Mikä vaurio on aivoissa niillä autoilijoilla, jotka eivät saa ajonopeutta pysymään tasaisena??
Ymmärrän sen, että ihan täsmälleen tasaista vauhtia ei voi ajaa, jos ei ole vakionopeudensäädintä, mutta kahdeksankympin alueella vaihtelu välillä 50-90 km/h on jo vähän liikaa.
Eilen jouduin ajamaan tällaisen seilaajan perässä pitkän matkaa. Ohittaa ei voi, koska vauhti voi yhtäkkiä noustakin sinne yhdeksäänkymppiin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
"Jossain noista, onnistuu kyllä turvallisesti ja nopeasti kun se toinen ajaa 50 kilsaa tunnissa ja sinä 80. Tiedät itsekin että ylämäkiä on eri pituisia ja näkyvyys vaihtelee. Ennakoi. "
Aina ei olla ajamassa tutuilla reiteillä, joten ennakointi on välillä mahdotonta. Jos en tunne tietä niin en voi lähteä ohittamaan ihan missä tahansa paikassa. Varsinkaan kun oma autoni ei todellakaan kiihdy ylämäkeen eikä muutenkaan kovin ripeästi.
Ap
Kuulostaa sitten siltä että ajoit aivan oikeassa paikassa siinä takana :) Toivottavasti jätit kunnon turvavälin niin nopeammat kuskit pääsi teistä paremmin ohi. Ettei tarvinnut mennä molemmista kerralla. Risteysalueella, ylämäessä tai mutkassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 km/h, 80 alueella. Ohitus kestää kaksi sekuntia. Seuraava ongelma.
50 km/h nopeus on ylämäessä, risteysalueella tai mutkassa. Pitkällä suoralla taas päästellään reilummin ja ajetaan 90 km/h.
Mulla ei ole mitään ongelmaa hiljaa ajavien kanssa, kunhan ajavat sitä tasaista hidasta vauhtia ja ovat jollain tavalla ennakoitavissa.
Ap
90km/h 80 alueessa on sulle vielä pienempi ongelma.
Mulla ainskin on välillä oikeassa jalassa pahoja kouristuksia. Syytä ei oke löydetty tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 km/h, 80 alueella. Ohitus kestää kaksi sekuntia. Seuraava ongelma.
50 km/h nopeus on ylämäessä, risteysalueella tai mutkassa. Pitkällä suoralla taas päästellään reilummin ja ajetaan 90 km/h.
Mulla ei ole mitään ongelmaa hiljaa ajavien kanssa, kunhan ajavat sitä tasaista hidasta vauhtia ja ovat jollain tavalla ennakoitavissa.
Ap
90km/h 80 alueessa on sulle vielä pienempi ongelma.
Se on ihan yhtä iso ongelma, kun juuri niissä paikoissa, joissa olisi mahdollisuus turvallisesti ohittaa, tämä kuljettaja ei päästä ohi. Taidat olla itse juuri tällainen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainskin on välillä oikeassa jalassa pahoja kouristuksia. Syytä ei oke löydetty tutkimuksissa.
Pysy sitten pois liikenteestä, jos et ole ajokuntoinen.
" Toivottavasti jätit kunnon turvavälin ... "
Tässähän se ketjun voittanut vastaus tuli.
Eli riittävän väli ja sopivasti ennakointia niin ei noista kauheasti riesaa ole. Perseessäroikkujille taas pienikin edellä ajavan nopeuden seilaaminen alkaa käydä hermoille, eivätkä yleensä edes tajua että ovat itse vähintään osasyyllisiä - usein jopa se suurempi syyllinen.
Fiiliksen mukaan ajetaan, muut menkööt ohi jos eivät kestä perässä.
PS. vakionopeussäädintä ikinä käytä, vihaan koko vehjettä, se vie hallinnan tunteen ja alkaa pelottamaan ajaa, suorastaan paniikki meinaa iskeä. Pari kertaa olen kokeillut ja todennut että se on turhin ja vaarallisin varuste mitä autoon on keksitty.
Astetta ärsyttävämpiä ovat ne, jotka ajavat tasaista yhdeksääkymppiä riippumatta siitä onko rajoitus 80 vai 100. Kun tällaisesta menee ohi satasen rahoituksella, se on kohta takapuskurissa kiinni 80:n alueella.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun näihin lankoihin ei koskaan vastaa nuo teiden sankarit
Just ajelin mökille tulpan perässä joka ajoi 70 satasen alueella kilometritolkulla. Kas kummaa kun ohituskaista alkoi niin johan löytyi samalla kaasukin, 120 mittarissa en päässyt edes rinnalle :D
Mikä helevetti saa ihmisen käyttymään noin?
Joskus kun pysähtyisi samalle huoltsikalle niin voisi kyseistä tällaisilta kuskeista että mikä homma.
Vierailija kirjoitti:
Eli riittävän väli ja sopivasti ennakointia niin ei noista kauheasti riesaa ole. Perseessäroikkujille taas pienikin edellä ajavan nopeuden seilaaminen alkaa käydä hermoille, eivätkä yleensä edes tajua että ovat itse vähintään osasyyllisiä - usein jopa se suurempi syyllinen.
Totta hitossa pidän turvaväliä noin arvaamattomaan kuljettajaan. Pidän kyllä muutenkin, mutta varsinkin noiden kanssa, joista ei yhtään tiedä mitä keksivät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Just ajelin mökille tulpan perässä joka ajoi 70 satasen alueella kilometritolkulla. Kas kummaa kun ohituskaista alkoi niin johan löytyi samalla kaasukin, 120 mittarissa en päässyt edes rinnalle :D
Tämä on minullekin mysteeri. Ja kun ohituskaista loppuu, jarruvalo vaan vilkkuu kun jarrutetaan seiskakymppiin. Ajaisivat ohituskaistalla viittäkymppiä, niin mahdollisimman moni pääsisi ohi.
Parasta on nämä jotka nussii sitä kaasua aina ohituskaistan alkuun ja sitten kun ohi voisi vihdoin päästä, niin sieltä löytyykin vielä 5 vaihde ja koko ohituskaista ajetaan vähintään 120km/h kunnes se päättyy. 🤯
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan ohita?
Tollo!
Suomessa on paljon maanteitä, joilla ohittaminen on hankalaa. On sulkuviivaa, risteyksiä, vastaantulevaa liikennettä. Sinäkö olet se, joka ohittaa sulkuviivan kohdalla ja vastaantulijat väistää pientareelle?
Vaurio on todennäköisesti peräsuolessa. Uskoisin kyseessä olevan peräsuolen laskeuma.
Vierailija kirjoitti:
"Jossain noista, onnistuu kyllä turvallisesti ja nopeasti kun se toinen ajaa 50 kilsaa tunnissa ja sinä 80. Tiedät itsekin että ylämäkiä on eri pituisia ja näkyvyys vaihtelee. Ennakoi. "
Aina ei olla ajamassa tutuilla reiteillä, joten ennakointi on välillä mahdotonta. Jos en tunne tietä niin en voi lähteä ohittamaan ihan missä tahansa paikassa. Varsinkaan kun oma autoni ei todellakaan kiihdy ylämäkeen eikä muutenkaan kovin ripeästi.
Ap
Laihduta?
Vierailija kirjoitti:
Parasta on nämä jotka nussii sitä kaasua aina ohituskaistan alkuun ja sitten kun ohi voisi vihdoin päästä, niin sieltä löytyykin vielä 5 vaihde ja koko ohituskaista ajetaan vähintään 120km/h kunnes se päättyy. 🤯
En ole vielä kertaakaan ajanut ohituskaistaa ilman että tällainen kuski ei olisi johtanut letkaa. He eliminoivat ohitus kaistojen hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa pidän turvaväliä noin arvaamattomaan kuljettajaan. Pidän kyllä muutenkin, mutta varsinkin noiden kanssa, joista ei yhtään tiedä mitä keksivät.
Ap
Vakkariin tuon jojoilijan keskituntinopeus ja riittävästi välimatkaa niin voit ajaa tasaisella nopeudella kokoajan itse, eikä tarvitse stressata.