Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit saanut päättää niin olisitko ylipäätään halunnut syntyä tähän maailmaan?

Vierailija
20.07.2024 |

Minä en. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkuräjähdyksestä eteenpäin on pelkkää absurdia tragediaa.

Vierailija
2/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja kyllä tämä kärsimysnäytelmä saisi jo loppua. Kokonaan. Ei kiinnosta ilmastonmuutoskaan, jos se jouduttaa tämän loppua niin hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihan mielenkiintoinen reissu tähän mennessä. Vaikka en ole mitenkään helpolla päässyt.

Kun otin asenteen, että olen tässä universumissa vain turistina, vaikeudet eivät ole enää tuntuneet niin pahoilta. Turisteillehan on ihan normaalia, että vieraassa ympäristössä sattuu ja tapahtuu, kun ei osaa toimia paikallisten tapojen mukaisesti.

Vierailija
4/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli reilua, että Jumala, joka on ihmisen luonut omasta tahdostaan ja valinnastaan tänne maan päälle, antoi meille oman Poikansa eli Jeesuksen, jonka sovitustyön kautta voimme pelastua omilta töppäyksiltämme. Näin Jumala itse sovitti meidän virheemme, vaikka me olemme niitä syyllisiä eli syntiin langenneita.

Olisi hyvin epäreilua, jos joutuisimme jotenkin itse hyvittelemään Jumalaa ja sovittamaan tekojamme, taivaaseen päästäksemme. Mutta nyt tarvitsemme vain sitä, että turvaamme Jeesuksen tekoihin eli hänen ristintyöhönsä ja teemme parannuksen syntielämästämme.

Vierailija
5/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos valita olisi saanut, olisin syntynyt brittiläiseksi aristokraatiksi.

Vierailija
6/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen paljon miettinyt.

Syvällä sisimmässäni tiedän ehkä myös vastauksen.

Tuntuu vaan niin julmalta ja kiittämättömältä tuntea niin. 

Moni voi vain unelmoida näistä mahdollisuuksista ja olosuhteista joita olen saanut syntymällä tavalliseen suomalaiseen perheeseen. 

Mutta olen koko ikäni kärsinyt masennuksesta eikä loppua näy. Elämässä on paljon hyvää, mutta tämä masennus syö kaiken ilon.

Tähän päälle kaikki maailman ongelmat.

Eniten surettaa, etten voi olla suuremmaksi avuksi tälle ainutlaatuiselle pallolle, jota olemme nyt riemulla tuhoamassa.

Vierailija
7/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en. Elämä oli 70-luvulta n. vuoteen 2012 saakka aivan hyvää. Sen jälkeen Suomen alamäki on ollut hurjaa monella tavalla ja säännöllisesti tunnen, etten haluaisi enää asua ja elää täällä. Maailmalla tilanne tuskin laajemmin on yhtään sen parempi, mutta esim. Norjan kaltainen vauraana ja omista asioistaan hyvin huolehtiva maa voisi olla sellainen, jossa vielä voisi elää siinä ilmapiirissä, josta nautti aikoinaan myös täällä kotimaassa.

Parhaat vuosikymmenet olivat eittämättä 80-luku, jonne palasin milloin tahansa takaisin. Vielä 90-lukukin lamasta huolimatta oli muuten vielä ihan ok vuosikymmen samoin kuin 2000-luvun alku. Sen jälkeen liikaa on mennyt pieleen, hyviä rakenteita on tuhottu ja huonoilla ratkaisuilla on tultu tilanteeseen, ettei Suomi palaa enää koskaan siksi maaksi, joka se aikoinaan on ollut. Se on surullista, ja kaiken edellä mainitun täällä ei ole enää hyvä olla.

Vierailija
8/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisin halunnut. Elämästä on kivaa nautiskella. 

Vierailija
9/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi saanut syntyä terveenä empatia kykyisille vanhemmille niin ehkä sitten

Vierailija
10/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tulee ensimmäisenä mieleen, mutta sitten tällä elämän kokemuksella, mistä en tiennyt mitään syntyessäni, vastaan kuitenkin kyllä.

Entä jos tietäisin syntymästäni saakka kaiken mitä maailmassa ja elämässäni tulee tapahtumaan? Ehdottomasti kyllä, haluaisin syntyä ja elää "uudelleen"  ja tehdä asiat paremmin.

