Curly girl - oletteko saaneet toimimaan?
Kysymys henkilöille, joilla selkeästi luonnonkihara hiustyyppi (ei suorat tai vain pikkuisen laineikkaat tai taipuisat hiukset). Oletteko onnistuneet saamaan hyvännäköiset hiukset curly girl -menetelmällä? Minulla hiukset ovat kyllä aiempaa pehmeämmät, mutta näyttävät kuivina jotenkin epäsiisteiltä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity fb:n curly girl ryhmään. Sieltä saa neuvot.
yleensä kihara on liian kuiva. Metodissa kosteutetaan kuivaa hiusta. Jos taas hius on liian veltto, niin se tarvitsee proteiinia.curlu girlistä voi tehdä taidetta, tai sitten voi oikoa mutkat suoriksi.
Miten hius "saa proteiinia"? Hius on kuollutta ainetta! Miksi sille tuputetaan kofeiinia, vitamiineja ja ties mitä milloinkin?
Proteiinimaskilla esimerkiksi. Kyllä se minulle toimii, vaikka kuinka hius on kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä kihara on liian kuiva. Metodissa kosteutetaan kuivaa hiusta. Jos taas hius on liian veltto, niin se tarvitsee proteiinia.curlu girlistä voi tehdä taidetta, tai sitten voi oikoa mutkat suoriksi.
Miten hius "saa proteiinia"? Hius on kuollutta ainetta! Miksi sille tuputetaan kofeiinia, vitamiineja ja ties mitä milloinkin?
No vaikka hammaskin olisi juurihoidettu eli kuollut, kyllä sitä silti pitää pinnalta fluorata ettei se reikiinny. Tai kynnenkovettaja toimii vaikka kynsikin on kuollutta materiaalia. Jotenkin älytön tuo kriteerisi elävästä aineesta.
Vierailija kirjoitti:
Olette kaikki sekaisin. Laittakaa netti kiinni ja eläkää 3 viikkoa oikeaa elämää.
Suorahiuksiset voivat häipyä keskustelusta. Ette ymmärrä mitään kiharahiuksisten ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
"minulla sama hius. Vuoden verran meni, ennen kuin sain metodin toimimaan. Tärkeintä oli oppia, mikä sopii juuri minun hiuksilleni, mitkä on juuri oikeat hoitoaineet jne. Alkuun minulla oli 20 purnukkaa ja seurasin kaikkia fb-ryhmän vinkkejä. Lopulta olen päätynyt muutamaan minulle sopivaan luottotuotteeseen."
Mitä tuotteita käytät?
Ehkä parhaiten toimii saaren taika -sarjan curly girl -tuotteet, mutta ovat kalliita. Marketista paras hoitoaine on garnierin banaani -hoitoaine purkissa (ei tuubissa), toinen hyvä on cutrinin bio+ hydra balance. Pesen yleensä yliopiston apteekin herkän hiuspohjan shampoolla. Geelinä käytän sumilayn frizz control -geeliä. Yöllä hiukset donitsilla päälaella. Kampaan aamulla varovaisesti afrokammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette kaikki sekaisin. Laittakaa netti kiinni ja eläkää 3 viikkoa oikeaa elämää.
Suorahiuksiset voivat häipyä keskustelusta. Ette ymmärrä mitään kiharahiuksisten ongelmista.
Saa tästä metodista suorahiuksinenkin hyviä vinkkejä kunhan ei ole ahdasmielinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä. Lisäät hiusten vaatimaa proteiinia ruokavalioosi esim 10 keitettyä kanamunaa per päivä. Tavallisen ruokavalion lisäksi siis!! Mussutat ne ja nautit tuloksista. Niin ja juoman on hyvä olla geelimäistä, että kosteutus kestää kauemmin.
Tämän metodin opin jo nuorena. :)
runsaat luonnon kiharat ja pitkät hiukset. Ei kaiherra ja törrötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinimaskilla esimerkiksi. Kyllä se minulle toimii, vaikka kuinka hius on kuollutta.
Laittaa vaan hiusten kuidut kiinni kalliilla hinnalla. Ei hapsota enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka hammaskin olisi juurihoidettu eli kuollut, kyllä sitä silti pitää pinnalta fluorata ettei se reikiinny. Tai kynnenkovettaja toimii vaikka kynsikin on kuollutta materiaalia. Jotenkin älytön tuo kriteerisi elävästä aineesta.
Hän on silti oikeassa. Puhdasta lääkätiedettä. Kuollut hius ei ime itseensä mitään. Tyveä toki voi yrittää ravita, mutta ravitsee hiustyveä sisältä päin. Tämän tietää Miikka Nousiainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa vaan hiusten kuidut kiinni kalliilla hinnalla. Ei hapsota enää.
mitä väliä sillä on, miksi se toimii?
Minä maksan lystistä, mutta tosi curly girlit tekevät maskinsa liivatteista ja tms. Ei taida kallista olla.
Hän on silti oikeassa. Puhdasta lääkätiedettä. Kuollut hius ei ime itseensä mitään. Tyveä toki voi yrittää ravita, mutta ravitsee hiustyveä sisältä päin. Tämän tietää Miikka Nousiainenkin.
Kyllä diffuusio ja osmoosi toimivat oikein hyvin elottomassakin aineessa. Kokeile vaikka miten hienosti kuollut ruumis turpoaa vedessä. 😝
Hei
Rutiinia voi toteuttaa eri tavoin ja tuotteita on varsin paljon erilaisia, kokeilemalla löytää oman tapansa ja tuotteensa hoitaa kiharia. Täältä sivustolta löytyy varsin kattavasti tietoa tuosta metodista ja myös tuotteista: https://hiusilo.fi/
Olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni ihmetellyt, miksi harjaaminen saa hiukseni näyttämään ihan hirveiltä. Toiset harjaavat hiuksensa ja saavat kauniin kiiltävän ja sileän lopputuloksen. Minulla on pörrögeeni. Äidilläni oli myös. Silloin ei tiedetty curly metodeista mitään. Hänellä olisi ollut ihana kihara tukka oikealla käsittelyllä. Itse olen oppinut vihdoin käsittelemään hiuksiani oikein, enkä kiskomaan niitä suoriksi. Nyt on beach wave hiukset :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä diffuusio ja osmoosi toimivat oikein hyvin elottomassakin aineessa. Kokeile vaikka miten hienosti kuollut ruumis turpoaa vedessä. 😝
Vähän arkisempi esimerkki on vaikkapa nahkasaappaiden rasvaus. Ilman hoitoa kengät hajoavat nopeammin.
Sinällään toimii, että hiukset kihartuu mulla melkein korkkiruuveille eikä hapsota pörröisenä joka suuntaan.
Ongelmana oli vaan se, että vain noin puolet (yläpuoli) hiuksista kihartuu ja niskapuoli pysyy tikkusuorana. Kahta eri hiuslaatua kivasti sekaisin. Ja toisena ongelmana se, että mulla on niin säälittävän ohut tukka, että niitä kiharoita muodostuu noin 5 kappaletta ja päänahka kuultaa läpi.
Eli toimii ja ei, kyllä ne kiharat muodostuu ja pörröisyys häviää, mutta metodi ei muuten sovi mun hiirenhännälle.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään toimii, että hiukset kihartuu mulla melkein korkkiruuveille eikä hapsota pörröisenä joka suuntaan.
Ongelmana oli vaan se, että vain noin puolet (yläpuoli) hiuksista kihartuu ja niskapuoli pysyy tikkusuorana. Kahta eri hiuslaatua kivasti sekaisin. Ja toisena ongelmana se, että mulla on niin säälittävän ohut tukka, että niitä kiharoita muodostuu noin 5 kappaletta ja päänahka kuultaa läpi.
Eli toimii ja ei, kyllä ne kiharat muodostuu ja pörröisyys häviää, mutta metodi ei muuten sovi mun hiirenhännälle.
Mulla sama, eli toimii periaatteessa mutta vaan päällihiukset kiharat. Kiharat pysyy myös vaan pesupäivän kun en jaksa laittaa geeliä tai muita. kampaajalla tulee pysyvämmät mutta eipä siellä voi joka viikko käydä. Helpompi olisi suoristaa mutta enpä jaksa sitäkään tehdä. Pörröllä mennään siis.
