Olympialaiset 2024 OFFICIAL
Kommentit (10479)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi upeimmista asioista Mondossa ja hänen hyppäämisessään on se lämpö, jolla hänen kanssakilpailijansa ovat koko hänen uransa ajan häneen suhtautuneet. He kannustavat häntä vilpittömästi, pyytävät yleisöä mukaan hänen maailmanennätysyrityksiinsä ja iloitsevat hänen kanssaan, kun hän onnistuu. Renaud Lavillenie, entinen maailmanennätysmies, ystävystyi Mondon kanssa heti, kun Mondo tuli mukaan kilpailuihin hyvin nuorena. Ja nyt Renaud ihailee ja kannustaa Mondoa yhä uusiin korkeuksiin.
Antero Mertarannan kolumni muutaman päivän takaa:
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-han-maailman-ylivoimaisin-urheilija-…
Aika monen lajin piireissä on ihan sama homma. Ei se Mondo nyt mikään uudestisyntynyt Messias sentään ole :-)
Missään lajissa ei ole samanlaista kanssakilpailija
No voi hyvänen aika, on ollut ennen Mondon aikaa (jopa syntymää) ja tulee olemaan jälkeenkin. Ei ehkä just jonkun kylmän sodan aikoihin, ainakaan niin näkyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teki 6km koulumatkat joko kävellen tai juosten"
Joo, meillä Suomessakin kaikki koululaiset tekee noin :D:D
Ehkä pärjättäisiin paremmin. Itse sitä ikäluokkaa joka on mennyt fillarilla ja vaikka potkukelkalla, ei tullu taxi tai bussi kotiportille.
Täällä paljon mollataan suomalaisia urheilijoita, kannattaa muistaa että meillä todella harva pystyy urheilemaan täyspäiväisesti ja mitään apurahoja ei saa ennen kuin menestyt, mutta miten menestyt kun ei ole varaa urheilla... ei ole vastaavia valmennusryhmiä ja -systeemiä kuin muualla, koululiikunta vähennetty minimiin...
Vaikea kuvitella, että jostain Etiopian tai Kenian pikkukylästä tulevalla olisi rahallisesti paremmat lähtökohdat kuin suomalaisilla. Silti nuo pärjäävät vuo
Kyllä. Heillä on ihanteelliset harjoitus olosuhteet ja treeni on kovaa.
Ruotsilla on mitalimahdollisuudet ainakin vielä purjehduksessa, pöytätenniksen joukkuekilpailussa ja tänään esteratsastuksen finaalissa, jossa Henrik von Eckermann kilpailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle Heilille toivon mahtavaa päivää! Itse en lajista välitä ja kummalliselta tuntuu katsoa lapsia kilpailemassa. Ilmeisesti se vaan on lajin luonne.
Lapset kilpailee ihan Suomessakin, jos harrastavat jotain urheilulajia.
Minäkin kilpailin aktiivisesti esteissä ja maastoratsastuksessa. Adrenaliinin määrä on valtava. Yhtäkkiä sitten noin 19-vuotiaana tajusin, että olen kuolevainen ja aloin pelätä. Se oli siinä sitten. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut. Ehkä joku henkinen valmennus olisi voinut auttaa.
Olin jo menossa Tanskaan tallitytöksi, mutta tuo jänistys iski.
Ai että, oli niin kiva nyt seurata ratsastusta, kun siellä oli hienosti pärjääviä suomalaisia.
Iski kaipuu hevostallille ja olen ahkerasti muistellut vanhoja (hyviä) aikoja. Tulisihan siinä liikuntaa jos alkaisi taas ratsastaa. Hevosen kanssa stressi hellittää, ratsastaessa en ainakaan minä voi murehtia asioita.
Lisäksi minulla on jäänyt nyt hampaankoloon puutteet joita minulla oli ratsastuksessa. Haluaisin nyt ratsastaa enemmän kouluratsastusta, nyt kun on ADHD lääke, niin ei tee mieli ottaa riskejä ja impulsiivisuus hallinnassa.
Ohis pahasti, sori siitä.
Nyt töihin ja myöhemmin sitten sohvaurheilua.
Vierailija kirjoitti:
Eli tuosta seiväskisasta ei edes jälkeenpäin voida näyttää ratkaisuhetkiä tai edes sitä kun mondo soittaa sitä kelloa vaan nyt alkoi sitten patsastalemaan ruudussa toisen naistoimittajan mies analyyseineen.
Tätä kaikkea joutavaa sälää on ylen urheilulähetyksissä tätä nykyä ihan liikaa.
Kyllä noi meidän telkkarissa ainakin Ylellä näkyi, kunhan katsoi finaalin loppuun saakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle Heilille toivon mahtavaa päivää! Itse en lajista välitä ja kummalliselta tuntuu katsoa lapsia kilpailemassa. Ilmeisesti se vaan on lajin luonne.
Minäkin kilpailin aktiivisesti esteissä ja maastoratsastuksessa. Adrenaliinin määrä on valtava. Yhtäkkiä sitten noin 19-vuotiaana tajusin, että olen kuolevainen ja aloin pelätä. Se oli siinä sitten. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut. Ehkä joku henkinen valmennus olisi voinut auttaa.
