Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä filippiiniläisistä hoitajista ja ihmisistä?

Vierailija
18.07.2024 |

Aivan ihania hoitajia ja ihmisiä. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Änkyräpersut? Missä kaikkialla näät niitä? Sängyn allakin?

Ihan arkielämässä tulee vastaan. Tiedäthän? Niitä joille ei käy mikään ja kuinka kaikki oli ennen paremmin? Niitä sellaisia joka asiasta valittajia joille ei käy mikään.

Miksi tuollaisen ihmisen kuvailemiseen pitää lisätä poliittinen ulottuvuus? Tuskin ne kaikki ole persuja. Suomesta on pikkuhiljaa tulossa Amerikka kun kaikki on kahtiajakautunutta, jompaakumpaa ääripäätä. Lopettakaa tuo paskanjauhanta, on täällä muitakin kuin äärivassareita tai persuja. Ja jos nykyaikana kaipaa vanhoja hyviä aikoja tai ei halua tähän maahan ihan jokaista joka tänne pyrkii, se ei tee vielä kenestäkään persua. Te teette pirusti hallaa tämän maan ilmapiirille tuolla polarisoivalla syyttelyllä.

Vierailija
22/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, jos tienaa itse elantonsa ja tekee työnsä hyvin. Mulla oli koulukaverina kerran filippiiniläinen vähän vanhempi, ehkä 35v. nainen. Kyseisestä ihmisestä mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa. Ryhmätöissä teki kaiken miten sattuu jos ollenkaan, ei kuunnellut muita, itsepäinen ja rehellisesti sanottuna tyhmä, äo selvästi normaalijakauman alapuolella. Oli päässyt kouluunkin jonkun avoimen kautta, koska ei selvinnyt superhelpoista pääsykokeista vaikka oli useamman kerran kuulemma yrittänyt. Arvostan sinällään ahkeruutta. Mutta hän teki ensin ja mietti vasta sitten. Muut sitten korjaili. Sanoi suoraan, että oli muuttanut paremman elintason perässä avioliiton kautta. En silti halua tuomita kaikkia filippiiniläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia jota jotkut eivät oikeasti ymmärrä. Sairaan- tai vanhusten hoitaminen ei ole mitään muuta kuin ammatti. Sitä työtä tehdään siksi että siitä saadaan rahallinen korvaus. Tunnesidettä hoidettavaan ei tarvita vaan ainoastaan ammatillinen osaaminen. Tunnepuoli on omaisten ja potilaan välinen vuorovaikutusasia. Potilas on vain hyödyke jonka hoidosta maksetaan korvaus. Toki puhutaan että voi kuinka kiva se ja se on mutta kun jätetään näytteleminen pois niin jäljelle jää raaka totuus. Ei se kaupan myyjäkään ajattele että voi hellanlettas sentään kun taas noita mukavia ihmisiä tulee kauppaan. Se tekee työtään ja näyttelee olevansa iloinen ja onnellinen kun juuri sinä saavut hänen "ilokseen" sinne viihdyttämään häntä.

Vierailija
24/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Mutta olen huomannut töissä, että he eivät osaa eivätkä halua opetella suomen kieltä ja pysyvät omissa porukoissaan. Eli varmaan aika tiivis yhteisö.

Vierailija
25/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Änkyräpersut? Missä kaikkialla näät niitä? Sängyn allakin?

Ihan arkielämässä tulee vastaan. Tiedäthän? Niitä joille ei käy mikään ja kuinka kaikki oli ennen paremmin? Niitä sellaisia joka asiasta valittajia joille ei käy mikään.

Miksi tuollaisen ihmisen kuvailemiseen pitää lisätä poliittinen ulottuvuus? Tuskin ne kaikki ole persuja. Suomesta on pikkuhiljaa tulossa Amerikka kun kaikki on kahtiajakautunutta, jompaakumpaa ääripäätä. Lopettakaa tuo paskanjauhanta, on täällä muitakin kuin äärivassareita tai persuja. Ja jos nykyaikana kaipaa vanhoja hyviä aikoja tai ei halua tähän maahan ihan jokaista joka tänne pyrkii, se ei tee vielä kenestäkään persua. Te teette pirusti hallaa tämän maan ilmapiirille tuolla polarisoivalla syyttelyllä.

