Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly girl - oletteko saaneet toimimaan?

Vierailija
19.07.2024 |

Kysymys henkilöille, joilla selkeästi luonnonkihara hiustyyppi (ei suorat tai vain pikkuisen laineikkaat tai taipuisat hiukset). Oletteko onnistuneet saamaan hyvännäköiset hiukset curly girl -menetelmällä? Minulla hiukset ovat kyllä aiempaa pehmeämmät, mutta näyttävät kuivina jotenkin epäsiisteiltä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? Onko tarkoitus saada kiharat hiukset suoraksi vai suorat hiukset kiharaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämäkin hullutus.

Vierailija
4/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höö. Tuossa villityksessä annettiin ymmärtää, että vähänkin laineikkaasta hiuksesta tulee kihara metodilla.

Veli sanoi mulle, ettei mun suurinpiirtein suorasta tukasta tulee kiharaa tuolla kun mietin tota. 

Ja eikö siinä lähmitä jotain hoito-ainetta tukkaan ja rutistella se sinne? Ja jätetä kampaamatta. 

En ymmärrä tätä juttua, että kiharaa tukkaa ei saa kammata. Jos tekee kiharat leteillä niin kyllä olen kammannut auki. 

Vierailija
5/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on? Onko tarkoitus saada kiharat hiukset suoraksi vai suorat hiukset kiharaksi?

Luonnostaan kiharat hiukset tarkoitus saada hyvännäköisiksi kihariksi. Koska luonnonkiharat hiukset ovat yleensä pörröisiä ja hyvin kuivia... Siksi moni suoristelee niitä. Itse olen pitänyt hiuksia kiinni sekanutturalla parikymmentä vuotta, kun en osaa laittaa näitä hyvännäköisiksi. 

Vierailija
6/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höö. Tuossa villityksessä annettiin ymmärtää, että vähänkin laineikkaasta hiuksesta tulee kihara metodilla.

Veli sanoi mulle, ettei mun suurinpiirtein suorasta tukasta tulee kiharaa tuolla kun mietin tota. 

Ja eikö siinä lähmitä jotain hoito-ainetta tukkaan ja rutistella se sinne? Ja jätetä kampaamatta. 

En ymmärrä tätä juttua, että kiharaa tukkaa ei saa kammata. Jos tekee kiharat leteillä niin kyllä olen kammannut auki. 

Kokeilepa joskus tehdä foliokiharat ja kampaa ne auki, niin tiedät miksi ei.

Vierailija
7/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa harjata. Afrokampa ok. Harjaamalla tulee pöheikkö.

Vierailija
8/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity fb:n curly girl ryhmään. Sieltä saa neuvot. 

yleensä kihara on liian kuiva. Metodissa kosteutetaan kuivaa hiusta. Jos taas hius on liian veltto, niin se tarvitsee proteiinia.

curlu girlistä voi tehdä taidetta, tai sitten voi oikoa mutkat suoriksi. 

Vierailija
9/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoratukkaiset ovat erikseen, hius käyttäytyy ihan eri tavalla. Siksi suuntasinkin kysymyksen niille, joilla on kihara tukka, ei suora tai laineikas. Tarkennuksena, että tselläni on kiharatyyppiä 2c JA 3c, ja siis aina. Mutta hoitamattomana se ob tosi pörröinen ja huonon näköinen. Ja hoidettuna jotenkin ärsyttävän näköinen. Ap

Vierailija
10/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoratukkaiset ovat erikseen, hius käyttäytyy ihan eri tavalla. Siksi suuntasinkin kysymyksen niille, joilla on kihara tukka, ei suora tai laineikas. Tarkennuksena, että tselläni on kiharatyyppiä 2c JA 3c, ja siis aina. Mutta hoitamattomana se ob tosi pörröinen ja huonon näköinen. Ja hoidettuna jotenkin ärsyttävän näköinen. Ap

minulla sama hius. Vuoden verran meni, ennen kuin sain metodin toimimaan. Tärkeintä oli oppia, mikä sopii juuri minun hiuksilleni, mitkä on juuri oikeat hoitoaineet jne. Alkuun minulla oli 20 purnukkaa ja seurasin kaikkia fb-ryhmän vinkkejä. Lopulta olen päätynyt muutamaan minulle sopivaan luottotuotteeseen. 

