Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitkeä päänsärky, voiko ottaa 800mg ibuprofeiinia ja 1g parasetamolia kerrallaan?

Vierailija
19.07.2024 |

Onhan tuo aika iso määrä, mutta pienempi annos ei auta. (400mg ibubrof+1g panadol)

Mitä itse tekisit?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se päänsärky sinulla on?

Lähes aina vasemmalla kulmakarvan takana. Sieltä sitten säteilee.

Vierailija
22/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä päänsärkyjen vuoksi. Eipä siitä juuri hyötyä ollut.

Ajoittain päätä särkee todella usein, välillä taas on aikoja, jolloin särky ei vaivaa niin paljon.. 

Migreeni on varmasti. Ohjeeksi sain ottaa 400mg ibuprof+1g Panadol, jos on pakko.

Nyt toista päivää särkee kunnolla, tuo setti ei auta. 

En usko särkylääkepäänsärkyyn kohdallani, koska en syö niitä säännöllisesti jatkuvasti. Viimeksi olen ottanut särkylääkettä ehkä 2-3vk sitten, ja muutenkin harvakseltaan nyt kesäaikana.

Minulla lääke ei vain tehoa kunnolla päänsärkyyn. 

Nyt on varmaan hormoneista johtuvaa särkyä, kun rinnatki aristaa poikkeuksellisesti.

Kiitos vastauksista!

Ap

Miksei lääkäri määrännyt triptaaneja?

Ei nekään välttämättä auta mitenkään. Ei minulla ainakaan, eikä estä edes kohtauksen alkamista etukäteen otettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotko paljon puhelinta tai alaviistoon päivän aikana?

Vierailija
24/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenissä lääkkeiden lisänä auttaa paitsi kahvi, myös tauriini (mm. joissakin energiajuomissa). Joillakin auttaa myös magnesium.

Ubikinonia (päivittäin) voi kokeilla estolääkkeenä. Se ei poista kaikkia kohtauksia mutta lieventää niitä.

Vierailija
25/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa pitää mennä jo lääkäriin.

Jos menisin lääkäriin joka kerta kun päätä särkee, saisin aika usein käydä siellä.. turhaan.

Ap

Vierailija
26/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoittain päätä särkee todella usein, välillä taas on aikoja, jolloin särky ei vaivaa niin paljon.. 

Migreeni on varmasti. Ohjeeksi sain ottaa 400mg ibuprof+1g Panadol, jos on pakko.

En usko särkylääkepäänsärkyyn kohdallani, koska en syö niitä säännöllisesti jatkuvasti. Viimeksi olen ottanut särkylääkettä ehkä 2-3vk sitten, ja muutenkin harvakseltaan nyt kesäaikana.

Nyt on varmaan hormoneista johtuvaa särkyä, kun rinnatki aristaa poikkeuksellisesti.

Kiitos vastauksista!

Ap

Miksei lääkäri määrännyt triptaaneja?

<

???triptaaniahan ei koskaan saa ottaa etukäteen.

Vierailija
27/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenissä lääkkeiden lisänä auttaa paitsi kahvi, myös tauriini (mm. joissakin energiajuomissa). Joillakin auttaa myös magnesium.

Ubikinonia (päivittäin) voi kokeilla estolääkkeenä. Se ei poista kaikkia kohtauksia mutta lieventää niitä.

Minulla energiajuoma auttaa usein jopa paremmin kuin särkylääke. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. 

Vierailija
28/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaihtelevasti. En roiku puhelimella erityisen paljon..

Vierailija
29/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Ap

<

Tiedän koska kohtaus on alkamassa on niin voimakas aura, joten se on jo päällä ennen kuin näkö menee. Voi ottaa. Migreenikohtaus alkaa jo useita päiviä ennen varsinaista kohtausta ja ilmenee erillaisin oirein.

Vierailija
30/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptaaneja on monia erilaisia. Kannattaa kokeilla useampaa.

Ja siis sitä ei saa otta etukäteen! Se on kohtauslääke.

Vierailija
31/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triptaaneja on monia erilaisia. Kannattaa kokeilla useampaa.

Ja siis sitä ei saa otta etukäteen! Se on kohtauslääke.

Lääkäri ei puhunut mitään triptaaneista.

Onkohan nuo triptaanit parempi vaihtoehto kuin isompi annos perussärkylääkkeitä...🤔 Siis tarkoitan nyt turvallisuutta. 

Ap

Vierailija
32/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaihtelevasti. En roiku puhelimella erityisen paljon..

Saattaisi olla jännitysniska, silloin ei auta kipulääkkeet vaan sinun täytyisi pitää päätä suorassa ja venytellä. Hyvin yksinkertainen ohje, että hyvä ryhti ja käännä hitaasti päätä niin pitkälle sivulle kuin pystyt koitat katsoa olkapääsi ohi, pidä siinä hetki ja sitten toinen puoli sama. Tee sitä välillä ja älä roikota päätä missään vaiheessa. Kivun pitäisi sillä hellittää jonkun ajan päästä. Toinen toimiva liike on ratin pyöritys, eli jumppakepii tai vaikka mopin varsi ja sillä teet ohjaamisliikettä kädet suorana edessäsi. 

Vierailija
33/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nokare merisuolaa ja sen jälkeen puoli lasia vettä. Toista 15min välein

Kipulääkkeet eivät vie päänsärkyä pois, vaan estävät aivojasi kokemasta kipua

Aivojen kokemushan se kipu on. Eli jos lääke estää aivoja kokemasta päänsärkyä niin voi kyllä sanoa että lääke vie kivun pois. Voi tietysti olla, riippuu tapauksesta, että lääke ei kivun alkusyylle tee mitään. Pitää tutkia jos vaiva jatkuu.

Vierailija
34/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, että on hankalaa päänsärkyä!

Mulla särkee päätä ja poskionteloita, jos joudun oleilemaan paikassa, missä on sisäilmaongelma. Huom. Aina ei välttämättä haise mikään, mutta oireet tulee silti. Esim. tila, jossa pitkään muhinut putkivahingon kosteus oli vaan kuivatettu, mutta muuta ei tehty (ei piikattu betonia tai maalattu vauriokohtaa). Homemyrkkyjä (toksiineja) jää tilaan, mikä tekee noita oireita.

Vaikka pääsen tilasta pois, oireilu jatkuu vielä tämän jälkeen (vaikkakin lievempänä), jos en vaihda vaatteita ja käy suihkussa.

Toinen, mikä laittaa mulla oikeastaan edellistä pahemman migreenin, on pidempi oleilu tukiasemien läheisyydessä (keilassa) ja kännykän liiallinen käyttö, erityisesti jos katson paljon videoita. 

Vierailija
35/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää alkoholin käyttöä krapulaa edeltävänä iltana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi