Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen sinä olet ja minkälainen puolisosi on?

Vierailija
19.07.2024 |

Oletko neuroottinen ja kaikkea stressaava ja pelkäävä ja puolisosi sinun vastakohta? Ainakin itse tunnistan tällaista. Stressaan todella monta asiaa ja kun kysyn puolisolta, että pitäiskö tehdä näin ettei tapahdu näin (kauhuskenaario), niin puoliso kuittaa sen vain ei-sanalla ja perään "unohda" tai "lopeta". Sitten rauhoitun. Samalla tuo piirre ärsyttää, koska tuntuu ettei ota koskaan tosissaan, mutta samalla tarvitsen tällaista rauhoittavan, joskin usein ylimielisen kuittauksen. Varmaan raskasta hänellekin aina olla se joka ei pelkää asioita. Mutta minkä itselle voi. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoa ei ole, mutta itse olen itsenäinen ja määrätietoinen, tiedän mitä tahdon. Olen lujaluonteinen mutta en joustamaton.

Olen joutunut lapsessta asti oppimaan huolehtimaan itsestäni, ja vaikka se hyvin raskasta olikin, olen nyt ihan hyvillänikin siitä että sen koulun läpi kävin.  Pärjään omillani ja olen rakentanut omilla avuillani itselleni hyvän elämän. 

Olisin yhtä hyvin voinut joutua katuojaan, mutta lujalla tahdolla olen itseni elämässä eteenpäin luovinut.

En ole nenästä vedettävä enkä luota kovin helposti kehen tahansa.  Luottamukseni on ansaittava. Näytettävä että on sen arvoinen.  En kuitenkaan ole kova, päin vastoin. Herkkää sisintäni suojaan sillä, että pidän huolen etttei ylitseni päästä kävelemään.  Minulla on nyvin tarkat tuntosarvet ja vaistoan hyvin pian ihmisestä onko hän aito vai ei.  Senkin olen oppinut jo lapsena.

Rankat elämänkokemukset eivät aina suinkaan ole huono asia. Ne voivat kasvattaa ihmistä paljon, vaikka lapsi ja nuori kaltoinkohdeltuna voi myös kasvaa aikuiseksi liian nopeasti.  Niin kai minulle kävi.  

Olen siis nainen, elän sinkkuna.  Lapsia en halua mutta oikeudenmukainen olen enkä siedä sitä että lapsia vahingoitetaan tai kaltoinkohdellaan. tiedän itse mitä se on, enkä koskaan voi hyväksyä sitä.  Ylipäätään heikompien ja erilaisten kimppuun käyminen nostaa minussa vihaa, ja olen valmis puolustamaan heitä. Vain itse heikot ja mitättömät käyvät heikomman kimppuun.

En halua parisuhdetta koska olen oppinut elämään omillani. En osaa enkä pysty enkä halua jakamaa elintilaani kenekään kanssa. Minulla on pari hyvin läheistä ystävää sekä useampia tuttavia ja kavereita mukaan luettuna työkaverti.  En ole yksin nurkassankyhjöttäjä enkä kaikki pois luotani työntävä töykeä  ihmisvihaaja. En vain halua jakaa elämääni, se on minun ja vain minun. Minulla on oma yksityinen reviirini ja haluan sen pitää.

Vierailija
2/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota samaa, olen se hermoheikko ja mieheni on aika tyyni kaikesta ja aina rauhoittelee. Joskus käy häntä sääliksi, mutta onneksi en ole ihan kamala ihminen muuten, vain arka ja pelokas. Mutta hän ottaa kyllä aina pelkkoni ja huoleni tosissaan, ei vaan sano että lopeta nyt. Hän on aina sanonut että kannustaa ja uskoo minua kaikessa 100%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap läheisriippuvainen tai toipuva sellainen?

Vierailija
4/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on aika ankara lähinnä itselleen ja varautunut ihmisiin, joita ei tunne. Tutussa piirissä hän nauttii keskipisteenä olemisesta.

Minä olen välitön ja elämänmyönteinen, vaikkakin analyyttinen ja seuraileva eli en pidä keskipisteenä olemisesta vaan lähinnä tuumailen.

Yhdessä olemme aina löytäneet jonkin sisäisen lapsenomaisuuden arkea keventämään. 

Vierailija
5/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen harvoin sopii millään tavalla vanhemman rooliin.

Vierailija
6/7 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen harvoin sopii millään tavalla vanhemman rooliin.

Sen takia ollaankin lapsettomia. Ap

Vierailija
7/7 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on mitä viisain ja minä Rakastan ja kunnioitan häntä joka päivä hiukan enemmän