Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaurio on aivoissa niillä autoilijoilla, jotka eivät saa ajonopeutta pysymään tasaisena??

Vierailija
19.07.2024 |

Ymmärrän sen, että ihan täsmälleen tasaista vauhtia ei voi ajaa, jos ei ole vakionopeudensäädintä, mutta kahdeksankympin alueella vaihtelu välillä 50-90 km/h on jo vähän liikaa.

Eilen jouduin ajamaan tällaisen seilaajan perässä pitkän matkaa. Ohittaa ei voi, koska vauhti voi yhtäkkiä noustakin sinne yhdeksäänkymppiin.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiljennän omaa vauhtia silloin jos takapuskurissa roikkuu joku auto, jos auto ei mene ohi vaan jatkaa perässä roikkumista niin silloin oma ajonopeuteni alkaa seilaamaan. Takana olija jos pitää riittävän turvavälin niin silloin ajan tasaista vauhtia.

Vierailija
42/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on inva-auto ja epämuodostunut käteni lipsahtaa aina välillä käsikaasulta pois.

Sori siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä että puskurissa on aina kiinni jokin BMW/Volvo/Audi/pakettiauto kuski joka saa liikenteen nopeudet sotkettua rattiraivollaan...

Vierailija
44/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ohittaminen oo vaikeeta, jos viittäkymppiä köröttelee.

Vierailija
45/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lehmän joka pelkää vakionopeussäädintä. Ammuu!

Vierailija
46/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin kaasuvaijeri jumittaa, sori siitä...

Entäs autolla ?

Vierailija
47/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hiljennän omaa vauhtia silloin jos takapuskurissa roikkuu joku auto, jos auto ei mene ohi vaan jatkaa perässä roikkumista niin silloin oma ajonopeuteni alkaa seilaamaan. Takana olija jos pitää riittävän turvavälin niin silloin ajan tasaista vauhtia.

Näinhän se on. Jos joku takana tuleva ei älyä påitää riittävää turvaväliä niin sillon on pakko hiljentää vauhtia erityisesti rsiteysalueille sun muihin vaaranpaikoihin tullessa, että turvamarginaalit pysyvät kohtuullisina.  

Vierailija
48/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä lähde sitten ollenkaan ajamaan enää, jos on noin vaikeaa. 

Vierailija
49/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

johtuu siitä että puskurissa on aina kiinni jokin BMW/Volvo/Audi/pakettiauto kuski joka saa liikenteen nopeudet sotkettua rattiraivollaan...

Siinä onneton luusri taas valittaa. Vai oletko nainen ratissa??

Vierailija
50/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiiliksen mukaan ajetaan, muut menkööt ohi jos eivät kestä perässä.

PS. vakionopeussäädintä ikinä käytä, vihaan koko vehjettä, se vie hallinnan tunteen ja alkaa pelottamaan ajaa, suorastaan paniikki meinaa iskeä. Pari kertaa olen kokeillut ja todennut että se on turhin ja vaarallisin varuste mitä autoon on keksitty.

Osta auto, jossa on mukautuva vakkari niin turvaväli pysyy aina samana (max. nopeus, johon vakkarin säädit) edellä ajavaan. Kun vielä säädät välin pisimmälle niin et roiku edellä ajavan perässä.

Vierailija
51/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 km/h, 80 alueella. Ohitus kestää kaksi sekuntia. Seuraava ongelma.

50 km/h nopeus on ylämäessä, risteysalueella tai mutkassa. Pitkällä suoralla taas päästellään reilummin ja ajetaan 90 km/h.

Mulla ei ole mitään ongelmaa hiljaa ajavien kanssa, kunhan ajavat sitä tasaista hidasta vauhtia ja ovat jollain tavalla ennakoitavissa.

Ap

Turhankin varovaiselta kuskiltahan tuommoinen vaikuttaa. Jos hiljentää reilusti jokaiseen potentiaaliseen vaaran paikkaan.

Ei pitäisi olla hirveän hankala ennakoida etenkin. Jos ajat itsellesi tutulla tien pätkällä.

Miksi etenkin-sanan jälkeen on piste ?

