Työkaveri tulee vuoroihinsa liki tunnin etuajassa ja on jokaisen kimpussa kun emme osaa töitämme
Laitoskeittiö siis kyseessä.
Vanhempi keittäjä ei luota kenenkään osaamiseen tai töihintuloaikoihin. Jos vaikka hänellä alkaa vuoro aamuseiskalta, niin töihin kuuteen tuleva löytää hänet keittiöstä hääräämästä. Kukaan ei osaa siivota jälkiään, kukaan ei osaa viedä roskia, kukaan ei osaa palvella asiakkaita. Kukaan ei osaa purkaa tukkukuormaa eikä mitään muutakaan. Lomatoiveita tai kahvileipää jaettaessa ollaan taas ensimmäisenä paikalla - kuinkas muutenkaan.
Tänään hän tuli paikalle 11:15 vaikka työaikansa alkoi 14:00. Ylityöstä ei makseta eikä niistä saa lisävapaita. Työnjohtokaan ei puutu asiaan. Onko ala tosiaan näin hullu? Olen kesätöissä keittiöapulaisena ja taka-ajatuksena on ollut lähteä opiskelemaan alalle mutta taidan harkita muita hommia.
Kommentit (23)
Mulla ei haittaisi yhtään et joku tulee omalla ajalla ilmatteeks tekemään töitä jotka mulle kuulus. Hän tekee ja valittaa,minä saan palkan.
Tuli mieleen se tyhminkin vaihtoehto, että samainen henkilö ei perehdytä kunnolla uusia työpaikan toimintaan ja pitää sillä lailla langat itsellään. Toisten perään joutuu katsomaan, kun perehdytys on ollut puolivillaista.
Palaveroikaa onko kyseinen toiminta vain yhteisöä rasittavaa vai onko siihen ainakin jossain määrin aihetta. Vaikkapa toiminnan ja aikataulun varmistus, tekeekö kaikki osansa ja osaavasti. Nuoret voi ajatella että mitä se haittaa jos jää pois tai jättää jonkun tehtävän väliin. Riippuu tosiaan paljon millaista ainesta on.