Suorahiuksinen yleisön pyynnöistä huolimatta huutelee väliin, että katukuvassa on viime vuosina näkynyt aiempaa enemmän kauniita kosteita, erottuvia kiharoita, joten olen siitä olettanut että curly girl -metodi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni ihmetellyt, miksi harjaaminen saa hiukseni näyttämään ihan hirveiltä. Toiset harjaavat hiuksensa ja saavat kauniin kiiltävän ja sileän lopputuloksen. Minulla on pörrögeeni. Äidilläni oli myös. Silloin ei tiedetty curly metodeista mitään. Hänellä olisi ollut ihana kihara tukka oikealla käsittelyllä. Itse olen oppinut vihdoin käsittelemään hiuksiani oikein, enkä kiskomaan niitä suoriksi. Nyt on beach wave hiukset :)
Sama juttu. Sitten tuli 2000-luvun alkupuoli ja kaikilla piti olla ne silkin liukkaat hiukset jotka taiteiltiin GHD:n suoristusraudoilla. No jos oli vähänkin kosteutta ilmassa niin mun suoristetut hiukset meni kiharalle vaikka mitä aineita niihin käytin jotta pysyisivät suorina. Kärsi tällöin tästä pörrögeenistä aivan kauheasti. Sitten käyttelin vuosikymmeniä hoitotuotteita jotka erityisesti silottivat hiuksia eli olivat täynnä silikoonia ja hiukset olivat huonossa kunnossa jatkuvasti, vaikka kävin 3kk välein kampaajalla niitä leikkauttamassa. Pituutta en saanut kasvatettua kun aina piti leikata kuivat ja huonot pois. Oli muuten kampaajien suositus että käytän näitä silikonituotteita.
Kiitos curly girl huuman ja vihdoinkin löysin mun luonnonkiharalle hiukselle kaikki shampoot ja hoito-aineet ja maskit jotka todellakin toimii. Hurahdin ihan täysin tähän metodiin 2019 ja taisin jaksaa sitä 1.5vuotta putkeen kaikkine geeleineen jne. Silloin oli ihanat kiharat ja hiukset kasvoivat pituutta kun rupesin itse latvat leikkaamaan koska tuli pandemia. Sitten laiskistuin ja enää on käytössä vaan metodiin sopivat shampoot, hoitarit ja maskit, jotka toimii mulle. Hiukseni ovat pitkät, ravitut ja mitä parhaimmassa kunnossa ikinä ja ikääkin mulla jo yli 40v :) Koska hiuksissa on nyt pituutta hyvin, ne eivät sen vuoksi ole kovin kiharaiset, just ehkä beach wave tyyliset.
Täällä myös yksi tyytyväinen. Aina hiukset sojotti johonkin suuntaan. Hurahdin metodiin 4-5 vuotta sitten. Metodin avulla sain ekaa kertaa ikinä hiukset kasvamaan, kun me ovat niin hyvässä kunnossa. Nykyään menen yli siitä, mistä aita matalin, mutta tyytyväinen kainaloihin asti yltävässä surffitukassani.
n56
Kesti vähän aikaa, että sain toimimaan. Mun päänahka on herkkä ja kutiseva, käytän hiuspohjaa hoitavaa shampoota. Kyn mulla oli pitkä tukka käytin geeliä, nyt lyhyempään muotovaahtoa.
Mulla on eri kiharatyyppejä, ohimoilla korkkiruuveilla ja takaa pään päällä vain hiukan laineella.
Normalista saa ihan ok kiharan tukan tuotteita.
En saanut toimimaan. Useaan otteeseen yritin mutta en koskaan löytänyt sopivaa aineita jolla olisin saanut kiharan nousemaan tyvestä saakka ja castin rikkoontumaan niin ettei kihara lässähdä. Ehkä mulla ei vaan ollut riittävän luonnonkihara hius metodiin tai en löytänyt sopivia aineita tai sitten vain kyllästyin liian nopeasti. Hiukset kyllä kihartuivat mutta ei niin kuin olisin toivonut.