Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonipositiivinen rintasyöpä, kokemuksia?

Vierailija
18.07.2024 |

Onkos täällä ketään, kenellä ollut hormoniestolääkitys rintasyövän jälkeen?

Mikä lääke ja onko ollut sivuvaikutuksia?

Mulla 2 viikkoa ollut Tadex käytössä. Ei juurikaan kuumia aaltoja, mutta olen ollut tosi itkuinen ja allapäin. En tiedä johtuuko lääkkeestä tämä alakulo.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut sytostaatteja, nekin pistää mielen matalaksi.

Vierailija
2/7 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 10 vuotta Femar. 

Sinulla on vasta lyhyt aika laakitysta takana. Mielialat vaihtelee varmasti seka hoidoista etta tilanteesta johtuen. Koita ottaa rauhallisesti paiva kerrallaan, ja tee sellaisia juttuja mitka saa mielesi hyvaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut sytoja. Leikkaus ja sädehoito takana.

Vierailija
4/7 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle: Mitä sivuvaikutuksia Femarista tuli? Minkä ikäisenä sairastuit rintasyöpään?

Vierailija
5/7 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut sytostaatteja, nekin pistää mielen matalaksi.

Ap sanoo, että  hänellä hormonilääkitys rintasyövän jälkeen. Se hormonihoitohan aloitetaan kun rintasyöpä on hoidettu ja alkaa jälkiseuranta. 

Ap mielialalääkitys saattaisi auttaa.

Vierailija
6/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitsellä vasta edessä sama polku, eli leikattu on, sädehoito alkaa pian ja samaan syssyyn hormonilääkkeet 5-10 vuotta. Itseäni kiinnostaa juurikin noiden aiheuttamat mielialavaihtelut tai muu oireilu kokemuksena sekä se, mitä tapahtuu kuukautisille (olen 50, ei vielä vaihdevuodet ja hormonikierukan poiston jälkeen taas kamalat kuukautiset näemmä). 

Lääkkeitä on ymmärtääkseni erilaisia ja sitä voi vaihtaa?

Vierailija
7/7 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ollut mitään erityisiä mielialan vaihteluja, mutta olen ollut hyvin tasaisin luonne koko ikänä. PMS on ollut minulle täysin tuntematon olotila. Myöskään mainitsemisen arvoisia vaihdevuosioireita ei ole ollut ennen eikä jälkeen lääkitystä.

Lääkkeenä on nyt Exemestan, jonka sivuvaikutuksina mainitaan mm. lihas- ja nivelkipu, jotka voivat johtua joko lääkkeestä tai iästä (60+).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä