Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä on ampiaiset?

Vierailija
17.07.2024 |

Olen alkukesästä ampiaisen viimeksi nähnyt. Onko teillä siellä missä asutte ampiaisia? Ite asun Uudellamaalla.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaanko ampiaisia mihinkään?

Vierailija
22/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko ampiaisia mihinkään?

Ampiaiset on petoja. Syövät muiden hyönteisten, esimerkiksi kärpästen toukkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaasti on ainakin Itä-Savossa. Muiden hyttysten ohella. Joka liiterin ja talon nurkalla isoja pesiä,  osa poistettu ite, osa vaatinut ihan torjujan ja heidänkin mukaan on samanlainen ampiaiskesä kuin 2018, eli työtä riittää enemmän kuin olisi työvoimaa. Kimalaisia ja mehiläisiä myös ilahduttavan paljon! Ne saakin meillä olla rauhassa, mutt ampiaiset lähtee aina, koska syksyllä on niin pirun äkäisiä.

Vierailija
24/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökin halkovajassa Saimaan saaressa on useampi ampparipesä, taitavat olla siis täällä... Perhosia on myös ihan normaali määrä, sellaisia punamustia leppäkerttuja ei ole näkynyt, mutta keltamustia ja keltavalkoisia on kyllä.

Vierailija
25/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesästä yksi yritti tehdä pesää olohuoneen verhon taakse. Odotteli oven takana sisälle pääsyä, milloin ovi oli kiinni. Otettiin kiinni ja vietiin kauemmas. Sen jälkeen ei tosiaan ole näkynyt yhtään. Yleensä pitkin kesää joitakin eksyy sisälle, tai parvekkeelle vähintään 

Vierailija
26/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävi tuttu hävittämässä monivuotisen ampiaispesän saunan terassilta. Se oli ulkohirsien ja sisäseinien välissä ja minä aloin olemaan se, joka ei enää mahtunut amppareitten sekaan  Meillä on mökillä alkukesästä liiterissä, hyyskässä, piharakennuksissa golfpallon kokoisia pesiä ja niitä sitten pitää hävittää /kantaa kauemmaksi metsään. MÖkki on Kymenlaaksossa.

Ampiainen tekee aina uuden pesän, eikä kukaan mene koskaan jo rakennettuun pesään jatkamaan työtä. Vain hedelmöittynyt kuningatar talvehtii, ja aloittaa keväällä työn kunnes ensimmäiset alaiset syntyvät tekemään sen loppuun.

Vierailija
27/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihassa. Ja lähimetsässä olivat tehneet maahan pesän, mukava yllätys. Tulipahan testattua juoksukunto.

Vierailija
28/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi oli yksi mun keittiössä, onneksi ymmärsi lentää ovesta pihalle.

Vierailija
29/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla ne on. Asun länsi-Vantaalla.

Joka kerta kun käyn tupakalla pihalla ampiainen tekee lähilennon mun pään vierestä.

Olen nähnyt monen ampiaisen yhteislennon viereisen ruokaravintola terassin lähellä.

Jatkuvasti surisevat ikkunan takana ja pihan istutuksissa. Olen nähnyt ampiaisia paljon enemmän kuin mehiläisiä ja se on surkeeta

Vierailija
30/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne nyt ryöpsähtäneet joka nurkalle. 

Vierailija
31/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampiainen on joutava tuholainen, läpeensä turha ja vittumainen...

Ampiainen on hyötyhyönteinen. Keväällä ja kesällä ampiaiset pyydystävät puutarhoista tuhohyönteisiä toukkien ravinnoksi, joten ampiaisen pesää kannattaa jopa suojella, ellei se ole vaarallisen lähellä asuintiloja tai kulkureittejä. Ampiainen pistää vain uhattuna tai hätistettynä, joten huitominen on lähinnä pahasta. 

Vierailija
32/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikävä niitä kusipäitä. Toivottavasti kuolevat sukupuuttoon.

Jos ampiaiset ja muut hyönteiset katoaa, ihmisellä on noin 5 vuotta elinaikaa maapallolla. Minä istutin perhospuutarhan, mutta vähemmän on vielä käviöitä kuin viime vuonna.

Vierailija
33/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli taas yksi päivä amppareita. Joutuu vähän seurailla niiden liikkeitä. 

Vierailija
34/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu Kotkassa mnun asuinseudullani.

Vierailija
35/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu Kotkassa mnun asuinseudullani.

Siis ei amppareita eikä hyttysiä.

Vierailija
36/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskustassa oli aamupäivälla 1. Iskin sen kärpäslätkällä tennistyyliin ikkunasta takasin ulos, selvisi hengissä :)

Vierailija
37/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki meidän terassilla.

Vierailija
38/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyspuolella alkavat häiriköidä.