Miksi jotkut haluavat häävalssikseen Rakkaus on lumivalkoinen?
Ns. häävalssikseen eli kappaleeksi jonka hääpari tanssii yksin. Sehän kertoo erosta tai vielä pahemman tulkinnan mukaan itsemurhasta.
Kommentit (126)
I Will Always Love You on kanssa jostain syystä suosittu hääbiisi.
En tiiä, meillä oli Häämuistojen valssi, olimme silloin 18 ja 20v
Yksi hämmentävän monen parin hämmentävä valinta on (ainakin aikoinaan) ollut The Policen Every Breath You Take.
Tallulah on kans aika hämmentävä valinta.
Hallelujah on vielä pahempi. Jopa jenkit valitsevat sen usein.
Minä ottaisin Vuorenpeikkojen tanssin
Jossain vaiheessa kuulemma Adelen Someone Like You oli suosittu biisi brittien häissä.
Joku yön jätkistähän sanoi haastattelussa, että kappale Satukirjan sankari kirjoitettiin tarkoituksella valssitahtiin, että olisi häihin tarjota jotain sopivampaakin kuin biisi, jonka vikassa säkeistössä päähenkilö lopettaa itsensä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin Vuorenpeikkojen tanssin
Tuo onkin upea kappale. Yksi parhaista Edward Griegin sävellyksistä.
Luulin sen kertovan perhe-elämästä ja että laulaja on äiti tai isä, joka on tuskastunut lapseensa ja huomaa, että voi rakastaa lastaan puhtaasti vain pienen hetken, koska yleensä lapsi ja perhe ovat sellainen pettymys.
En ole ymmärtänyt tuon laulun tunne- ja ajatusmaailmaa siis koskaan.
En valitsisi häihin sitä enkä oikein muuallekaan paitsi johonkin angstiseen elokuvaan tai sarjaan.
Ihmisillä on yllättävän huono ymmärrys asioiden todellisista merkityksistä. Tilannetaju ja ns. rivien välistä lukeminen ovat kadonneet tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hämmentävän monen parin hämmentävä valinta on (ainakin aikoinaan) ollut The Policen Every Breath You Take.
Kyllä, stalkkeribiisi. Viimeksi viime viikolla reissussa ollessani kuulin, kun latvialainen yhtye soitti sen ex tempore kaverilleen, joka oli ehkä mennyt naimisiin tai kihloihin. En ainakaan kuullut, että rakastunut pari olisi sen valinnut.
Kielon jäähyväiset -valssin valintaa häävalssiksi on ihmetelty vuosikymmeniä, koska se on niin surumielinen.
"Kun taivas ja maa
Kesän tuoksuja on tulvillaan
Unohdan silloin mä sen
Pian kuolohon käyn kalveten"
Minusta valssi kyllä sopii sellaiselle pariskunnalle, jonka elämänfilosofia on olla rehellinen sen edessä, että kaikki, kaikki kauniskin, tässä ajallisessa elämässä on ohimenevää. Kuolema tulee kerran erottamaan meidät, mutta juuri nyt juhlimme yhteisen elämän alkua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eppujen Murheellisten laulujen maa sopisi WT häihin.
Kastehelmi ja lumikukka on yksi, mitä olen ihmetellyt. Kuvaahan se tietysti monia avioliittoja käytännössä, mutta silti...
Kaunis on lumikukka ikkunassa
Sen lehdet kylmästi hohtaa
Kauneutes tyttö minä unhoitan
kun jäätävän katseesi kohtaan
Meillä oli Akselin ja Elinan häävalssi.
Suuri osa ihmisistä ei kuuntele laulujen sanoja kovin hyvin. Tämä näkyy muun muassa tässä, sekä lukuisien satiiribiisien uppoamisesta täysillä.
Eilen uusitussa rock suomi dokkarissa ylellä ismo alanko kertoi, että hän teki suomi putos puusta biisin kertomaan kulttuurin muutoksesta, mutta hänelle on tultu kiittelemään, että hienosti kuvattu lamaa biisissä. Että näin.
Tiedän kaksi paria jotka valitsivat sen kun menivät naimisiin 2000-luvulla.