Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että avioparin vanhemmat eivät ole tavanneet?

Vierailija
18.07.2024 |

Menimme naimisiin muutama kuukausi sitten. Kahdestaan, joten häitä ei ollut. Vanhempamme asuvat eri paikkakunnilla. Kuitenkin äitini kutsui mieheni vanhemmat meille kylään. Ehdotamme tätä miehen vanhemmille vastikään. He eivät suostuneet ja minulle tuli hyvin outo olo. Jos perheeni ei ole heille tärkeä, miksi minun pitää kaveerata heidän kanssa? Olisivat voineet edes esittää kohteliasta, eivätkä kieltäytyä kuin myrkynnielleet. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvimmät pahoitteluni, kirjoitin vahingossa, että kylään meille. Tällä viittasin lapsuudenkotiini.

Ap

Vierailija
22/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta kieltäytyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvimmät pahoitteluni, kirjoitin vahingossa, että kylään meille. Tällä viittasin lapsuudenkotiini.

Ap

Sulla on rajat sekaisin ja tuntuu olevan äidilläsikin. Ehkä se ärsyttää appivanhempiasi, että se äitisi häärää rajatta perheessäsi.

Vierailija
24/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mielestäni on normaalia, varsinkin jos niitä häitä ei ollut.

Itse tapasin seurustelukumppanin äidinkin kerran sattumalta ennen seurustelua, ja vain kerran parin vuoden seurustelun aikana, kun väkisin tunkivat jotain tuomaan vaikka mies oli sanonut selkeästi että on paikalla vasta iltapäivällä, nähtävästi eivät tienneet että minä olen. Jouduin siis tilanteeseen yksin, ja miehen äiti haukkui ja motkotti koko ajan.

Asuivat alle kilometrin päässä, ja oletin kyllä että aloite tapaamiseen tulisi heiltä, siis kutsuttaisiin kylään, vaan ei kertaakaan. No, minä en tykkää käydä kylässä, ja anopintekeleistä on huonoja kokemuksia aina ollut, joten en nyt kovin usein välittäisikään luuhata tapaamassa, mutta ettei kertaakaan :D

Vierailija
25/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni riittää, että pariskunnan vanhemmat tapaavat toisiaan lähinnä juhlatilaisuuksissa, kyläilyt toistensa luona eivät ole ollenkaan tarpeellisia ja näin varsinkin jos se ei tapahdu luontevasti vaan tehdään pelkästä velvollisuudesta. Eipähän synny riitoja jos ei liiemmin tavata.

Vierailija
26/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sivistyneemmästä perheestä kotoisin. Niissä halutaan tavata puolison vanhemmat, sosialisoidaan ja tutustutaan uusiin ihmisiin mielellään.

Vierailija
27/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tavanneet, koska isovanhemmillamme oli ongelmia toistensa kanssa ja vanhempamme imivät saman asenteen. Meidän sukupolveen tuo ei ole tehonnut vaan olemme aina olleet tekemisissä vanhempiemme halveksunnasta huolimatta. Kun kummatkin vanhemmat haukkuvat päittäin huonoksi seuraksi on melkein pakko olla tekemisissä. 

Vierailija
28/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla on rajat sekaisin ja tuntuu olevan äidilläsikin. Ehkä se ärsyttää appivanhempiasi, että se äitisi häärää rajatta perheessäsi.

Sinä se taidat sekaisin olla. Mene vaikka kävelylle.

Vierailija
29/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani ovat tuollaisia tunkijoita. Anoppi varsinkin on kyylännyt tyttäriensä anopit heti kun pariskunta on ehtinyt tavata. Haukkuu ja kilpailee: kuka ostaa kalliimman kodinkoneen, kuka vie puolukat, kuka saa tehdä ristiäsimekon, kenen toinen nimi annetaan lapselle jne. Teeskentelevät jotain ylimpiä ystäviä, mutta haukkuvat takanapäin. Anoppi juoruaa meillekin ummet ja lammet tyttäriensä miesten sukulaisista.

INHOAN tuollaista, eikä he ole tavanneet minun sukulaisiani ollenkaan.

Vierailija
30/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sivistyneemmästä perheestä kotoisin. Niissä halutaan tavata puolison vanhemmat, sosialisoidaan ja tutustutaan uusiin ihmisiin mielellään.

Sosialisoida tarkoittaa kylläkin omaisuuden takavarikoimista.

Vierailija
31/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempanne tapasivat häissämme ja esikoisen nimiäisissä. Eivät muuten olleet tekemisissä. Erillistä tutustumiskertaa tuskin olisi kumpikaan kaivannut.

Vierailija
32/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on sen seurustevan parin asia tutustuttaa vanhemmat toisiinsa edes jollain "hyvää päivää" -tasolla. 

Vierailija
33/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ovat kuolleet jo.

Vierailija
34/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tiedät tämän. Sosialisoida tarkoittaa LISÄKSI puhekielessä sosiaalisen kanssakäyminen harrastamista. On käytetty ilmaisu myös kirjallisuudessa. :)

Vierailija
35/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää toka kierros? Jotenkin itselleni tuli heti ekana ajatus että tää on toka kierros, varmaan siksi kun olette ns. karanneet kahdestaan naimisiin. Harvemmin ekalla kierroksella, joskin varmaan joskus sitäkin tapahtuu. Jos on toka kierros, voisko syy nihkeyteen löytyä sieltä? 

Vierailija
36/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tiedät tämän. Sosialisoida tarkoittaa LISÄKSI puhekielessä sosiaalisen kanssakäyminen harrastamista. On käytetty ilmaisu myös kirjallisuudessa. :)

Ei tarkoita.

sosialisoida62

verbi ottaa yksityinen omaisuus, vars. tuotantovälineet, yhteiskunnan haltuun, yhteiskunnallistaa, valtiollistaa, kansallistaa.

Pankkien sosialisoiminen.

Leik.

ottaa luvatta, kähveltää, pihistää.

Kuka on sosialisoinut sateenvarjoni?

Lähde: Kotus

Vierailija
37/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan meistä ei ole ollut aiemmin naimisissa. Miehellä on lapsi entisestä avoliitosta.

Ap

Vierailija
38/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Minun vanhemmat ovat tavanneet avopuolisoni vanhemmat muutaman kerran. Miehen sisaruksia en ajatellut koskaan tutustuttaa omaan sukuuni, siihen vedän rajan.

Vierailija
39/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin appivanhempani vasta kun oltiin miehen kanssa jo kihloissa. He tapasivat minun vanhempani vasta meidän häissä. Sen jälkeen eivät ole tavanneet kuin kaksi kertaa meidän lasten ristiäisissä, häistä 26 vuotta. Miksi pitäisi olla tekemisissä vain koska lapset on naimisissa keskenään?

Kokisin jokseenkin vaivaannuttavaksi, jos nyt tyttäreni anoppi kutsuisi meidät luokseen tuosta vaan.

Vierailija
40/44 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Outoa on vain, jos aviopari ei ole tavannut toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän