Saatko/saitko vanhemmiltasi paljon perintöä?
Itelle luvassa vain laho talo keskellä hevonkuusta.
Kommentit (77)
Kuka saa enemmään, kuka vähemmän. Se mitä juuri minä olen saanut, ei kuulu muille.
Saimme n. 28 000 € per lurjus, meitä on neljä sisarusta. Ihan hyvä näin velattomassa omistusasunnossa edullisesti elävän eläkeläisen vararahastoksi. Lapsilleni en tiedä jääkö mitään, voi olla, että myyn tämän asuntoni ja asun loppuelämäni vuokralla. Lapset on kuitenkin jo kahdesti perineet, ensin isänsä (emme olleet enää naimisissa) ja sitten varakkailta isovanhemmiltaan isänsä osuuden, heitä on kaksi, joten ihan hyvän potin ovat saaneet. Molemmilla jo velattomat talot ja tavarat kun appivanhempani ennen kuolemaansa aina pitivät lapseni käyttövaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Sain kymppitonnin rahaa, melkein 20 vuotta sitten jo.
Sama, mutta vanhemmat tyhjäsivät tilinsä meille lähes kokonaan ennen kuolemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Isä on "harrastuksena" ostanut taloja, metsätiloja, kerrostalo- ja rivitaloasuntoja pitkin Suomea. Laittanut niitä vuokralle. Kukaan muu ei edes tiedä missä kaikkialla niitä sijaitsee.
Tulee olemaan hirveä vaiva selvittää niitä aikanaan. Missä ne on? Kuka niissä asuu?
Niin ja on sitä muutakin omaisuutta selvitettävänä...
Kyllä verottaja tietää, joten asiat kyllä selviävät.
Molemmat vanhempani kuolivat vuoden sisällä, kun olin itse 59-vuotias. Pääkaupunkiseudulla olevan asunnon myynnin jälkeen perintöä jäi käteen 300 000 euroa. Jäin perinnön turvin pois raskaaksi käyneestä työelämästä.
Sain aika paljon ja äidin perintö meni veljeni kanssa puoliksi mutta siitä riittää niin ettei töihin tarttis mennä. Olen kuitenkin ollut töissä. Äidillä oli talo mutta myimme sen koska se oli liian isokin ja en halunnut muuttaa toiselle paikkakunnalle. Ostin sitten tälläisen rintamamies talon, eliöitä on 60 vähemmän kun äidin talossa. Isämme antoi kesämökkinsä meille myös koska ei jaksa sitä hoitaa ja on jo 83 vuotias. Tein siihen remontin ja hoidetaan sitä veljeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia lukijoita, kun perinnöttömiä kompataan ja perintöäsaavia alapeukutetaan. 🤑
Koska perus av-palstalaisen viestit ovat valhetta.
Minäkin tulen perimään piakkoin 3.4 miljoonaa käteisenä, 35 Lamborginia, kokonaisen linnan Italiasta ja kullasta veistetyn kymmenmetrisen peniksen.
Vierailija kirjoitti:
Isä on "harrastuksena" ostanut taloja, metsätiloja, kerrostalo- ja rivitaloasuntoja pitkin Suomea. Laittanut niitä vuokralle. Kukaan muu ei edes tiedä missä kaikkialla niitä sijaitsee.
Tulee olemaan hirveä vaiva selvittää niitä aikanaan. Missä ne on? Kuka niissä asuu?
Pyydä isääsi kirjaamaan kaikki omaisuus ylös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia lukijoita, kun perinnöttömiä kompataan ja perintöäsaavia alapeukutetaan. 🤑
Minäkin tulen perimään piakkoin 3.4 miljoonaa käteisenä, 35 Lamborginia, kokonaisen linnan Italiasta ja kullasta veistetyn kymmenmetrisen peniksen.
Mennäänkö naimisiin ilman avioehtoa? 😍
Sain isältä ennakkoon 230000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä isääsi kirjaamaan kaikki omaisuus ylös
Olisikin niin helppoa...
Ihan mukavasti. Niin että olen voinut downshiftata nelikymppisestä ja viiskymppisenä jättäytyä kokonaan odottamaan eläkepäiviä.
Hyväpalkkainen, nyt jo eläkeläinen isäni kehuskelee kuinka paljon on säästössä. Mikä on käsittämättömän vähän verrattuna tuloihin. Todennäköisesti ehtii siis tuhlata säästönsä kaikkeen statusrojuun josta ei kuitenkaan huolehdi asiallisesti, esim. antaa rakennusten homehtua, tuhoaa autot ajamalla päin helvettiä, ostamalla kaiken mitä myyjä suosittelee, jne. Omatpahan on rahansa, mutta voisi lakata kehuskelemasta, kun saman verran palkkaa saaneilla on yleensä paljon enemmän rahaa.
Mitään ei ole tulossa. Sen verran vähä-älyisiä on ettei koko elämänaikan ole laskutaitoa tullut opittua.
Empä jaksa siellä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nro 43, minulla ei ole kyllä mitään tarvetta valehdella, mitä siitä hyötyisin?
300 euroa. Tilulilu. Tosin täytyy kiittää äitiä siinä, että hän jakoi rahaa käteisenä eläessään. Pikkuhiljaa, mutta sen verran paljon, että kertasummana olisi verottaja vienyt välistä.
Toinen vanhemmista kuoli varattomana, toinen testamenttasi kaiken yhdelle sisarukselle vaikka ensin lupasi jättää minullekin.
Ahdistaa kun kaverit saavat satojen tuhansien eurojen perintöjä tai saavat menestyviä perheyrityksiä. Itse en saa mitään tai joudun vaatimaan lakiosan eli saan vain puolet siitä, mitä olisin muuten saanut. Se saattaa taas aiheuttaa välien katkeamisen jos perinnön saaja ei sitä halua.
Lapsettomilla sukulaisilla on kyllä metsää ja omaisuutta sadoilla tuhansilla euroilla yms mutta ne on tiettävästi testamentattu johonkin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennäänkö naimisiin ilman avioehtoa? 😍
Mennään vaan!
Testamentissa tosin avio-oikeuden poissulkeva pykälä, mutta ei kai haittaa? Pus pus
Ja leveilijöistä ei pidä kukaan.