Vierailija
52/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestää kauemmin.

Vierailija
53/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin, että turvaväliä ylläpitääkseni olen höllännyt kaasulta, mutta yhtäkkiä nopeus onkin sitten tippunut 80->60km/h ja sitten pitää kiriä taas. 

Vierailija
54/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat niiin raivostuttavia kuljettajia. Itse tykkään ajaa tasaista vauhtia, joten sellaisen kaasua pumppaavan takana on todella vaikea ajaa. Ja todellakin, sitten kun lähtee ohittamaan, niin yhtäkkiä painaakin tallan pohjaan ja vaarantaa koko liikenteen, kun ei suostu päästämään ohi. 

Varsinkin kun turvaväli siihen hipsuttelijaan on viisi metriä.

Vierailija
55/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on joko vanhuksia tai nuorempia somettajia. Jengihän myös seilaa kaistalta melkein toiselle tuon somettamisen takia. Eilen meinasi lähitien sillalla ajaa sellainen iso maasturivolvo päin. Olin että tässäkö tämä nyt oli, sen verran päin se tuli. Oikaisi siinä vähän ennen ja katsoin, niin sellainen 30v+ nainenhan se siellä naama kiinni kännykässä. 

Vierailija
56/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä lähde sitten ollenkaan ajamaan enää, jos on noin vaikeaa. 

Äläpä itse lähde ajamaan enää jos liikennesäännöt ja turvavälin pitäminen on sinulle niin vaikeaa. Jos joku ajaa ihan takapuskurissa kiinni tähtään jokaiseen vesilätäkköön ja käännyn risteyksestä tosi hiljaa pois että varmasti suuttuu enemmän se roikkuja. 

Vierailija
57/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ohitan tollaset, Mersulla pääsee aina ohi. En koskaan roiku kenenkään perässä jonka huomaan ajavan epävarmasti. 

Vierailija
58/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säähän saat sen siitä huolimatta pysyyn tasasena, ku ennakoit ja piät kunnon turvavälit. Vai onks sul joku vaurio?

Vierailija
59/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on joko vanhuksia tai nuorempia somettajia. Jengihän myös seilaa kaistalta melkein toiselle tuon somettamisen takia. Eilen meinasi lähitien sillalla ajaa sellainen iso maasturivolvo päin. Olin että tässäkö tämä nyt oli, sen verran päin se tuli. Oikaisi siinä vähän ennen ja katsoin, niin sellainen 30v+ nainenhan se siellä naama kiinni kännykässä. 

Näitä kyllä riittää nykyään. Ei montaa päivää ole kun tuossa Turun motarillakin joku citymaasturimamma ajeli tablettia ratin päällä pidellen, varmaan suosikkisarja Netflixistä pyörimässä. Tosi kiva kun seilasi kolmen kaistan leveydeltä ja nopeus oli vissiin unohtunut siihen rampilla juuri ja juuri saavutettuun kuuteenkymppiin. Muksut takapenkillä, luulisi että edes niiden turvallisuus kiinnostaa jos ei oma. tai muiden autoilijoiden

Vierailija
60/86 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 km/h nopeus on ylämäessä, risteysalueella tai mutkassa. Pitkällä suoralla taas päästellään reilummin ja ajetaan 90 km/h.

Mulla ei ole mitään ongelmaa hiljaa ajavien kanssa, kunhan ajavat sitä tasaista hidasta vauhtia ja ovat jollain tavalla ennakoitavissa.

Ap

90km/h 80 alueessa on sulle vielä pienempi ongelma.

Se on ihan yhtä iso ongelma, kun juuri niissä paikoissa, joissa olisi mahdollisuus turvallisesti ohittaa, tämä kuljettaja ei päästä ohi. Taidat olla itse juuri tällainen?

Ap

Se että joku ajaa 90 km/h alueella ylinopeutta, on sinulle yhtä suuri ongelma. Jep, sinulla taitaa ylipäätään olla aika paljon ongelmia elämässä. Sinä valitat niistä, minä ratkaisen ne. Siinä kai se meidän suurin ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi