Tuo Trumpin varamiehen tausta on hyvin kiinnostava
Hän on lähtöisin työväenluokasta, alueelta jossa töitä ei ollut. Juoppo äiti, mummo hoiti ja sai pojan kiinnostumaan lukemisesta. Lukion jälkeen ei rahaa yliopistoon, joten värväytyi 4 vuodeksi merijalkaväkeen ja oli Irakissa. Merijalkaväestä hän sai stipendin yliopistoon, sieltä edelleen arvosanoilla Yaleen, sitten kirja jota ihasteli sekä oikeisto että vasemmisto (toki omista lähtökohdistaan) ja joka oli bestseller. Sieltä politiikkaan ja nyt varapresidentti-ehdokkaana.
En jaa hänen arvojaan, mutta nuo taustat on jossakin määrin tutut itsellekin. Täytyykin lukea tuo kirja. Se on kirjoitettu ennen kuin hän meni politiikkaan.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Missä alkoholistiperheessä kasvanut persu, siellä vilppi, valhe ja itkuinen pyrkyryys.
Lapsi ei voi mitään sille mihin perheeseen hän syntyy. Mutta moni voi vaikuttaa itse suuntaansa. En ole itsekään persu tai siedä noita maga-sekopäitä, mutta sen myönnän että tämä mies on taistelija kun katsoo taustoja. Harmi että Trumpin puolella nyt, mutta sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Tarinat myy ja niiden perusteella tehdään valintoja. Samaa taktiikkaa käyttävät venäläiset.
Jos suomimediaa lukee niin aika surutta nuo kertoo tarinaa jonka on tarkoitus vaikuttaa kansaan, faktoista piittaamatta.
Esim. vornasesta näkee jo otsikoista että hesarilla ja iltalehdellä on tarve yrittää kammeta tuo ulos eduskunnasta vaikka väkisin ja samalla saada persujen maine tuhottua taas kerran. Tuota voisi kait kutsua tarkoitushakuiseksi kansan tyhmentämiseksi jotta ne on helppo ohjata haluttuun suuntaan median artikkeleilla. Ja valtaahan käyttää puttesetä koska media itse on uskonnollisen kultin tavoin toimiessaan täysin ulkopuolelta ohjattavissa.
Täysin selkärangaton, narsistinen ja opportunistinen takinkääntäjä-liero. Sopii siis erinomaisesti Trumpin varapresidentiksi.
Ainoa motivaattori ko. pullaposkella on oma taloudellinen etu ja vallanhimo. Kaikki muu on kaupan. Vaarallinen narsisti, sillä toisin kuin Trump, lienee oikeasti melko älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa mikä yhteiskunta:
Jos perheellä ei ole rahaa pitää lähteä vuosikauksiksi jonnekin jenkkien öljysotiin ties minnen päin maailmaa, että on sitten mahdollisuus opiskella.
Ihan sairashan tuo on koko systeemi tuolla.
Tosi monet värväytyy armeijaan juuri näiden stipendien takia.
Rikkaiden ei tietenkään tarvitse tehdä tätä. Trump ei ole ikinä olllut armeijan palveluksessa, vaikka sen faija kai laittoi sen johonkin "sotilaskouluun" jossa se sitten kiusasi muita oppilaita.
trump oli armeijan ylipäälikkö :D armeija oli sen palveluksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinat myy ja niiden perusteella tehdään valintoja. Samaa taktiikkaa käyttävät venäläiset.
Jos suomimediaa lukee niin aika surutta nuo kertoo tarinaa jonka on tarkoitus vaikuttaa kansaan, faktoista piittaamatta.
Esim. vornasesta näkee jo otsikoista että hesarilla ja iltalehdellä on tarve yrittää kammeta tuo ulos eduskunnasta vaikka väkisin ja samalla saada persujen maine tuhottua taas kerran. Tuota voisi kait kutsua tarkoitushakuiseksi kansan tyhmentämiseksi jotta ne on helppo ohjata haluttuun suuntaan median artikkeleilla. Ja valtaahan käyttää puttesetä koska media itse on uskonnollisen kultin tavoin toimiessaan täysin ulkopuolelta ohjattavissa.
itse olen miettiny miten se pääsee niin vähällä mediassa, myykö toimittajien huumausaineet niille. mediahan ei ketään kampee ulos eduskunnasta, kansa sinne on äänestäny
No tuolla on sentään 4 vuoden kokemus merijalkaväestä, joka on USA:n nyrkki. Irakissakin ollut. Trump ei ole armeijan miehiä, hän sai maksetun lääkärintodistuksen, jolla sai vapautuksen. Trump syntyi myös miljonääriperheeseen, kun taas tämä Vance syntyi juopolle äidille jonnekin Appalakkien paskatyöväenluokan alueelle.
Jos tällä Vancella on omaa tahtoa, kuten arvelisin olevan, hän tulee pettämään Trumpin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä alkoholistiperheessä kasvanut persu, siellä vilppi, valhe ja itkuinen pyrkyryys.
Lapsi ei voi mitään sille mihin perheeseen hän syntyy. Mutta moni voi vaikuttaa itse suuntaansa. En ole itsekään persu tai siedä noita maga-sekopäitä, mutta sen myönnän että tämä mies on taistelija kun katsoo taustoja. Harmi että Trumpin puolella nyt, mutta sellaista se on.
miten niin harmi? jos pidät miehestä niin eikö se ole juuri paikallaan. tasapainottamassa ja pääsee vaikuttaan varapresidenttinä. ei tolla asenteella voi voittaa ikinä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kuulemma perusti jonkun "hyväntekeväisyysjärjestön" hoitamaan opioidikriisiä. No yllättäen kyseisen järjestön varat käytettiinkin sitten tämän henkilön vaalikampanjointiin.
