Miksi mies on kanssani kun koko ajan arvostelee ja pyrkii muokkaamaan minua?
Meikkaan liikaa, puen vääränlaisia vaatteita, olen vääränlaisten ihmisten kanssa, en osaa tehdä oikein kotitöitä? Miehellä on myös kehitysehdotuksia jokaiseen kohtaan. Olen väsytnyt.
Kommentit (49)
Olet varmaan ns."vakipano"siihen asti kunnes mies löytää uuden sopivan ja paremman..
En ole vielä tavannut ihmisistä joka ei yrittäisi muuttaa mua ja hyväksyisi sellaisena kuin on.
Jos toista alkaa muokata haluamakseen jo suhteen alussa, ei se hyvää tiedä. Jätä mies ennen kuin on myöhäistä. Tuo ei ole hyvä ominaisuus edes pitemmälle ehtineessä suhteessa. Etsiköön sellaisen, jota haluaa. Todennäköisesti sellaista naista ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on sellaisia että ne aina yrittää muokata toisia ihmisiä.
Epäkypsät, läheisriippuvaiset ja narsistiset ihmiset ovat. Normaalit fiksut ihmiset ymmärtävät ja hyväksyvät sen, että he eivät voi muuttaa ketään. He mieluummin lähtevät suhteesta, jossa toinen osapuoli vain ärsyttää ja kummastuttaa heitä. Seuraavalla kerralla he ovat viisaampia ja tietävät, millaisen kumppanin kanssa he sopivat yhteen.
Allekirjoitan joka sanan. Aamen.
Oman kokemukseni pohjalta lisäisin sen, että jos et ole kiinnostunut toisesta vaikka hän vakuuttaisi olevansa umpirakastunut sinuun, niin kannattaa jättää tällainen suhde välistä. Se toinen ei ole rakastunut sinuun vaan sinusta luomaansa mieli- ja haavekuvaan. Sen takia hänen ihastumisensa tuntuu niin oudolta ja vastenmieliseltäkin, koska alitajuisesti käsität sen, ettei hän ole ihastunut oikeaan sinuun. Hänen kanssaan ei tarvitse seurustella kovinkaan pitkään, kun hän alkaa syyllistää, piikitellä ja naputtaa siitä, ettet ole juuri sellainen kuin hän haluaa.
Koskaan ei pidä lähteä suhteeseen siksi, että se toinen on niin rakastunut sinuun (vaikka sinä et ole häneen), että pitää antaa rakkaudelle mahdollisuus tai että parisuhteessa joutuu joka tapauksessa tekemään kompromisseja. Näitä perusteluja tuputtavat haluavat sinun astuvan samaan ansaan, mihin he ovat joskus astuneet tai olettavat, että parisuhteen laadulla ei ole väliä, vaan pääasia on se, että sellainen ylipäätään on. Onneksi nuoret vaikuttavat olevan omanarvontuntoisempia ja paremmalla itsetuntemuksella siunattuja kuin aiemmat sukupolvet. He eivät niele tällaista manipulointia yhtä tottelevaisesti kuin moni meistä nelikymppisistä vielä teki.