Onko olemassa mitään klassista biisiä, joka olisi hyvä ihan alusta loppuun?
Vivaldin talvi on mielestäni upea, mutta muut vuodenajat on mielestäni ihan mitättömiä renkutuksia ja Bachin Toccata ja fuugassa on vain sen yksi pieni mahtava kohta ja muu osa käsittämätöntä urkujen mölinää. Näin siis minun mielestäni.
Kommentit (36)
Vaikea kertoa sinulle jos vain kaksi klassista kappaletta tunnet. Kuuntelemalla selvität itse itsellesi, miten me makusi voisimmekaan tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Persuhälytys!
Kuuntele globalplayer.com, brittien classic fm.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kertoa sinulle jos vain kaksi klassista kappaletta tunnet. Kuuntelemalla selvität itse itsellesi, miten me makusi voisimmekaan tuntea.
Annoin vain esimerkkinä kappaleita, joissa on ihan kunnon voimakasta melodiaa. Moni klassinen kappale, joita olen yrittänyt kuunnella on ollut hirveän pitkäveteistä tasapaksua vingutusta, mutta esimerkiksi tuossa Vivaldin talvessa on muutama upea todella voimakas, ihokarvoja nostattava kohta ja oikeastaan koko se kappale on hyvä.
Aika totta. Yleensä niissä on turhan paljon esim. jousisoittimien sahausta tai torvien törinää. Rytmipohjakin enimmäkseen hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi klassinen tuotos, jota en ymmärrä yhtään. Ei aiheuta muita tuntemuksia, kuin saman, jos joku vinguttaisi liidulla liitutauluun hartaasi ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku lastenohjelman peikkotanssi? 😄
Myrskyluodon Maija on hyvä alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ihan hyvä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Pähkinänsärkijä
En tiedä onko pähkinänsärkijässä monta erilaista versiota, mutta se minkä nyt löysin ja kuuntelin, niin en huomannut kappaleessa mitään melodiaa, ainoastaan erilaisten soittimien esittelyä ja pimutusta peräkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Johan Sebastian Bach: Air
Tämä on aika hyvä.
Kake Randelin