Kuinka läpimätä systeemi Suomessa oikein on
3 sisarusta oltiin sijoittamassa eri perheisiin. Onneksi näin ei käynyt ja sisarukset ovat todella läheisiä nykyisin.
Kommentit (22)
Lastensuojelu Suomessa on muutenkin täysi vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, miten voidaan lapsilta viedä kaikki? Jopa sisarukset? Yritetty ainakin.
No ei välttämättä monet halua ottaa yhtäkkiä itselleen 3 uutta lasta.
Todella mätä ja lastenkodeissa yms. valtavasti hyväksikäyttöä ja suomalaiset aikuiset miehet saalistavat näitä lapsia jotka ovat lastenkodeissa tai muualle sijoitettuina...
Meille meinasi käydä näin koska toinen vanhemmista joutui sairaalaan ja toinen taisteli huoltajuudesta. Olen älyttömän onnellinen, että voitti ja saimme elämän perheen luona. Oikean perheen luona.
Vierailija kirjoitti:
Todella mätä ja lastenkodeissa yms. valtavasti hyväksikäyttöä ja suomalaiset aikuiset miehet saalistavat näitä lapsia jotka ovat lastenkodeissa tai muualle sijoitettuina...
Sehän kertoo enemmän niistä suomalaisista pervomiehistä tai minkä tahansa maalaisista pervo- ja pedofiilimiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, miten voidaan lapsilta viedä kaikki? Jopa sisarukset? Yritetty ainakin.
No ei välttämättä monet halua ottaa yhtäkkiä itselleen 3 uutta lasta.
Sitten ei kannata ottaa yhtäkään sijoituslasta.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu Suomessa on muutenkin täysi vitsi.
Ilmiannettu.
-Pirjo47, Sosiaalitoimi Hki
Ei lastensuojelussa useinkaan ajatella lapsen parasta ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meille meinasi käydä näin koska toinen vanhemmista joutui sairaalaan ja toinen taisteli huoltajuudesta. Olen älyttömän onnellinen, että voitti ja saimme elämän perheen luona. Oikean perheen luona.
Saat olla onnellinen. Harvoin nämä päättyy onnellisesti.
Todellako?? Kuulostaa siltä, että lapsi oikeasti revitään kappaleiksi. Kokonaan henkisesti. Kaikki tuttu viedään pois.
Vierailija kirjoitti:
Todellako?? Kuulostaa siltä, että lapsi oikeasti revitään kappaleiksi. Kokonaan henkisesti. Kaikki tuttu viedään pois.
Ja kenessäkö silloin on vika? Siinä sossutädissä vai niissä vanhemmissa? Mä epäilisin kyllä niitä jälkimmäisiä että edes ollaan tilanteessa että sossu tulee väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kenessäkö silloin on vika? Siinä sossutädissä vai niissä vanhemmissa? Mä epäilisin kyllä niitä jälkimmäisiä että edes ollaan tilanteessa että sossu tulee väliin.
Olin aikaisempi kommentoija. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Meidän tapauksessa valtio maksoi korvauksia toiselle vanhemmalle joka huoltajuudesta oikeudessa taisteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikaisempi kommentoija. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Meidän tapauksessa valtio maksoi korvauksia toiselle vanhemmalle joka huoltajuudesta oikeudessa taisteli.
Summa summarum läpimätä oikeusvaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat olla onnellinen. Harvoin nämä päättyy onnellisesti.
Olen. Älyttömän. Perhe läheinen. Tätä valtiota vihaan silti kun muistan ja tiedän mitä olisi voinut käydä jos toinen ei olisi rakastanut ja ollut vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olekaan mustavalkoisia, mutta jos juuri sinun perhettäsi on kohdannut tämmöinen tapaus, niin voitko yleistää sen kaikkiin tapauksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olekaan mustavalkoisia, mutta jos juuri sinun perhettäsi on kohdannut tämmöinen tapaus, niin voitko yleistää sen kaikkiin tapauksiin
Ei voi. Mutta niin teit itsekin. Haluan vain muistuttaa, ettei asiat ole mustavalkoisia ja myös viranomaiset tekevät huomattavia virheitä jättäen arpia viattomiin.
Oksettavaa. Ja muka lapsia ajatellaan.
Riippuu. Osa haluaa olla yhdessä. Jos on ikäviä ** sisaruksia tai ei väliä, niin erikseen. Kyseessä ei ole ihmisten suhteen mikään pupuperhe tai kissat, välttämättä. Siis yleisellä tasolla. Turvaa voi olla joskus sisaruksesta.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa. Ja muka lapsia ajatellaan.
Yleensä lähinnä naiset tykkää käydä sossuloissa kun siellä ajetaan naisten etua. Lapsetkin kävisivät vapaaehtoisesti enemmän jos siellä ajettaisiin lapsen etua.