Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitkeä päänsärky, voiko ottaa 800mg ibuprofeiinia ja 1g parasetamolia kerrallaan?

Vierailija
19.07.2024 |

Onhan tuo aika iso määrä, mutta pienempi annos ei auta. (400mg ibubrof+1g panadol)

Mitä itse tekisit?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kunhan vuorokauden annos ei ylitä turvarajaa

Vierailija
2/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voi ottaa ja ottaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenissä normaali annos (tai 600+1000)

Vierailija
4/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

800g ibua ja 1kg paraa, loppuu takuulla kaikki päänsäryt

Vierailija
5/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on  noin kova päänsärky, niin pyrkisin selvittämään sen syyn. Stressikö vaivaa? Itse menisin ensinnä niska- ja hartiaseudun hierontaan. Jos se ei auta, niin sitten lääkäriin.

Vierailija
6/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on  noin kova päänsärky, niin pyrkisin selvittämään sen syyn. Stressikö vaivaa? Itse menisin ensinnä niska- ja hartiaseudun hierontaan. Jos se ei auta, niin sitten lääkäriin.

Migreeniltä tuollainen vaikuttaa. 

Vierailija
7/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedät jatkuvasti särkylääkettä niin ota huomioon että lopulta joistain niistäkin alkaa saada ns. särkylääkepäänsärkyä. Olisko tuo jonkinlainen vieroitusoire, en tiedä, mutta ei tuosta pääse eroon muuten kuin lopettamalla. 

Vierailija
8/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Kofeiini tehostaa sekä parasetamolin että ibuprofeenin vaikutusta. Eli kuppi kahvia hetken päästä perään.

Vierailija
9/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lääkärissä päänsärkyjen vuoksi. Eipä siitä juuri hyötyä ollut.

Ajoittain päätä särkee todella usein, välillä taas on aikoja, jolloin särky ei vaivaa niin paljon.. 

Migreeni on varmasti. Ohjeeksi sain ottaa 400mg ibuprof+1g Panadol, jos on pakko.

Nyt toista päivää särkee kunnolla, tuo setti ei auta. 

En usko särkylääkepäänsärkyyn kohdallani, koska en syö niitä säännöllisesti jatkuvasti. Viimeksi olen ottanut särkylääkettä ehkä 2-3vk sitten, ja muutenkin harvakseltaan nyt kesäaikana.

Minulla lääke ei vain tehoa kunnolla päänsärkyyn. 

Nyt on varmaan hormoneista johtuvaa särkyä, kun rinnatki aristaa poikkeuksellisesti.

Kiitos vastauksista!

Ap

Vierailija
10/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen ohjeen sain lääkäriltä migreeniin, että ibuprofeeni ja parasetamoli samaan aikaan. Ja on toiminut. 

Vierailija
11/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1g panadolia 3 kertaa vuorokaudessa ja 800mg buranaa 3 kertaa vuorokaudessa ovat maksimiannokset. Nämä särkylääkkeet ovat tehokkaita yhdessä otettuna. Panadol rasittaa maksaa ja burana munuaisia liiallisilla annoksilla, mutta negatiivista yhteisvaikutusta ei ole. Kofeiinilla voit tehostaa vaikutusta vähän, mutta vatsa voi tulla tästä kipeäksi.

Vierailija
12/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoittain päätä särkee todella usein, välillä taas on aikoja, jolloin särky ei vaivaa niin paljon.. 

Migreeni on varmasti. Ohjeeksi sain ottaa 400mg ibuprof+1g Panadol, jos on pakko.

En usko särkylääkepäänsärkyyn kohdallani, koska en syö niitä säännöllisesti jatkuvasti. Viimeksi olen ottanut särkylääkettä ehkä 2-3vk sitten, ja muutenkin harvakseltaan nyt kesäaikana.

Nyt on varmaan hormoneista johtuvaa särkyä, kun rinnatki aristaa poikkeuksellisesti.

Kiitos vastauksista!

Ap

Minulla on juuri tuollaista hormonaalista migreeniä lähes joka kuukausi. Ei auta vaikka paketin särkylääkettä ottaisi, kolme päivää se särky kestää. 

Vierailija
13/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa. 

Vierailija
14/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se päänsärky sinulla on?

Vierailija
15/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa pitää mennä jo lääkäriin.

Vierailija
16/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa. Kunhan huolehdit, että parasetamolin kokonaismäärä vuorokaudessa ei ylitä 3g.

Jos on usein tuollaisia päänsärkyjä, kannattaa jutella uudelleen lääkärin kanssa. Migreeniin on olemassa myös tehokkaampia kohtauslääkkeitä ja tarvittaessa myös estolääkitystä.

Vierailija
17/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun lääkäri sanoi kun kysyit?

Vierailija
18/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Ap

Miksei lääkäri määrännyt triptaaneja?

Vierailija
19/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa pitää mennä jo lääkäriin.

Ja kärsiä kivusta odotellessa? Tietysti kipu pitää hoitaa.

Vierailija
20/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nokare merisuolaa ja sen jälkeen puoli lasia vettä. Toista 15min välein

Kipulääkkeet eivät vie päänsärkyä pois, vaan estävät aivojasi kokemasta kipua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä