Saatko/saitko vanhemmiltasi paljon perintöä?
Itelle luvassa vain laho talo keskellä hevonkuusta.
Kommentit (77)
Sain 90-luvulla 10 000 markkaa perintöä. Muuta en ole saanut, enkä tule saamaankaan.
Kateellisia lukijoita, kun perinnöttömiä kompataan ja perintöäsaavia alapeukutetaan. 🤑
Monet kuolee: työkkäri korvaus tai velkaa tyylillä.Sekin maksaa kun vie kaatopaikalle tavaraa ja verot sekä sen hetken kulut vuokrat sähkö hautauskulut kuljetukset.Siivous.Velat vähennetään kuolleen varoista ja jos on jotain myytävää vaikka auto.Kiinteistövero.MONIKAAN ei ajattele että kiinteistövero autovero ja vakuutukset.Jätemaksut, tiemaksut.Vaikka olisi oma osake on yhtiövastikkeet vero sähkö vesi ja velat siitä.Perintö vero on siksi kauhea koska on näitä muita maksuja kuluja heti näin paljon.Sitten sairaalamaksu ja tuhkaus.Muisto risti tai kivi.Sairaala maksu riippuu siitä kauanko on siellä ja ambulanssi kuljetus sitten hautauskuljetus maksaa.
Ei mitään hajua paljonko vanhemmillani on omaisuutta 😂
En ole mikään kyylääjä korppikotka.
Tuttavan äiti jakoi jo eläessä ja puolison kuollessa osan siitä ettei paljonkaan jäänyt.Myös toisen tuttavan äidin kuollessa ei jäänyt kuin velkaa.Vanhat huonekalut.Parisuhteessa kannattaa maksaa vuokrat puoliksi niin jää hyvä mieli ettei toinen huijaa toista.
Biologinen isä kuoli kun olin lapsi. Kävi ilmi että hän ei todellisuudessa omistanutkaan yhtään mitään. Äitini omistaa asunnon ja kesämökin.
Yhdelle tutulle kävi niin että peri maatilan.Mutta sepä olikin kiinnitetty moniin lainoihin pankkiin.Velkoihin.Muuta ei jäänyt myynnistä kuin auto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän
- Omakotitalo Helsingissä
- Kesämökki Espanjassa
- purjevene
- osakesalkku
- maatila Jyväskylässä
- metsästysmaja Ivalossa
- pari autoa ja moottoripyörää
- lomaosake Kreikassa
Nuo on äkkiä tuhlattu, kun on vain tahtoa ja taitoa. 👍
Ennakkoon olen saanut noin 1,3 miljoonaa. Perintönä tulee vielä pari miljoonaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
En. Lahoja taloja on kyllä paljon ympäri Suomea ja eivät mene koskaan kaupaksi. Ei edes maapohja kiinnosta ketään, kun pitäisi se umpihomeinen mörskä purkaa ja purku maksaa enemmän kun se tontti. Kyllä perinnöistä on vain pelkkää riesaa.
Itse olen päättänyt kieltäytyä perinnöstä. Muuttotappiopaikkakunnalla iso vanha rempattava talo, joka on täynnä tavaraa useammalta vuosikymmeneltä. Ja vanhemmat hamstraavat lisää. Tavaroilla on kuulemma myyntiarvoa. Voin sanoa, että ei muuten ole! Tuo on vaan vanhempien ihmisten tekosyy sille, että omasta turhasta roinasta ei pystytä luopumaan ja vastuu roinasta siirretään perillisille.
Ei kiitos!
Kiinteistön, jonka arvo noin 200 000€
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistön, jonka arvo noin 200 000€
Itse olen köyhä kuin kirkon rotta, ehkä lapset saisi hautajaiset maksettua, kun velat maksettu 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Lahoja taloja on kyllä paljon ympäri Suomea ja eivät mene koskaan kaupaksi. Ei edes maapohja kiinnosta ketään, kun pitäisi se umpihomeinen mörskä purkaa ja purku maksaa enemmän kun se tontti. Kyllä perinnöistä on vain pelkkää riesaa.
Itse olen päättänyt kieltäytyä perinnöstä. Muuttotappiopaikkakunnalla iso vanha rempattava talo, joka on täynnä tavaraa useammalta vuosikymmeneltä. Ja vanhemmat hamstraavat lisää. Tavaroilla on kuulemma myyntiarvoa. Voin sanoa, että ei muuten ole! Tuo on vaan vanhempien ihmisten tekosyy sille, että omasta turhasta roinasta ei pystytä luopumaan ja vastuu roinasta siirretään perillisille.
Ei kiitos!
Minun isovanhempani olivat sota-ajan ihmisiä ja kärsineet aikoinaan puutetta. Niinpä sitten hamstasivat kaikkea koko elinaikansa. Kun mummo kuoli, piti tilata jätelava pihalle, että sain talon tyhjennettyä. Vintillä oli esimerkiksi kaksi muovikassillista pestyjä margariinirasioita ilmeisesti marjoja varten.
Osuuden tuottamattomasta metsätilasta. Ennakkoon sain pimeästi n.20 ke.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän
- Omakotitalo Helsingissä
- Kesämökki Espanjassa
- purjevene
- osakesalkku
- maatila Jyväskylässä
- metsästysmaja Ivalossa
- pari autoa ja moottoripyörää
- lomaosake Kreikassa
Kuvitteletko olevasi jotenkin vitsikäs? Et ole, päinvastoin, et vaikuta ihmiseltä jonka tahtoisin tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia lukijoita, kun perinnöttömiä kompataan ja perintöäsaavia alapeukutetaan. 🤑
Sellaista se on. Ei ketään varmaan vituta saada hyvää perintöä. Sitä kohtaan voi tuntea myötätuntoa, joka saa pelkkää pas kaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni erittäin hyvin kaupaksi 1956 valmistunut nk. rintsikka (se on väärä nimitys, näillä ei ole mitään tekemistä rintamalla olleiden talojen kanssa), tilaa talossa on noin 98 m2 kolmessa kerroksessa, pesutilat kellarissa. Muutoin persukuntoinen, pesutilat oli vakuutusyhtiön valvonnassa ja laskuun rempattu vesivahingon jälkeen. Pienen kaupungin keskustaan alle kilsa ja iso komea tontti. Rahaakin saatii ihan mukavasti.
Isä 0€, äiti 18.000€. eli eipä noilla varmaan kehua voi?
Isä on "harrastuksena" ostanut taloja, metsätiloja, kerrostalo- ja rivitaloasuntoja pitkin Suomea. Laittanut niitä vuokralle. Kukaan muu ei edes tiedä missä kaikkialla niitä sijaitsee.
Tulee olemaan hirveä vaiva selvittää niitä aikanaan. Missä ne on? Kuka niissä asuu?
Niin ja on sitä muutakin omaisuutta selvitettävänä...
Noin 400k mutta en tarvitse niitä, joten kaksi aikuista lastani tulee perimään ne.