Että en nyt oikein tiedä onko kovin luotettava henkilö kyseessä..
Hänellä on vahvat siteet isoihin tech-yhtiöihin ja hänen kauttaan varmaan varmistetaan se että tech-yhtiöt tukevat avokätisesti Trumpin kampanjaa.
Hän on varmaan hyvinkin opportunisti, ainakin nyt kun on politiikassa, mutta se ei poista sitä että tuosta taustasta ei moni ponnista ylös ainakaan jenkeissä.
Jep, uhriasenne sielläkin vahvana. Sen vuoksi moni ei ponnista mihinkään.
Joku aiemmin sanoi että sairas yhteiskunta, jossa omalla sinnikkyydellä ja tarmolla pääsee eteenpäin elämässä. Olen erimieltä. Se
Siis sinusta USA on silti terve yhteiskunta, vaikka on täynnä köyhiä?
"Virallisen köyhyysrajan alle tippui viime vuonna noin 1,3 miljoonaa amerikkalaista. Köyhyysrajan alapuolella on yhteensä 36 miljoonaa amerikkalaista, 12,5 prosenttia koko väestöstä. Vuonna 2000 köyhien osuus oli 11,3 prosenttia."
Ei oikein valtiomies-tyyppiä, möläyttelijä, mutta sata kertaa fiksumpi kuin Trump. Ja saa vielä mamupointsit intialaisesta vaimostaan. Varokoon Melania.
Minua ihmetyttää jenkkien työväenluokan halu sahata omaa oksaansa. Miljonääri-Trumpko heidän etujaan ajaa? Really? Ja tämä varapresidenttikandidaatti kovin ymmärtää heitä taustojensa takia, mutta haukkuu kuitenkin laiskoiksi paskoiksi, kun on itse onnistunut pääsemään elämässään pidemmälle. Se, että yksi onnistuu olosuhteista huolimatta pääsemään eteenpäin, ei tarkoita, että kaikki pääsisivät. Eikö niitä olosuhteita tulisi politiikassa parantaa? Ymmärryksellä ilman halua poliittisiin toimiin ei tee yhtään mitään.
Vance on pitänyt vuosia sitten TED-puheen "America's Forgotten Working Class"
Yale yliopistosta globalistieliitti yleensä värvää agenttinsa. Niin on varmasti käynyt tässäkin tapauksessa.
Jannun taustalta löytyy miljardööri Peter Thiel, Musk, ym. teknopamput ja mm.Tucker Carlson, eli tässä pelataan pitkää peliä, vaikka em. tyypit eivät Trumpista pitäisikään.
Vaarallinen heppu Euroopalle:
He is a leading critic of U.S. support for Ukraine. I got to be honest with you, I dont really care what happens to Ukraine one way or another, Vance told Steve Bannon in an interview in 2022.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää jenkkien työväenluokan halu sahata omaa oksaansa. Miljonääri-Trumpko heidän etujaan ajaa? Really? Ja tämä varapresidenttikandidaatti kovin ymmärtää heitä taustojensa takia, mutta haukkuu kuitenkin laiskoiksi paskoiksi, kun on itse onnistunut pääsemään elämässään pidemmälle. Se, että yksi onnistuu olosuhteista huolimatta pääsemään eteenpäin, ei tarkoita, että kaikki pääsisivät. Eikö niitä olosuhteita tulisi politiikassa parantaa? Ymmärryksellä ilman halua poliittisiin toimiin ei tee yhtään mitään.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Täysin selkärangaton, narsistinen ja opportunistinen takinkääntäjä-liero. Sopii siis erinomaisesti Trumpin varapresidentiksi.
Palstan päivystävä keittiöpsykologi antoi (poliittisesti motivoituneen) diagnoosinsa. Etänä ja valtameren takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kuulemma perusti jonkun "hyväntekeväisyysjärjestön" hoitamaan opioidikriisiä. No yllättäen kyseisen järjestön varat käytettiinkin sitten tämän henkilön vaalikampanjointiin.
Että en nyt oikein tiedä onko kovin luotettava henkilö kyseessä..
Hänellä on vahvat siteet isoihin tech-yhtiöihin ja hänen kauttaan varmaan varmistetaan se että tech-yhtiöt tukevat avokätisesti Trumpin kampanjaa.
Hän on varmaan hyvinkin opportunisti, ainakin nyt kun on politiikassa, mutta se ei poista sitä että tuosta taustasta ei moni ponnista ylös ainakaan jenkeissä.
Jep, uhriasenne sielläkin vahvana. Sen vuoksi moni ei ponnista mihinkään.
Joku aiemmin sanoi että sairas yhteiskunta, jossa omalla sinnikkyydellä ja tarmolla pääsee eteenpäin elämässä. Olen erimieltä. Se
Niin että parempi köyhien mennä savuna ilmaan krematorion piipusta, kuin että olisivat olemassa?
Tuon tyypin ropelina pyörivä takki ja muutenkin tilanteen mukaan vaihtelevat mielipiteet ja tarinat kertoo lähinnä hyvinkin tarkoitushakuisesta valehtelijasta jolla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin suruton oman edun tavoittelu keinolla millä hyvänsä. Eli kuten trumppi itse muttei niin tyhmä.
Voi miettiä että tuosta tulee presidentti kun trumppi joko dementoituu liikaa tai muuten hamberdereillä ja kolajuomilla (ja väitetysti huumeilla/lääkkeillä) hommattu vanhan paksun miehen terveys romahtaa.