Vierailija
11/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut piikkisuorat ja hankalasti muotoiltavat hiukset, mutta tytär innosti silloin vuosia sitten kokeilemaan tämän menetelmän tuotteita. En tehnyt mitään t-paita-kääröjä tukkaan pesun jälkeen, vaan ihan pyyhkeellä vaan, pidin kosteana, ja pesin joillain suositelluilla aineilla. Mitään geelipuristeluja en tehnyt.

Toden totta, en minä mitään kiharapilveä saanut (en odottanutkaan) mutta ensimmäistä kertaa elämässäni hiukseni olivat taipuisat ja jopa hiukan kihartuivat itsekseen.

Kyllä siinä jotain perää on pakko olla, mutta aika harva sillä ilmeisesti todella hyvännäköiset kiharat saa.

Vierailija
12/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaiset kiharat ja kyllä toimii, kun löytää itselle oikeat tuotteet. Itse en laita geeliä tai muotovaahtoa. Jätettävä hoitoaine pitää kiharat koossa.

Vierailija
13/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se yleisin harhaluulo, kun haluttiin ymmärtää homma väärin..

Vierailija
14/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlaiset kiharat ja kyllä toimii, kun löytää itselle oikeat tuotteet. Itse en laita geeliä tai muotovaahtoa. Jätettävä hoitoaine pitää kiharat koossa.

juuri näin. Minä en taas ymmärrä yhtään jätettävien hoitoaineiden hehkutusta. Minulle ne on yhtä tyhjän kanssa. Muotovaahtoa en minäkään käytä, mutta sumilayin geeli-tyyppinen tuote toimii parhaiten. Se ei ole oikeastaan geeli, vaikka sellaiseksi kutsutaan.

Vierailija
15/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sxxtana on curly girl -menetelmä?

Vierailija
16/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki sekaisin. Laittakaa netti kiinni ja eläkää 3 viikkoa oikeaa elämää.

Vierailija
17/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minulla sama hius. Vuoden verran meni, ennen kuin sain metodin toimimaan. Tärkeintä oli oppia, mikä sopii juuri minun hiuksilleni, mitkä on juuri oikeat hoitoaineet jne. Alkuun minulla oli 20 purnukkaa ja seurasin kaikkia fb-ryhmän vinkkejä. Lopulta olen päätynyt muutamaan minulle sopivaan luottotuotteeseen."

Mitä tuotteita käytät?

Vierailija
18/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity fb:n curly girl ryhmään. Sieltä saa neuvot. 

yleensä kihara on liian kuiva. Metodissa kosteutetaan kuivaa hiusta. Jos taas hius on liian veltto, niin se tarvitsee proteiinia.

curlu girlistä voi tehdä taidetta, tai sitten voi oikoa mutkat suoriksi. 

Miten hius "saa proteiinia"? Hius on kuollutta ainetta! Miksi sille tuputetaan kofeiinia, vitamiineja ja ties mitä milloinkin?

Vierailija
19/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharien hiuksien laitto on taitolaji, kutsuu sitä millä nimellä haluaa. 😁

Shampoo hiuspohjan mukaan, itse käytän volyymia tuovaa kun on rasvoittuva hiuspohja.

Luonnonkihara on yleensä kuiva, joten käytän pelkkiä tehokosteuttavia hiusnaamiota, tavan hoitoaineet ovat liian keveitä. Kerran viikkoon vielä Olaplex-hoitoaineen, pesen siis kahdesti viikossa.

Pesun jälkeen suihkeena vielä kosteuttava hoitoaine suihkeena. Sitten muotoilutuote, sopivan löytäminen on taidelaji. 😁 Muotovaahdot mielestäni liian koppuroittavia, samoin suurin osa geeneistä. Toimivammat omaan päähän ovat joko seerumeja tai sitten pehmeitä geelejä.

Sanoisin että kuuntele ja perehdy ohjeisiin, mutta sovella sen mukaan mikä toimii sinulla.

Vierailija
20/40 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sxxtana on curly girl -menetelmä?

Menetelmä, jossa ei käytetä silikonia, eikä kuivattavia tuotteita. Tavoitteena on hoitaa hius terveeksi. Sitten siihen on lisätty monta kikkaskonstia, joista pitää valita itselleen sopivat, jotta hius joko kihartuu tai laineilee nätisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi