Pääsettekö sohvalta ja tuolilta ylös pelkillä jalka- ja persevoimilla?
Kommentit (28)
Pääsen, helposti. Tosin olen vasta 38-vuotias.
Palava tulitikku ja armoton pieraisu juuri kun perse kohottuu tuolilta auttaa aina. Voi lentää kattoon saakka,tosin.
Nouseminen riippuu paljolti, miten korkealla on tuoli tai sohva.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen vaikka yhdellä jalalla tai varpaillani nousten
T. N42
Nuoriso hiljaa.
Jopa on outo aloitus, kun joku retostelee tarveydellään ja ketteryydellää , vaikka se ei ole ikäsidonnainen, vaan on pitkälti kiinni geeneistä, terv.hoidon saatavuudella ja elintavoilla.
Äitini pääsee tuolilta jalkavoimillaan, vaikka on yli 90v ja minäkin pääsen lähes 70v, mutta taas siskoni ei päässyt edes 35v, kun hän sairastui syöpään ja moniin sairauksiin ja kuoli nuorena. Tuolilta nousemiseen tarvitaan lihasvoiman lisäksi nivelten liikkuvuutta, joka on hyvin yksilöllistä.
Kaikki kunnioitus ja kumarrus ap.lle, jos haluat paremmuutta itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka painan 125 kg ja olen 60-vuotias niin pääsen. Suosittelen kaikille jotka vielä pääsee sohvalta nousemaan ilman käsi apuja. Laskeppa joskus montako kertaa päivässä nouset istumasta ylös, voit yllättyä. Eikös ne monesti ole heikot jalat ja lihakset jotka vanhuudessa alkaa ekaksi heikentyä ?
Ei välttämättä, jollakin vanhoilla ihmisillä ja vanhoilla tarkoitan yli 90v on hyvät jalka- ja käsivoimat, vaikka muuten olisi rapakunnossa. Osittain geeneistä johtuva.
Minä pystyn istumaan ilman sohvaa tai tuolia. 💪