Syitä miksi olet tehnyt feikkiprofiilin facebookissa tai Linkednissä ja käynyt katsomassa toisen profiilia?
1. Olet katkera ja haluat tuhota toisen elämän
2. Olet rakastunut
3. Olet vanha koulukaveri ja haluat stalkata
4. Haluat vain stalkata ja siitä jatkokysymys, että miksi haluat stalkata?
A. haluat tuhota toisen elämän B. olet vain hemmetin utelias ja etsit juoruttavaa
Kommentit (29)
Haluan tietää, koska tämä askarruttaa. Ei tiedä pitääkö olla huolissaan jos joku käy stalkkaamassa feikkiprofiililla...
Itse olin kyllä aikoinaan semisti ihastunut ja kävin stalkkaamassa. Mutta uskon, että tämä on enemmän naisten juttu kuin miesten. Miehet ei jaksa käyttää energiaa tommoseen.
Somessa (ja muuallakin) tapahtunut vainoaminen, juorujen levittäminen jne
Mihin sinä sitä tietoa tarvitsisit? Hanki ihan oma elämä, ja kehitä siitä elämisen arvoinen. Nykyinen horros ei sitä ole.
Miksi joku haluaisi tuhota toisen elämän?
Mitä siihen vaaditaan, että saa sellaista vihaa ja kostonhimoa osakseen?
Pelkät pakit eivät siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä sitä tietoa tarvitsisit? Hanki ihan oma elämä, ja kehitä siitä elämisen arvoinen. Nykyinen horros ei sitä ole.
Ymmärryksen alkeisiin vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi tuhota toisen elämän?
Mitä siihen vaaditaan, että saa sellaista vihaa ja kostonhimoa osakseen?
Pelkät pakit eivät siihen riitä.
Ap ei ole tässä tuhoamassa kenenkään elämää vaan kysyy miksi jotkut luo feikkiprofiileja ja käy katsomassa toisen tietoja? Ihan vähäpätöisestä syystä tuskin kukaan.
Nobody watches you harder than people who dont like you
Ihan pelkkä uteliaisuus riittää syyksi.
Stalkkaus on rikollista toimintaa. Kuvien katselu ei ole stalkkausta.
Oon itse joskus tehnyt profiilin, koska halusin osallistua ryhmään, mutta en jakaa omia tietojani.
Joskus olen katsellut muiden profiileja, koska: tylsyys, uteliaisuus. Joskus halusin selvittää onko joku kaveri tai sukulainen jollekin tietylle henkilölle.
No miksei niitä profiileja voi kattoo omalla nimellään?
Näkeekö FB:ssä, kuka on kurkannu sivuasi? :-/
Kävin stalkkaamassa exääni, koska kuulin siitä yhden jutun, joka jäi vaivaamaan. Olen nainen ja loin feikkitilin naisen nimellä ja kuvalla. Nimen valitsin ihan päästäni keksimällä hajuttoman ja mauttoman suomalaisen nimen ja kuvan otin mainoksesta.
Häh. Onko joku laki joka määrää, että pitää tehdä oikeilla omilla tiedoilla nettiin profiili? Ei ole. "Feikkiprofiili" on täysin normaali tapa somettaa. Anonyymiys kunniaan.
Toisten profiileita katsellaan yleensä mielenkiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
No miksei niitä profiileja voi kattoo omalla nimellään?
Näkeekö FB:ssä, kuka on kurkannu sivuasi? :-/
Saattaa vahingossa tykätä tai pyytää kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kyllä aikoinaan semisti ihastunut ja kävin stalkkaamassa. Mutta uskon, että tämä on enemmän naisten juttu kuin miesten. Miehet ei jaksa käyttää energiaa tommoseen.
Ai ei vai??? Miehethän ne just alkaa stalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nobody watches you harder than people who dont like you
Luonnevikaisten hommia. Jos en pidä jostain ihmisestä, en tosiaan jaksaisi stalkata häntä. Miksi ärsyttäisin turhaan itseäni ikävällä tuttavuudella, kun voisin yhtä hyvin jättää sen taakse ja jatkaa matkaa?
5. Liittyäkseni ryhmään luomatta silti someprofiilia muiden kytättäväksi.
Olin pikkuisen harhauttavalla nimellä facessa joskus vuosikaudet, kun en halunnut kenenkään tunnistavan. Syy oli, etten halunnut yhtään ainoaa kaveripyyntöä tai sosiaalista yhteydenottoa yhtään mistään. Profiililla olin harrastusryhmissä ja seurasin omiin harrastuksiin liittyviä julkisia ryhmiä. En stalkannut ihmisiä. Olin siis somessa, vaikka kukaan ei sitä tiennyt eli muut ei tienneet minun olevan somessa. Tuo tili oli myös siksi, että välillä piti ottaa somen kautta yhteys joihinkin tuttuihin ihmisiin asioiden hoitamisen vuoksi.
Linkedinissä näkee, kuka on kattonut sun profiilin. Facea en käytä.
Kun teet feikkiprofiilin, niin millä perustein valitset nimen?
1. Olen nainen ja valitsen harhauttaakseni miehen nimen
2. Olen nainen ja valitsen naisen nimen
3. Olen mies ja valitsen naisen nimen harhauttaakseni
4. Olen mies ja valitsen miehen nimen