Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä yksin asuva! Kuinka monta kertaa syöt 400gramman jauhelihasta?

Vierailija
19.07.2024 |

Miten on?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä syö seitsemän henkeä hyvin, riippuen mitä sen kanssa on

Ei kyllä mitenkään "hyvin". 

Kyllä. Hyvin syöntiin ei lihaa tarvita, paitsi jos ei yhtään osaa kokata. Perheeni on nyt tiistaista saakka syönyt 100% kasvisruokaa eikä kellään nälkä. 

Ruoka on maistunut heille hyvin.

No teillä on sitten noin, mutta itse ainakin kärsin kurnivasta vatsasta pelkällä kasvisruokavaliolla. Sitäkin on tullut kokeiltua. 

Vierailija
62/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 4-6 krt.

usein teen niin että teen 2x100g pihvit hamppariin (ateriaa siis)

ja lopun jaan 100g osiin. Näistä esim pastaan toinen ja siitä pastasta 2 ateriaa. toisesta 100g vaikka keittoa jota syö kolmekin annosta. Tai nachopelti tms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ateriaa tuosta tulee.

Vierailija
64/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan usein 400g nautajauhiksesta ison pihvin ja syön majoneesin ja ketsupin kanssa. Joskus paistan päälle muutaman siivun pekonia ja sulatan vielä juustoa. Tulee hyvä burgeri ilman leipää.

Vierailija
65/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 annosta.

Vierailija
66/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 g per ateria.

Menisi 400 grammaa kerralla, mutta taloudellista ja terveydellisistä syistä täytyy säännöstellä. 

Vierailija
67/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen jauheliha-makaronimössöä, johon tuli 400 grammaa jauhelihaa paistettuna. Söin kaiken eilen.

Vierailija
68/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa

Vierailija
69/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka tekis spagettia, niin varmaan 5-6 annosta.

Vierailija
70/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, mutta tyypillisesti teen ruokaa kahdelle. Laskisin, että 400 g jauhelihapaketista riittää tyypillisesti kahteen ruokaan ja yhteensä neljään annokseen. Toki jos tehdään vaikka hampurilaispihvejä, sitten lihaa on annoksessa enemmän.

Vierailija
71/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa. Ja oon pienikokoinen naisihminen. En syö kauheasti pastaa  perunaa yms. Salaattia vain kylkeen. 

Vierailija
72/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä syö seitsemän henkeä hyvin, riippuen mitä sen kanssa on

Ei kyllä mitenkään "hyvin". 

Kyllä. Hyvin syöntiin ei lihaa tarvita, paitsi jos ei yhtään osaa kokata. Perheeni on nyt tiistaista saakka syönyt 100% kasvisruokaa eikä kellään nälkä. 

Ruoka on maistunut heille hyvin.

No teillä on sitten noin, mutta itse ainakin kärsin kurnivasta vatsasta pelkällä kasvisruokavaliolla. Sitäkin on tullut kokeiltua. 

Vatsan kurniminen saattaa johtua myös  kasvisruokavalion myötä lisääntyneestä kuidun saannista. Ainakin itselläni olen tätä huomannut, kun lisäsin kasvisten osuutta omassa sekaruokavaliossani, ja alkuun ihmettelin asiaa.

Vierailija
73/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin neljästi. Lihaa on enintään 1/4 lautasen sisällöstä. En tosin muista, milloin olisin viimeksi edes ostanut jauhelihaa. Olen normaalipainoinen nainen.

Vierailija
74/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4

Vierailija
75/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla menee. Jos teen lihapullia niin syön kaikki kerralla. Samoin jos esim. makaronilaatikkoa tms. Olen 60 v nainen. Syön myös kerralla litran jäätelöä silloin kun jäätelöä syön.

Vierailija
76/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
77/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jauhelihan kilon pakkauksessa ja jaan sen neljään osaan. 250 g jauhelihaa riittää noin 3 päivän ruokaan. 

Vierailija
78/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön siitä 3 kertaa. Teen lasagnee tai vaikka italian pataa niin 3 ateriaa tulee varmasti kahteen päivään.

Vierailija
79/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta noita suojakaasuun pakattuja teollisuusjauhelihoja koska mulla on MAKUAISTI!

Turvallisempia ne ovat kuin pitkään tiskillä lojuneista lihoista. Eikä ne tiskin lihat ole yhtään sen kummalisempaa vaan ihan samasta eläimestä.

Tuttu oli ennen ruokakauppias. Hän kertoi, että kun parasta ennen ovm lähenee, valmispakattu liha/kalapakkaus avataan ja myydään ilman pakkausta lihatiskiltä. Ihmiset eivät osta pakkausta, jos päivämäärä on liian lähellä. Sen sijaan väki olettaa automaattisesti, että  'tuore'tiskillä kaikki on erityisen tuoretta. Siitä lähtien olen ostanut vain valmispakkauksia.

Vierailija
80/82 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 4 päivää. Jatkan jauhelihaa aina pakastevihanneksilla. Tämä on yksi syistä, miksi siirryimme täysin erillisiin ruokiin miehen kanssa. Hän ei syö vihannesta ja 400 g jauhelihapakkaus menee hänellä 2 aterialla. Mies syö siis tuplasti enemmän lihaa kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi