Onko yleistä, että avioparin vanhemmat eivät ole tavanneet?
Menimme naimisiin muutama kuukausi sitten. Kahdestaan, joten häitä ei ollut. Vanhempamme asuvat eri paikkakunnilla. Kuitenkin äitini kutsui mieheni vanhemmat meille kylään. Ehdotamme tätä miehen vanhemmille vastikään. He eivät suostuneet ja minulle tuli hyvin outo olo. Jos perheeni ei ole heille tärkeä, miksi minun pitää kaveerata heidän kanssa? Olisivat voineet edes esittää kohteliasta, eivätkä kieltäytyä kuin myrkynnielleet.
Kommentit (44)
"Kuitenkin äitini kutsui mieheni vanhemmat meille kylään. Ehdotamme tätä miehen vanhemmille vastikään. "
Voisitko ap suomentaa, mitä tuo tarkoittaa. Ihan selkeästi äitisi kutsui miehesi vanhemmat teille kylään - asutteko anopin huomassa vai mitä tämä on? Samaan hengenvetoon ehdottajia olette kuitenkin sinä ja miehesi eli kutsuiko äitisi oikeasti, jos asia on ehdotteluasteella?
Ja "ehdotamme" ei ole tapahtunut menneisyydessä, se on joko nyt tai tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on sivistyneemmästä perheestä kotoisin. Niissä halutaan tavata puolison vanhemmat, sosialisoidaan ja tutustutaan uusiin ihmisiin mielellään.
Sosialisoida tarkoittaa kylläkin omaisuuden takavarikoimista.
Hienoa, että tiedät tämän. Sosialisoida tarkoittaa LISÄKSI puhekielessä sosiaalisen kanssakäyminen harrastamista. On käytetty ilmaisu myös kirjallisuudessa. :)
Sosialisoida seurustelun synonyymina kertoo alhaisesta sosiaaliluokasta, ei sitä käytä muut kuin kouluttamattomat noin. Tavallisesti sosialisointi puhekielesstä tarkoittaa varastamista.
On ihan tavallista, että appivanhemmat eivät ole tavanneet kuin perhejuhlissa. Epätavallisempaa on vierailla vain siksi, että lapset seurustelevat tai menevät naimisiin, se on sellaista välineellistynyttä ystävyyttä.
No minua kyllä häiritsisi se että lapseni seurustelukumppanin ÄITI rupeaisi huseeraamaan moista. Sen vielä ymmärtäisin, että lapseni kumppani kutsuisi heille kylään.