Vierailija
11/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut. Onneks oon 60 v., eikä niin paljon enää jäljellä. Oon aina kokenut, että multa puuttuu sisäinen kipinä ja elinvoima. Kivaa on hetkittäin ollut mutta sekin työn takana, eikä kestä kauan. Ei ole uskaltanut/jaksanut/ollut edes ideoita "toteuttaa" itseään. Onneksi täältä pääsee ajallaan pois.

Vierailija
12/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kymmenisen vuotta sitten burnoutin yhteydessä tein periaatepäätöksen, etten stressaa enää asioilla joihin en voi itse vaikuttaa. Tarvittaessa pidän some- ja uutistauon, tai lähden vaikka 2-3 viikon vaellukselle erämaahan kännykenttien ulkopuolelle. Elämä muuttui välittömästi elämisen arvoiseksi, kun lopetin jatkuvan vinkumisen ja valittamisen, ja pessimismin suohon uppoamisen.

Nauttikaa elämästänne hyvät ihmiset, älkääkä keskittykö epäolennaisuuksiin! Tänään on taas hyvä päivä olla olemassa, ja taidanpa lähteä metsään kävelylle. Maailma ympärillä on mikä on, mutta ei se tuonne metsään asti näy.

Vierailija
13/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli reilua, että Jumala, joka on ihmisen luonut omasta tahdostaan ja valinnastaan tänne maan päälle, antoi meille oman Poikansa eli Jeesuksen, jonka sovitustyön kautta voimme pelastua omilta töppäyksiltämme. Näin Jumala itse sovitti meidän virheemme, vaikka me olemme niitä syyllisiä eli syntiin langenneita.

Olisi hyvin epäreilua, jos joutuisimme jotenkin itse hyvittelemään Jumalaa ja sovittamaan tekojamme, taivaaseen päästäksemme. Mutta nyt tarvitsemme vain sitä, että turvaamme Jeesuksen tekoihin eli hänen ristintyöhönsä ja teemme parannuksen syntielämästämme.

Primitiivinen luolaihminen taikauskoineen tästä tosiaan vielä puuttuikin. Tuonkin mukahienon paatoksen takana on piiloviesti: ilman tätä uskontoa palatte helvetin ikuisessa liekkimeressä. Ai että miten piristävä näkökulma!

Vierailija
14/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen kysymys. Olen miettinyt myös sitä että jokainen meistä vääjäämättä kuolee. Koska näin on niin ei kannata pahemmin huolestua siitä. Se vain on asia jota ei voi valita.

Vierailija
15/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei tämä nyt niin kamalaa ole ollut, vaikka ei helppokaan. Opettavaista ainakin. 

Tietysti, jos olisi saanut valita, olisin syntynyt johonkin vanhaan eurooppalaiseen kosmopoliittisukuun enkä tänne umpimetsään. Tosin ei sekään välttämättä olisi mikään lottovoitto ollut.

Vierailija
16/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei ole ollut helppoa tosiaankaan, mutta en täällä käymismatkaa vaihtaisi poiskaan. Edelleen ehtymätön tiedonhalu ja kiinnostus maailmaani kohtaan. "Kolhuja" on tullut, eikä osa parane enää koskaan, ja varmasti tulee lisääkin, mutta älyllisesti matka on sen arvoinen:)

Vierailija
17/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olisin halunnut! 

Sittenkin, vaikka olisin etukäteen nähnyt kaiken sen huonon, mitä elämä tuo. Mutta mitä sitten? Kaikilla on myös huonoja juttuja. On parempi nauttia siitä hyvästä mitä on. 

Elämä on myös antanut paljon. Toivon, että saan pitkän elämän. 

Vierailija
18/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia selvisi. Ja on ollut melkoinen yllätys. Ehkä ajattelin että ihmisten kehitys on miljardeja (tai paljon enemmän) vuosia tätä edellä henkisesti ja sydän. Ettei ole taannutettu.

Vierailija
19/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ottanut sellaisen elämänasenteen, että on ollut oma valintani syntyä juuri tällaisiin olosuhteisiin ja käydä läpi juuri nämä elämänkokemukset. Ei ole tarkoituskaan tulla onnelliseksi vaan viisaaksi.