Ai että, oli niin kiva nyt seurata ratsastusta, kun siellä oli hienosti pärjääviä suomalaisia.
Iski kaipuu hevostallille ja olen ahkerasti muistellut vanhoja (hyviä) aikoja. Tulisihan siinä liikuntaa jos
Liikuntaa? Istua ihrahanurinsa päällä hevosen selässä, joka tekee kaiken työn??!!
Duplantis on lahjakas ja suloinen. Oikea unelmavävy! Ihana poika 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä!
"Liikuntaa? Istua ihrahanurinsa päällä hevosen selässä, joka tekee kaiken työn??!!"
Ratsastus on rankkaa. Vaatii niin paljon kehonhallintaa ja keskittymistä moneen asiaan. Heti jos oikeasti ratsastaa, eikä matkusta, niin on tosiaan vaativa laji.
Suomalainen Pekka Vasala on voittanut Olympiakultaa 1500m:lla Mynchenissä 1972
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iski kaipuu hevostallille ja olen ahkerasti muistellut vanhoja (hyviä) aikoja. Tulisihan siinä liikuntaa jos
Tämä on muuten jännä.. Tunnen muutaman adhd-naisen, jotka harrastavat ratsastusta ja se on kuulemma ihan henkireikä heille. Mieli lepää ja saa nollata. Olen itse ratsastanut joskus nuorempana. Ehkä pitäisi kokeilla uudestaan. T. Adhd-piirteinen minäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iski kaipuu hevostallille ja olen ahkerasti muistellut vanh
Hevosen selässä ei pysy, jos istut siellä löllönä pullataikinana. Kyllä siinä saa aika paljon käyttöä etenkin jalkojen ja keskivartalon lihaksia. Ehkä sinun kannattaisi seurata vähän ratsastusta ja katsoa mitä ne ratsastajat tekee, niin tajuaisit.
Vierailija kirjoitti:
Duplantis on lahjakas ja suloinen. Oikea unelmavävy! Ihana poika 😍
Söpö on!
Kuinka paljon Pariisin olympialaiset tulevat maksamaan Suomen olympiakomitealle ja Suomen valtiolle?
57 urheilijaa, ja valmentajat, huoltajat, lääkärit, fysioterapeutit, joukkueenjohtajat ja niiden vieraat. Poliitikkojakin on siellä, ainakin presidentti ja pääministeri sekä urheiluministeri, lukuisa määrä kansanedustajia, ja kaikki puolisoineen mukana. Ei taida 10 miljoonaa euroa riittää.
Matkat, majoitus, ruokailu ja kuljetukset eri kisapaikoille eivät ilmaisia ole. Niin, ja johtavilla poliitikoilla on vielä turvamiehiäkin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon Pariisin olympialaiset tulevat maksamaan Suomen olympiakomitealle ja Suomen valtiolle?
57 urheilijaa, ja valmentajat, huoltajat, lääkärit, fysioterapeutit, joukkueenjohtajat ja niiden vieraat. Poliitikkojakin on siellä, ainakin presidentti ja pääministeri sekä urheiluministeri, lukuisa määrä kansanedustajia, ja kaikki puolisoineen mukana. Ei taida 10 miljoonaa euroa riittää.
Matkat, majoitus, ruokailu ja kuljetukset eri kisapaikoille eivät ilmaisia ole. Niin, ja johtavilla poliitikoilla on vielä turvamiehiäkin mukana.
Pärjätä pitäisi, mutta se ei saisi maksaa mitään vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi upeimmista asioista Mondossa ja hänen hyppäämisessään on se lämpö, jolla hänen kanssakilpailijansa ovat koko hänen uransa ajan häneen suhtautuneet. He kannustavat häntä vilpittömästi, pyytävät yleisöä mukaan hänen maailmanennätysyrityksiinsä ja iloitsevat hänen kanssaan, kun hän onnistuu. Renaud Lavillenie, entinen maailmanennätysmies, ystävystyi Mondon kanssa heti, kun Mondo tuli mukaan kilpailuihin hyvin nuorena. Ja nyt Renaud ihailee ja kannustaa Mondoa yhä uusiin korkeuksiin.
Antero Mertarannan kolumni muutaman päivän takaa:
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-han-maailman-ylivoimaisin-urheilija-…
Aika monen lajin piireissä on ihan sama homma. Ei se Mondo nyt mikään uudestisyntynyt Messias sentään ole :-)
Missään lajissa ei ole samanlaista kanssakilpailija
Se oli kyllä upeaa kun se toiseksi tullut jenkki pyysi yleisön mukaan.
Ihanaa repechage-sontaa taas luvassa koko aamupäivän!
Pärjäävät koska heillä on ihanteellinen ruumiinrakenne (hoikka ruumiinrakenne ja sirot jalat ja erityisesti nilkat) keski- ja pitkänmatkanjuoksuun. Lisäksi asuvat ylänköalueilla.
Nämä menestysjuoksijat tulevat nykyisin ammattimaisista harjoitusryhmistä. Niihin on kova karsinta ja vain parhaat pääsevät mukaan. Köyhän kylän tyttö tai poika menee karsintoihin ja jos valitaan niin saa majapaikan ja ruoat yms. ja harjoittelee ammattilaisten johdolla.