Kuin myös. EN ihan usko että persuilla on yksioikeus kyseiseen käytökseen jos poliittisesti saa asiaan ottaa kantaa.

Vierailija
26/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä kun en ole koskaan tavannut ainuttakaan. Täällä hoitajatkin on suomalaisia.

Vierailija
27/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukkuisia, saattavat sanoa rumasti asiakkaillekin. Siivoja osa, hetken mielijohteesta saikuttavia myös. Valittajia. Työpaikkakiusaajia ja savustajia

Olen työskennellyt neljän filippiiniläisen lähihoitajan kanssa

Minä en ole hoitoalalla, mutta minulla on filippiiniläisiä työkavereita ja päinvastainen näkemys. Nämä ovat miehiä kaikki, kuten itsekin olen. Ovat aina hyvällä tuulella, ystävällisiä, ahkeria ja heidät pitää lähes pakottaa saikulle jos loukkaavat itseään. 

Vierailija
28/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen tavannut vain filippiiniläisiä mieshoitajia. Ihan ok tyyppejä olleet.

Vierailija
29/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisinä en osaa sanoa heistä mitään, koska olen tuntenut hyvin vain yhden filippiiniläisen (entinen ystäväni, jonka kanssa ajauduimme vuosien varrella erilleen ilman mitään erityistä draamaa), mutta jos puhutaan heistä hoitajina, niin mielestäni hoitajan on osattava puhua hyvää suomea ja ymmärtää sitä. Ihmisissä on paljon muistisairaita (ja muitakin), joilta ei suju mikään muu kieli kuin oma äidinkieli, ja hoitaja ei voi tehdä työtään hyvin ellei ymmärrä potilaan puhetta tai pysty hänelle puhumaan.

Olisin tarkka myös hoitajan taustojen ja soveltuvuuden arvioimisessa, koska he tulevat köyhästä ja rikollisuuden kyllästämästä maasta, jossa ihmisen hengellä saati hyvinvoinnilla ei ole mitään arvoa. Toki tätä tarkkuutta pitäisi noudattaa ihan kaikkien hoitoalalla työskentelevien kanssa.

Vierailija
30/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui vuosia yksi nuori filipiiniläinen nainen nuorehkon suomalaisen miehensä kanssa ja saivat myöhemmin ihania lapsiakin. Rouva oli mitä herttaisin ja ystävällisin ihminen ja myös kova tekemään töitä, opiskeli itselleen ihan hyvän ammatinkin täällä ennen kuin saivat lapsia. Ennakoluulot ulkomaalaisia kohtaan häviävät sitten, kun he kotiutuvat tänne, oppivat suomalaisia tapoja, pääsevät työelämään ja asettuvat asumaan suomalaisten joukkoon ja heidät oppii henkilökohtaisesti tuntemaan. 

Vierailija
31/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen tullut töissä toimeen. Jossain mielessä paremmin kuin suomalaisten kanssa. Ainakin tajuavat yleensä sen että aikuinen lapsi on vastuussa vanhemmistaan, Suomessa moni ajattelee että yhteiskunta on vastuussa.

Vierailija
32/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse suomalainen sairaanhoitaja. Ja olin kerran lähihoitajan keikalla eräässä hoivakodissa. Työparinani oli filippiiniläinen lähihoitaja. Oli ahkera, ystävällinen, piti hyvää huolta minusta ja asukkaista. Kertoi, että on joutunut kolmessa eri työpaikassa kiusatuksi. Oli itse oikein herttainen ihminen. Kivasti meni hänen kanssaan se työvuoro. 

Vierailija
33/33 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee intialaisten ja vietnamilaisten joukkoon. Ei yhtä paljon rikoksia ja tuilla loikoilua kuin esim Afrikasta ja lähi-idästä tulleilla, mutta voi ne silti olla todella häiritseviä esim kerrostalossa. Hajuhaitat ja meluhaitat, väärinpysäköinnit jne.

t. ex intialaisen ja vietnamilasiperheen naapuri, pakko muuttaa pois meluhaittojen takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi