä.

ap.

Ei minusta kuulosta ihanteelliselta elämänkumppanilta yhtään. En tiedä miksi saat lokaa niskaan tästä asiasta.

Ystäväsi on tärkeä sinulle ja hyvät ystävät ovat tukena sekä yrittävät auttaa, mutta ystäväsi teki nyt valinnan ja meni naimisiin, joten asialle ei voi mitään nyt ja nyt tämä tilanne on hyväksyttävä.

On sääli, kun parisuhde aiheuttaa ystävien kesken  erkaantumista ja välit radikaalisesti muuttuneet.

Ymmärrän hätäsi, mutta ystäväsi täytyy se myös itse oppia. Aika näyttää mitä tuleman pitää.

Vierailija
57/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä.pudän hyvin mahdollisena sitä, että mies on narsisti ja ap yritti tukea ystäväänsä, että olisi pystynyt perumaan häät. Mies tietää, että ap on nähnyt hänen todellisen karvansa ja tukee vaimoa irtaantumaan hänestä, joten mies on alkanut eristää vaimoa kavereistaan. Ihan yleinen ja suorastaan peruskaava narsisteille. Toivottavasti ap pidät jatkossakin edes vähän yhteyttä kaveriin vähän kuitenkin ja annat ymmärtää, että jos hän tarvitsee tukea, saa sitä sinulta.

Vierailija
58/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään välit poikki, mutta kyllä se ystävyys siitä hiipui, vaikka juuri minä yritin sitä ylläpitää ja herätellä vielä siinäkin vaiheessa, kun meillä molemmilla oli lapsia.

Pakko myöntää, että tuleva elämäntoveri oli paljon, paljon tärkeämpi kuin katkeria neuvoja jakeleva "kokenut" nuori nainen (tuolloin eronsa aikaan 17-vuotias). Silti kyläili luonani ja tuli katsomaan nuorintakin vauvaani.

Kun itse perheellistyi, menin tuliaisten (myös syötävien) kanssa katsomaan hänen vauvaansa (kysyin saanko tulla, ei kutsuttu). Hän ei tarjonnut kahvia, ei mitään. Melko suoraan sanottiin, että olisi aika lähteä pois, koska hänen miehensä oli tulossa töistä ja tälle piti laittaa ruokaa.

Vierailija
59/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä aloitusviesti oli vähän huonosti jäsennelty. 

nyt olen ihan ok. Tunnelmissa heidän naimisiinmenostaan. Miksi? 

koska nyt kun ovat naimisissa miehen outoudet paljastuvat vielä nopeammin.

minä olen päättänyt olla niinkun ei mitään ystävää kohtaan. Eli pidän yhteyttä yms.

arvelen että myöhässä häihin kakkua syömään kutsu oli vähän näpäytys taikka aviomiehen masinoima.🤣

se tarkoittaa siis sitä, että minun sanoillani/ viestillä ollut vaikutusta niin paljon että se on vaikuttanut tähän sulhoon.

olen siis rauhallisella mielellä. Kyllä se heidän ero siltä vielä toteutuu.

Vierailija
60/66 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään välit poikki, mutta kyllä se ystävyys siitä hiipui, vaikka juuri minä yritin sitä ylläpitää ja herätellä vielä siinäkin vaiheessa, kun meillä molemmilla oli lapsia.

Pakko myöntää, että tuleva elämäntoveri oli paljon, paljon tärkeämpi kuin katkeria neuvoja jakeleva "kokenut" nuori nainen (tuolloin eronsa aikaan 17-vuotias). Si

Ahaa, joo okei. Se on sääli, kun parisuhteet vaikuttaa ystävyysuhteisiin heikentävästi ja kuviot reilusti muuttuu, pienetkin asiat. Kokemusta on. En ymmärrä miksi et olisi voinut jäädä ystävän luokse, vaikka miehensä olikin sinne tulossa? Piti kiltisti alkaa tehdä ruokaa ja häätää sinut pois, kun isäntä on tulossa. Kämppä käsittääkseni on yhteinen, mutta kuviot muuttuvan niin, että miehen koti ja miehen ehdoilla mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän